mikä voisi olla vialla lapsella, joka usein kysyy mitä? voiko tarkkaamattomuudesta seurata moista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nellien

Vieras
vai mistä? miten ei voi ymmärtää 6,5 vuoden iässä puhetta(vai eikö muka kuule,neuvolan kuulotestit on kyllä suorittanut)

tää toistuu monta kertaa joka päivä(vähän huolettaa ja vähän rasittaakin, kun pitää selittää sama asia samalla tavalla monta kertaa), ei siis ole kyse siitä etteikö tietäisi asioita,tai mitä sanat tarkoittaa,vaan jostain muusta.

jos sanon vaikka vastauksen hänen kysymykseen: missä sisko on?
vastasin syömässä, xxxx on pessyt jo hampaat.
poika:mitä
iskä selitti saman.
poika:onko se pessyt jo hampaat.
isä:on.

tai

minä:mene pesee hampaat,pitää lähteä eskariin
poika:mitä

samaten hän jotenkin alisuoriutuu tehtävistä asioista.

mutta kun kyse ei ole älykkyydestä(hän on edellisten psykologin tutkimusten mukaan kielellisesti,matemaattisesti ja yleistiedollisesti ikäisiään edellä, muuten ikätasolla,paitsi hahmottamisessa on ongelmia), mutta mitä ihmettä tämä on että ei ymmärrä mitä puhutaan(vaikka ymmärtääkin kaikkien sanojen merkityksen).

Meillä myös samaa ilmassa :)
Luulen että se on vain joku hetkellinen kumma tapa /varmistus.

Eilen poika kysyi miksi bussiin ei viedä lumikimpaletta. Selitin sitten miksi ja 2 sec. kuluttua kysyi miksi ei saa viedä. Sanoin sitten että mitäköhän äsken juuri vastasin ja sitten totesi vaan saman vastaukseni perässä.

:D

[QUOTE="kesäkuinen";22898663]Meillä myös samaa ilmassa :)
Luulen että se on vain joku hetkellinen kumma tapa /varmistus.

Eilen poika kysyi miksi bussiin ei viedä lumikimpaletta. Selitin sitten miksi ja 2 sec. kuluttua kysyi miksi ei saa viedä. Sanoin sitten että mitäköhän äsken juuri vastasin ja sitten totesi vaan saman vastaukseni perässä.

:D[/QUOTE]

Tuli mieleen meidän likka eilisestä...mitä, mitä, mitä...

Yhteistyössä