Hae Anna.fi-sivustolta

Mikä ihmeen ääni tää on?

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Lily-Rose, 12.09.2018.

1. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    697
  2. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    697
    Tässä videossa samankuuloinen ääni on taltioitu eri puolilta maailmaa. Ääni tulee "taivaalta".

3. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    697
    Aiheeseen liittymättä, täällä on ollut aivan järjettömän kovia ukkosia viime päivinä. Ei ole vuosiin ollut näin rajua touhua. Jännitti tosissaan kun salamat löi ympärillä kävellessäni kauppaan vähän ennen yhdeksää..:confused: Voi sitä adrenaliinin määrää sen kävellyn kilsan aikana ja sen jälkeen.. Oli se aika siistii kyllä.. Ja ukkonen jatkuu vaan.. :coffee:

4. Master Starkiller Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    637
    Miälenkiintoonen ääni... En kyllä näin äkkiseltään osaa sanoo mikä se vois olla, pitää lukoo viälä tua artikkeli.

5. Master Starkiller Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    637
    No jos ääni oli tossa jutussa samanlaanen kun tuassa tänne linkkaamassas vireossa (en pystyny sitä jutusta kuunteloon) niin en mä nyt ainakaan sitä väestöhälyttimeks kuvittelis. Moon kuullu väestöhälyttimen niin monta kertaa, ja se kai on ympäri Suamen samanlaanen. Ainakin mun kalenterissa oli lopussa osio missä kerrottiin, millaanen ääni väestöhälyttimessä on ja sekä Ylivieskassa, ja myös Turussa se kuulostaa samalta.

6. Master Starkiller Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    637
    Meillä ei oo koko kesänä ollu minkään näkööstä ukkosta. Aina ne sitä tänne lupailoo, mutta vaan vettä on vähän tullu. Viimeks vuanna 2011 oli oikeen kunnon ukkosmyrsky.

7. vierailija (SS) Vierailija

Videoeditointia tekevänä voin kertoa tässä kohtaa, että kohdassa 1:45-1:50 paljastuu että videoon tämä "trumpetti" on selvästi lisätty, sillä tuuli puhaltaa mikrofoniin samaan aikaan ja tämän "trumpetin" ääni ei muutu sen seurauksena miksikään vaan soi ns. mikrofonin ääniraidan "päällä".

Tuota samaa "trumpettia" oli lisätty soimaan myös siihen ukkosmyräkkään joka nousi Helsinkiin mereltä joku vuosikymmen sitten. Siitä on olemassa alkuperäinen video, jossa sitä ei kuulunut, mutta tässä "trumpetti"-versiossa se soi - päälle liimattuna. Minä olin itse todistamassa tuon myräkän nousua ulkona eikä silloin siellä mitään "trumpettia" tai mitään muutakaan pelottavaa ääntä kuulunut. Ainoa joka oli pelottava, oli se päälle tullut pilvi, jonka takaosa oli kuolemanmusta ja jossa välähteli koko ajan.

Kohdasta 3:01 eteenpäin tunnistaa väestöhälyttimen koska vain. Ne alkavat helposti huutamaan omiaan ukkosella, kun salama liipaisee sen virheellisesti huutamaan. Olen näitä kuullut aiemminkin, kun oman kotini lähellä oleva hälytin on kerran alkanut huutamaan itsekseen ukkosen aikana - eikä se ukkonen ollut mikään kova.

8. vierailija Vierailija

9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 648
    Mä varmaan vain aattelisin jotta jostaki tehtaalta kuuluu tai rakennus-/purkutyömaalta ja jatkaasin nukkumista.

Ei tääkään pahemmin ukkosta oo ollu, uhkaallu ukkoonen on kesällä muttei kunnolla tullu, jää järven taa.

10. vierailija Vierailija

Jos ääni tosiaan alkaa samaan aikaan, niin kyseessä on joku tekninen väline, joka luultavasti kytkeytyy/kytketään päälle tuohon aikaan.

Tuo video johon Ss kommentoi on eri video kuin tuo suomalainen is:n sivulla oleva.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri