Mikään ei ole varmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteitä

Vieras
Elän onnellisessa avioliitossa. Olemme olleet yhdessä toistakymmentä vuotta. On lapset, omakotitalot, vakituiset työpaikat, farmariautot. Saan hellyyttä, rakkautta ja kaikki on hyvin.

Kuitenkin. Pakko kai sitä on alkaa pitämään itsestään parempaa huolta, kun näitä keskusteluja lukee, niin mikä ei ole koskaan varmaa.

Tiedä sitä sitten milloin satuu omalle kohdalle, että mies jättää yllättäen löytäen uuden, tai haluten vain vapautta..

Tiedä sitä vaikka itse hurahtaisin ja tahtoisin elämääni uuden suunnan..

Mikään ei ole varmempaa kuin epävarmuus, ja oieastaan se tuntuu hyvältä. Taidankin alkaa panostamaan enemmän omaan hyvinvointiini ja elämään niin että jos joskus elämäni peruspilarit romahtavat, olen sentään varteenotettava, itsenäinen nainen joka pärjää joka tapauksessa.

Vuosia olen kuvitellut ettei mikään muutu, koska mitään hälyttäviä merkkejä ei ole. Enkä aio jäädä niitä odottamaankaan. Vaikka mikään ei romahtaisi, olen varmasti silti itse tyytyväisempi, kun panostan itseeni enemmän.

Tsemppiä teille petetyille, jätetyille ja miksei niillekin jotka kuvittelevat että maailma pysyy radallaan.

Kannattaa aina pitää huolta itsestään niin, että tarpeen tullen pääsee lyhyessäkin ajassa jaloilleen. Pari omaa ystävää sekä ikioma säästötili auttavat jo paljon mahdollisen katastrofin sattuessa. Ja jos sitä katastrofia ei koskaan tule, niin voi ainakin elää rauhassa tietoisena siitä, että on varautunut ja tulee kyllä aina pärjäämään...

Voi sinua.
Taidat olla se ystäväni 2miehen vaimo? Kaikki niin samalla tavalla.
Yhdessä lähes 30 vuotta, juuri juhlittu 20v hääpäivää, omakotitalo, toinen lapsi jo maailmalla ja viimeinenkin parin vuoden sisällä. Huomiota, tekemistä, rakkautta, seksiäkin riittää. Kaikki on niin mallillaan.
Mutta silti mies pitää työpaikalla varsinaista piiriä. On aina pitänyt ja tulee aina pitämäänkin. Nytkin suhde kuuman sihteerikön kanssa ollut jo 3 vuotta. Ja sinä et tajua mitään!

Mutta älä huolestu, kotonahan kaikki on hyvin. Mitä mies nyt aina kuin mahdollista viestii ja soittaa naisillensa ;-))

Pirkko:

Taidat olla se ystäväni 2miehen vaimo?

Mutta silti mies pitää työpaikalla varsinaista piiriä. On aina pitänyt ja tulee aina pitämäänkin. Nytkin suhde kuuman sihteerikön kanssa ollut jo 3 vuotta. Ja sinä et tajua mitään!

Mutta älä huolestu, kotonahan kaikki on hyvin. Mitä mies nyt aina kuin mahdollista viestii ja soittaa naisillensa

Siis ystäväsi kakkosmiehen vaimo? Ja mies pitää piiriä? Siis kuka miehistä? Jos miehiä on enempikin niin mitä niitä vielä kyttäämään? Tai naisia, ystäviä, vaimoja? Kuka onnellisesti perheellinen kerkiää?

Mulla hukku pointti...???

<Juuh. Koskaan ei pidä asennoitua siihen että mie shuolehtii ja hoitaa kaiken vaikka kuinka rakkautta riittäisi. Siksi minäkin kouluttauduin parempaan ammattiin, pidän huolta ulkonöästäni ja panostan myös omiin ystäviini ja harrastuksiini perhe-elämän lisäksi. Sääliksi käy niitä naisia, jotka putoavat tyhjän päälle, kun tuleekin ero, mutta omaa tyhmyyttähän se lopultakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
<Juuh. Koskaan ei pidä asennoitua siihen että mie shuolehtii ja hoitaa kaiken vaikka kuinka rakkautta riittäisi. Siksi minäkin kouluttauduin parempaan ammattiin, pidän huolta ulkonöästäni ja panostan myös omiin ystäviini ja harrastuksiini perhe-elämän lisäksi. Sääliksi käy niitä naisia, jotka putoavat tyhjän päälle, kun tuleekin ero, mutta omaa tyhmyyttähän se lopultakin on.

No itselläni on niitä harrastuksia ja töitä ja kavereita vaikka muille jakaa, mutta silti henkisesti tunsin putoavani täysin tyhjyyteen, kun ero rakkaan mieheni kanssa tuli. Ei siihen tyhmyyttä tarvita, jos rakastaa toista niin että kipeää tekee (vieläkin). Nuo kaverit ja harrastukset auttavat tietysti, samoin kuin työnteko, mutta omassa kämpässä sitä onkin sitten taas yksin ja miettii..

pelleriina:

Mutta. Ajattele kuinka paljon vaikeampaa se vielä olisi jos sinulla ei olisi ollut harrastuksia, työtä, ystäviä, vaan mies olisi ollut sinulle koko elämäsi.

Tähän minä tähtäsin ajatuksillani.
Ja vaikkei eroa tulisikaan niin pitää sitä silti se oma elämä säilyttää, vaikka parisuhteessa onkin.

Hienoa ap.

Niin se menee. Ei tarvitse tulla pettämisiä, mutta suhde pysyy parempana, kun on ulospäinsuuntautunut. Ja kun pitää itsensä kunnossa, niin puolisokin ajattelee, että hitto tuo nainen kelpaa varmasti muillekin, taidanpa pitää siitä kiinni.

Mikä ei voisi särkyä?

Sääli on sairautta. En ole koskaan kaivannut kenenkään sääliä.

En tiedä miten tyhjän päälle tipahdin avioeron kohdatessa. Tyhjin käsin tähän maailmaan synnyin ja tyhjin käsin lähden pois.

Avioliittomme oli kuin täpötäyteen lastattu vene. Laidat jo hörppäsivät vettä. En ole keksinyt tuota vertausta omasta päästä. Opin sen vertaisryhmän kirjoista.

Nyt veneeni on balanssissa. Siinä ei ole mitään joutavaa ja ylimääräistä.

En katsele elämääni toisten silmin. Olen täysin tyytyväinen olotilaani.

Farmariautolla ajelisin mielelläni. Nauttikaa parisuhteestanne täysin rinnoin viimeiseen oljenkorteen asti. Niin minäkin tein. Elin laput silmillä. En kadu sitä. Ei minusta olisi ollut jättäjäksi.

Ellien palstoilla on monenlaista piipertäjää. Tuskin onnelliset Ellit täällä viihtyvät. Heillä on parempaakin tekemistä.

Tykkäsin lukea rallikuski Kankkusen perheen hyviä kuulumisia.
Noinkin voi elää. Juha näyttää upeaa esimerkkiä toipumisellaan.

Tyhjin käsin tänne jokainen syntyy ja täältä lähtee.
Tyhjät voivat kädet olla koko elämän, onnellisenkin elämän. Materiaalista ei ole kyse, vaan itsenäisyydestä.
Parisuhteesa voi nauttia täysin rinnoin hukkaamatta itseään. Uskon että parisuhteesta nauttivat molemmat osapuolet enemmän, kun säilyttävät myös oman yksilöllisyytensä. Mitä annettavaa on toiselle, jos uppoaa häneen täysin?

Yksin tänne synnyin ja yksin täältä lähden. Yksilöllisyyteni säilytän koko elämäni ajan, siitä en luovu, se on minun, vaikka joku joskus on yrittänyt alistamalla sen minulta viedä.

Ellien palstoilla on monenlaista piipertäjää. Tuskin onnelliset Ellit täällä viihtyvät. Heillä on parempaakin tekemistä.

Väärin. Työaikana ja työnantajan kustannuksella, kun on pakko tässä päätteellä pysyä on onnellinenkin Elli usein täällä. Vapaa-aikanani en kyllä viitsisi, silloin on muutakin tekemistä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:

Väärin. Työaikana ja työnantajan kustannuksella, kun on pakko tässä päätteellä pysyä on onnellinenkin Elli usein täällä. Vapaa-aikanani en kyllä viitsisi, silloin on muutakin tekemistä ;)

Lainaan nenäni alla olevan kirjan sivua 17. "Kirjoitettu teksti varsinkin hallinnon viestintätuotteet, on usein tarkoitettu varsin sekakoosteiselle lukijajoukolle. Tekstin lukijoiden taustatiedot käsiteltävästä asiasta ovat varsin erilaiset. Kirjoittaja ei kuitenkaan voi enää lukemistilanteessa selventää tai täydentää tekstiään."

Lainaus kirjasta Selkeä virkakieli, Valtion koulutuskeskus, vuosi 1980

Oi niitä aikoja. Miten me elettiin ennen internettiä. Kaivelen vanhoja kirjoja ja hykertelen itsekseni. Muutama pastilli on vielä askissa. Tervalakritsaa teräsmuorille eli Ellille.

Toisen kautta eläminen on läheisriippuvuutta. Tautiin sairastuneena elän toipumisvaihetta. En tiedä milloin olen siitä parantunut. Ehkä silloin, kun en enää puhu tai kirjoita siitä.

Yksin oot sinä ihminen kaiken keskellä yksin... Lauri Viita vai kuka se olikaan.
Tänä aamuna kuulin radiosta Mikko AlataloJuice Leskinen dueton. He muistelevat laulussa 1960-lukua.

Kaipa täällä Elleissä on onnellisiakin Ellejä. Suomalainen ei mielellään käytä sanaa onnellinen. Näin luin sunnuntain Hesarin jutusta. Sanan voi ihan hyvin korvata sanalla tyytyväinen.

Vähäänkin voi olla tyytyväinen. Maha on täynnä, ei ole nälkä. Kävin vähän aikaa sitten vessassa. Väsyttää, mutta kotiinkin kohta pääsee.

Elleissä minulla on hauskaa ja niin tuntuu olevan muillakin. Ainakin Kristallipallopalstan aamukahviketjun nimimerkillä majakka. Hän tuntee tyylini ja niin tuntuu tuntevan moni muukin Elli. Harmin paikka.

Mitä me Ellit ennen tehtiin, kun ei ollut nettiä. Minä ainakin istuin ylipitkillä kahvitunneilla viimeisen päälle tiptop ja hauskutin työkavereita. Vaikka elämä oli sitä sun tätä, niin sitä ei näytetty. En tiennyt monesta asiasta yhtään mitään.

Kun olen selannut vanhoja almanakkoja, ei niissä lue yhtään mitään.
Muutaman vuoden päästä kaikenmaailman höpötyksiä ja sitten taas ei yhtään mitään. Aikaa on liikaakin.

Tuuli ulvoo talon nurkassa. "Tuulella ei ole ystävää." lauloi Georg Ots.
Olen huonolla tai hyvällä tuulella. Kyllä tuulella on montakin ystävää.

Sanoilla on mukava leikkiä ja mellastaa.

Nimimerkki heh heh. Kirjoitat hauskoja kommentteja.

Ainako sinua naurattaa. Mitäpä jos itkisit välistä ilosta nyyh nyyh heh heh.
Olethan jo oppinut käyttämään hymiöitä ja siirtämään kuvia.
Minä opin viime viikolla, mutta nyt olen siihen jo kyllästynyt.

Ihailin eilen rautatientorilla skeittilautailijoita ja Kampin ostoskeskuksen aukiolla nuoren miehen temppuilua jollakin pienellä renkaalla.

Ehkä sirkusprinsessan ura olisi sittenkin ollut minun ala. Huvitun mahdottomasti tuollaisesta katuelämästä.

Mitähän eläköityneet sirkusprinsessat tekevät. Viihtyvätkö hekin näillä Ellien palstoilla?

Tämä sirkusjuttu tuli mieleen tuosta tivolijutusta, josta kerroin majakalle viestissäni nimimerkillä perävaunu.

Jatketaan taistelua tuulimyllyjä vastaan. Tuo ulina ulkona siivittää mukavasti näitä tunnelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja kirjoituskieli:
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
Tuuli ulvoo talon nurkassa. "Tuulella ei ole ystävää." lauloi Georg Ots.

Georg Ots ei ole levyttänyt kappaletta: "Tuulella ei ole ystävää"
Kappaleen levytti ensimmäisenä suomeksi Heikki Aarva v. 1963

vrt. ketjun alkup. otsikko: "Mikään ei ole varmaa"

Yhteistyössä