Hae Anna.fi-sivustolta

Mikä joustinpatja on tarpeeksi jäykkä?

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä Selkä kipeänä, 19.11.2007.

1. Ekornes Vierailija

Sorry, ensin väitti, että tunnus on varattu, joten vaihdoin, mutta sitten tulikin 2 kertaa.

2. iceage Vierailija

ostettiin tuo Hasselbäck muutama viikko sitten, ja samanlainen kokemus, että ensin jopa liian kova, mutta viikon jälkeen selkä tottui ja hyvin on senjälkeen nukuttu. Mieheni, jonka takia tuo ostettiin, oli jo ekan yön jälkeen sitä mieltä, että hyvä ostos, selkä ei ole ollut kertaakaan kipeä tuohon vaihtamisen jälkeen.

3. analyytikko1 Vierailija

Ihmiset lohduttaa itseään kertomalla kuinka hyviä ne halpis patjat on...ihan alkaa naurattaa, kun joku väittää halpiksen olevan "iiiihan yhtä hyvä kun hienosti rakennettu luxus vuode".

4. Paitsi että Vierailija

Pari-kolme vuotta sitten tehtiin puolueettoman tahon toimesta tutkimus, joka osoitti esim. juuri tuon Hasselbäckin olevan parempi kuin kalliiden tovereidensa...

(ICRT on eurooppalaisten kuluttajajärjestöjen ja viranomaisten yhteisyhtiö, joka testaa tuotteita puolueettomilla menetelmillä)

5. FYI Vierailija

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179

Linkki puolueettomaan patjatestiin.

6. Näin minä Vierailija

Paras patja on sellainen painon mukaan patja. Sellaisia myytiin 90- luvun alkupuolella. Joutsinpatjaa en ottaisi tällä hetkellä ilmaiseksikaan oli merkki minkä hyvänsä.

7. uni keko Vierailija

Itelläni on vi-spring ja siihen aivan älyttömän tyytyväinen. Kävin tossa muutama vuosi sitten ulkomailla ja nukuin sellaisessa hotellissa jossa oli vi-spring. Nukuttuani siinä luulin sen olevan aivan uusi. Katsottuani pää päädysä olevaan valmiste lappuun sain huomata että sänky on päälle 30 vuotta vanha. Vi.spring on aivan uskomaton! Vi-springissä saa valita kovuuden. Soft, medium ja firm. Itselläni on medium. Jos kovuuteen ei ole tyytyväinen niin se vaihdetaan veloituksetta. Tämä tekee vi-springistä myös mahtavan ettei tarvi sen 30sekunnin koe makaamisen jälkee tyytyä siihen jäykkyyteen minkä on ostanut.

8. Unta kaaliin Vierailija

"Itelläni on vi-spring ja siihen aivan älyttömän tyytyväinen. Kävin tossa muutama vuosi sitten ulkomailla ja nukuin sellaisessa hotellissa jossa oli vi-spring. Nukuttuani siinä luulin sen olevan aivan uusi. Katsottuani pää päädysä olevaan valmiste lappuun sain huomata että sänky on päälle 30 vuotta vanha. Vi.spring on aivan uskomaton! Vi-springissä saa valita kovuuden."

Minkälaisen kokonaisuuden otit? Divaani+patja+petari ja oliko patja tuplajousilla?

Olen katsellut jo pitempään vi-springin patjoja, investointi on varsinkin tuplajousitetuilla raikas ettei viitsisi vikapistoja tehdä.

9. selkävaivat Vierailija

Unikulman patja, omien mittojen mukaan tehty ja älyttömän kallis, kipeytti selkäni niin, että olin alkuun sairaslomalla enkä edes tajunnut säryn johtuvan patjasta ennen kuin vasta vuotta myöhemmin, jolloin Unikulmasta totesivat, että ovatkin tehneet patjan väärin (en tiedä mitä siinä oli väärin) ja toimittivat minulle uuden patjan (josta ei ole hajuakaan mikä patja se on tai minkä mittojen mukaan tehty vaikka olen kysynyt asiaa ainakin 3 kertaa). Edelleen patja aiheutti kipuja ajoittain, jolloin hankin siihen uuden petarin, Tempurin. Sekin tuntui liian pehmeältä eikä tue kuten kuuluisi, joten selkäsäryt jatkuivat. Kokeilin vanerilevyä petarin alle ja petaria pois kokonaan ja kaikenlaista systeemiä, ei auttanut mikään. Kun selkäsäryt kävivät lähes ylivoimaisiksi, vaihdoimme mieheni kanssa patjoja ja selkäkivut hävisivät yhdessä yössä. Miehen patja on edullinen Jyskin patja + petari. Nyt odotellaan mitä miehen selkä sanoo noista onnettomista patjoista, alkaako oireilemaan ja pitääkö vaan suosiolla ostaa toinenkin Jyskin patja.

Joten ei kannata tuhlata satoja/tuhansia euroja patjoihin, joista sitten saattaakin saada järjettömät kivut.

10. Nuukkumatti Vierailija

Ikean Hassebäckeillä on nyt nukuttu 3 vuotta ja pääsen melkein sairaseläkkeelle selkäkipujen takia.

Olemme katselleet läpi lähes kaikki markkinoilla olevat sängyt ja tehneet muutaman havainnon:
    Vain kaksi valmistajaa tekee petareita, joissa on käytetty oikeasti hengittäviä materiaaleja, eli villaa ja jouhia. Nämä valmistajat ovat Hästens ja Vi-Spring. Kaikki muut valmistajat käyttävät hiostavia materiaaleja, joista ainakin minä saan heti selän kipeäksi.

Myös sänkykokonaisuuksista Hästens ja Vi-Spring ovat mukavimmat. Hästens tosin tippuu meillä pois, kun siinä ei ole jousille löystymistakuuta vaan ainoastaan katkeamistakuu. Vi-Springissä puolestaan on sekä löystymistakuu että tyytyväisyys/vaihtotakuu!

Tosin, testasimme myös Asko Bonel-patjoja, joista löytyi eräs tosi hyvä kolmevyöhykkeinen malli ja taidamme päätyä seuraavaan settiin:

Asko Bonel + Vi-Spring petari + Vi-Spring petarin suojus + Vi-Spring tyynyt; yht. 3000 eur

11. Leevi Vierailija

Piti oikein itse tehdä sängyt kun ei kaupoissa ollut mieleisiä. Ja patjoiksi ostettiin Askon tekemät Nuku hyvin -patjat vaikka todella kalliit olivat. Nyt niillä on nukuttu 28 vuotta eikä mitään muuta käytön jälkiä ole kuin petauspatjoissa pientä kulumista. Kun itse tekee sängyt niin saa juuri niin hyvät kuin haluaa. Ja ainakin meillä patjavalinta osui nappiin.
    Nyt vain joudun hävittämään kaikki kun muutamme kerrostaloon. Ei sinne betonikoppiin sovi 90 cm leveät vuoteet. Eikä kukaan mitään osta, jätekeskukseen menee ja vielä pitää maksaa siitä!

12. vierailija Vierailija

Futon menee kuopalle, ei ole hyvä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus