mikään ei "kelpaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mother82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mother82

Jäsen
08.11.2006
76
0
6
Mikä on kun 6kk ei viihdy sitten missään muualla kuin sylissä.. vääntelehtii ja ns. kitisee koko ajan rattaidenkin kanssa on yhtä hulluutta kun lenkille jos ei nuku.. pitää ottaa syliin ku alkaa heti huutaa.. samoin kotona kun on lattialla. Ruokaakaan ei enää huoli samalla tavalla kuin ennen eikä maitoa... nukkuu kyl hyvin onneks!! :whistle: ei osaa vielä ryömiä mut kääntyy ja leikkii leluilla.. en oikein tiedä mitä keksis.. ku ei mikään kelpaa. Onhan se ihana sylitellä muttei 24/7 ku muitakin asioita on hoidettavana. t. ikuisestikko pissahätäinen

Jos oikein ymmärsin tuon lopputekstisi "ikuisestikko pissahätäinen" niin mene vain vessaan, kyllä lapsi sen ajan pärjää itsekseenkin. Ja jos alkaa itkemään, niin et sinä siellä vessassa ole ikuisuutta. Minä ainakin olen huoletta käynyt vessassa. Tuskin pöntöllä istut muutamaa hetkeä kauempaa. Jos lapsi alkaa itkeä, niin tuskin se traumoja hänelle jättää.

Oletko aina ottanut syliin kun alkaa huutaa? Meillä totutettiin siihen, että esim. autossa ei voi ottaa turvakaukalosta syliin jos tulee paha mieli, samoin vaunuista (tietysti pitkät matkat on asia erikseen). Itse olen sitä mieltä, että jo vauva oppii= tottuu tiettyihin asioihin, kuten olemaan itsekseen jotta äiti pääsee vessaan.

Oletko miettinyt onko maidon syömättömyys hampaiden tulon vuoksi? Imeminen saattaa sattua kun hampaita on tulossa ja tämä taas saattaa johtaa tyytymättömyyteen vaunuissa jne.

Paljon jaksamista, ja tähän loppuun vielä, että vauvat tietysti ovat erilaisia ja suhtautuvat asioihin eritavalla, mutta luulen, että asioihin totuttaminen saattaisi auttaa.

Myös meillä (poika 6kk) on ollut levottomampi ja halunnut enemmän seuraa pari viime viikkoa. Lienee ihan normaalia, kun on uteliaampi. Vaunuissa ja auton kyydissä viihtyy kylläkin hyvin, kun on istuvammassa asennossa, ja näkee hyvin. Myös meillä kitisee helposti, jos äiti häipyy pois näkökentästä, mutta meillä tehoaa laulaminen. Eli olen vessaan mennessä laulanut pojan lempilauluja, jolloin äidin poistuminen tapahtuu lähes huomaamatta. Olen myös antanut pojan kitistä hetken ennen kuin menen hänen luokse, jolloin oppii rauhoittumaan itsekseenkin.

Meilläkin on maidon juominen alkanut vähentyä, liekö 'kyllästynyt' imemiseen tai hampaita tulossa. kiinteitä syö tosi hyvin ja paljon.

Jaksa vielä hetki: helpottaa kuulemma, kun vauva alkaa liikkumaan, ja maailmassa on paljon ihmeteltävää =)

Yhteistyössä