Mikä lasketaan suhteeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti
åååååiiii
[

"Kukaan kanssapettäjä tuskin kokee tarvetta ilmoittaa, että olen muuten suhteessa puolisoosi, ja mitä tämän ihan hyvää hyvyttäni kerron. Syynä on aina itsekkyys. Oli se sitten sitä, että puoliso on hänen jättänyt ja hän haluaa kostaa. Tai hän katsoo, että nopeuttaa puolisoiden eroa kertomalla omasta olemassa olostaan.

Olenko yksin ajatuksineni?"

Ajattelin ensin, että syy voisi olla myös, että naisen käy sääliksi sinua ja ajattelee, että sinun on oikeus tietää. Mutta ei tällätavalla ajatteleva henkilö lähtisi salasuhteeseen, joten uskon sinun olevan aivan oikeassa naisen suhteen. Kostona "jättämisestä" hän soitti tai oli muuten suuttunut miehellesi jostain. Halusi pilata teidän suhteen.

Varmaa totuutta heidän "suhteesta" et varmaan koskaan saa tietää. Sen sait tietää, että miehesi on toiminut tyhmästi ja on loukannut sinua. Sinä vaikutat fiksulta ja ihanalta ihmiseltä. Voimia sinulle ja toivottavasti saatte hyvän suhteenne ennalleen. Varmasti saattekin! Minulla on pettäjä miehistä/naisista sellaisia kokemuksia, että he kieltävät tai ainakin vähättelevät tekosiaan ja syyllistävät petettyä. Sinun miehesi ei kyllä vaikuta tälläiseltä. Kyllä sinä miehesi tunnet niin hyvin kuin toisen ihmisen voi yleensäkään tuntea ja olisit kyllä huomannut 20 vuoden aikana, jos miehesi olisi taitava valehtelija. Tyhmyyksiä tulee tehtyä ilman mitään syytä, hetken mielijohteesta, ajattelemattomuudesta, eli toiseen ei voi ikinä täysin luottaa.
 
Sivupersoona.
Mies sanoo, että nainen soitti hänelle sen yhden ravintolaillan jälkeen. Ja että se vain sitten meni siihen, että nainen soitteli ja hän joko vastasi tai soitti takaisin. Miehen mukaan he puhuivat niitä näitä, mutta ei mitään tärkeää. Tämä siis miehen selittämänä.

Epäilyksiä aiheuttavia olivat ne naiselta saamani suorasanaiset viestit.

Kyllä minä uskallan myöntää itselleni, ja muillekin, että epäilin/epäilen miehen tehneen itseäni loukkaavia asioita. Onko olemassa sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät epäilisi saatuaan suhdeväittämäviestejä kännykkäänsä? Epäilin ja epäilen, olen kovin vajaavainen ihminen.

En myöskään koe, että minun pitäisi pyytää mieheltä anteeksi. Pitäisikö minun kokea näin?

Kyllä pienikin asia voi paisua suureksi, jos se tehdään salassa.
Vieläkin tukeudun Theofanonen tekstiin. Siinä oli niin selkeästi sanottu kenen sanaan pitää ensisijaisesti luottaa.

Toki te epäillä saatte miehen sanoja, ja niin pitääkin tehdä.

Nyt kuitenkin on käynyt ilmi ettei ne ilmiantajan tekstiviestit olekaan kovin luotettavia, edes teidän omissa silmissä. Ja tuosta on seurauksena, että miehenne kertomukset vahvistuu siksi oikeaksi totuudeksi. Voitte uskoa hänen sanaansa.

Näin kun on käynyt, niin olette syyttänyt miestänne turhaan, ja voitte sitä turhaa syytöstä pyytää anteeksi. Mutta kun tuo miehen toiminta jäi vähän epäselväksi näytön vaikeudentakia ja teille jäi pieni epäilys. Niin pyytäkää molemmat anteeksi toisiltanne.

Jatkossa voitte kevyesti tarkkailla miestä, jotta hän pysyy lupauksissaan.

Jään odottamaan tätä teidän seuraavaa siirtoa.
Kiitos Sivupersoona kirjoituksistasi, olen saanut niistä paljon ajattelemisen aihetta. Juuri näitä toisenlaisia näkökulmia, joissa on selvästi asiaa ajateltu, olen juuri kaivannut.
No onhan meitä auttavia miehiä olemassa, kuten miehennekin on luonteeltaan.
Hyvä kun kirjoitukset ovat aiheuttanut ajattelua.

Ja se suurin kiitos tulee sitten, kun ilmoitatte miehenne kanssa sopineenne kaikesta, ja elätte kuten ennenkin.
 
sivupersoona
... eli "ohjaa" ap:tä tekoihin: "miehenne kertomukset vahvistuu siksi oikeaksi totuudeksi. Voitte uskoa hänen sanaansa."

"Jatkossa voitte kevyesti tarkkailla miestä, jotta hän pysyy lupauksissaan."

"Näin kun on käynyt, niin olette syyttänyt miestänne turhaan, ja voitte sitä turhaa syytöstä pyytää anteeksi. Mutta kun tuo miehen toiminta jäi vähän epäselväksi näytön vaikeudentakia ja teille jäi pieni epäilys. Niin pyytäkää molemmat anteeksi toisiltanne."


Ihmeellistä manipulaatiota ihan kuin joku lääkäri potilaalleen teititellen ...
 
sorry nimimerkki
... eli "ohjaa" ap:tä tekoihin: "miehenne kertomukset vahvistuu siksi oikeaksi totuudeksi. Voitte uskoa hänen sanaansa."

"Jatkossa voitte kevyesti tarkkailla miestä, jotta hän pysyy lupauksissaan."

"Näin kun on käynyt, niin olette syyttänyt miestänne turhaan, ja voitte sitä turhaa syytöstä pyytää anteeksi. Mutta kun tuo miehen toiminta jäi vähän epäselväksi näytön vaikeudentakia ja teille jäi pieni epäilys. Niin pyytäkää molemmat anteeksi toisiltanne."


Ihmeellistä manipulaatiota ihan kuin joku lääkäri potilaalleen teititellen ...
Tuli vahingossa "sivupersoona" nimimerkiksi.
 
Viimeksi muokattu:
miksi
ap:tä?

Ihmisen kasvu perustuu omaan oivallukseen ei kenenkään toisen manipulointiin "kasvun edistämiseksi". Ei luottamusta saada millään maallikon hypnoosilla aikaiseksi ....
 
tulppaani
Tiedän, että mieheni on flitti. On ollut aina. Tuon luonteenpiirteensä kanssa olen oppinut elämään, mutkien ja mäkien kautta.
Toisen naisen kanssa juttelu ja soittelu ei ole kauhean kummallista, saahan sitä olla kavereita, sekä miehiä että naisia, mutta sanoit sanan "flirtti". Minusta se muuttaa tätä asiaa kyllä aika paljon. Flirttihän ei ole kaverin kanssa juttelua ja ihan viatonta ja rehtiä platonista ystävyyttä. Flirtti on jotain muuta. Joten saattaa olla, että tämä nainen on ihan aidosti, ymmärrettävästi pitänyt miehesi käytöstä lupauksena suhteesta ja ties mitä ovat jutelleet ja millä tyylillä? Ties mitä miehesi on flirttaillessaan sekä siellä baarissa että sen jälkeen puhelimessa naiselle sanonut? Vaikka mitään ei olisi tapahtunut, jotain sille naiselle sanottiin, että hän lähti tälle tielle. Ja sitä sinun kannattaisi miettiä myös, ettet nyt ihan liikaa kallistuisi puolustamaan hyvin ajattelemattoman tuntuista miestäsi. Jotain hän nyt on tehnyt, että sai asiat tähän pisteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Sivupersoona.
... tai jos saadaan niin se on sairasta toisen ihmisen mielen sörkkimistä.
Hetkinen vaan. Nythän tähän keskusteluun tuli mielenkiintoinen ajatus. Minustako nyt syyllinen tehtiin.

Muuten mitä eroa on kannustuksella ja ohjailulla?

Omastamielestä yritin kannustaa oikeaan ratkaisuun, joka näkyi hänen kirjoituksissa. Siis mihin suuntaan hän itsekin oli suuntaamassa kulkuaan.
 
Viimeksi muokattu:
no kunhan itse tiedät
harrasta elämässä manipulointia. Kirjoituksesi kyllä on mielestäni ohjausta ja kannustusta haluamaasi suuntaan.

Ihmeellinen tarina alkuperäinenkin: mies on ollut tekemisissä ravintolasta puolitutun ongelmaisen naisihmisen kanssa, josta ei tiedä mitään ja joka lopulta paljastuu vaimon entiseksi tutuksi, jonka elämä on ollut rankkaa ...
 
missä kohtaa?
"joka lopulta paljastuu vaimon entiseksi tutuksi, jonka elämä on ollut rankkaa ... "

Ap:n ketju on jo niin pitkä että en jaksa etsiä kohtaa jossa asia mainitaan.
Missä kohtaa ap. kertoo tämän asian. Ketju on kuin naistenlehtien jatkokertomus.
Joskus jaksan lukea ja useimmiten en.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja no kunhan itse tiedät;10391494:
harrasta elämässä manipulointia. Kirjoituksesi kyllä on mielestäni ohjausta ja kannustusta haluamaasi suuntaan.

Ihmeellinen tarina alkuperäinenkin: mies on ollut tekemisissä ravintolasta puolitutun ongelmaisen naisihmisen kanssa, josta ei tiedä mitään ja joka lopulta paljastuu vaimon entiseksi tutuksi, jonka elämä on ollut rankkaa ...

... ja nyt "Saana" hakee apua elleistä miehen uskottavuus ongelmaan: onko mies luikuri vai ei?
 
tässä kohtaa
Mistähän sinä tiedät miten hyvin naisen tunnen? Tai oletat tietäväsi.

Mitä minä olen kirjoittanut ja kenestä?

Tämä "toisen naisen" kunnian puolustaminen näyttää olevan jollekin erittäin tärkeää. . .

Luepa läpi kirjoitukseni ja ilmoita miten ja ketä minä olen loukannut. Kiitos! Ja kannattaa keskittyä ihan siihen mitä olen kirjoittanut, eikä lukea jotain rivien välistä.

Minä muuten tunnen naisen ihan henkilökohtaisesti nuoruudestani. Aikaa ennen miestäni. Eli kuten kirjoitin, niin maailma on pieni.
... tunnustaa tuntevansa naisen nuoruudestaan.
 
juuuu
Olihan naisella miehen puhelinnumero tiedossa, sen perusteella löytää kyllä nimenkin, koska numero ei ole salainen. Myös osoitteen.
Mutta eihän naisella ollut miehen puhelinnumeroa.

Saana kirjoitti: "Miehen mukaan nainen sai hänen numeronsa selville hänen nimensä perusteella. Minun numeroni on ihan samoin selville saatavissa. Kummallakaan meistä ei ole salaista numeroa."

Eli kyllä se koko nimi oli tiedossa ihan heti alkumetriltä, koska nainen oli kuulemma ottanut ensin yhteyttä. Nimen perusteella, jonka sai mieheltä heidän juteltuaan baarissa....
 
Viimeksi muokattu:
mies: luikuri vai ei?
Lainaus:

"Ihmeellinen tarina alkuperäinenkin: mies on ollut tekemisissä ravintolasta puolitutun ongelmaisen naisihmisen kanssa, josta ei tiedä mitään ja joka lopulta paljastuu vaimon entiseksi tutuksi, jonka elämä on ollut rankkaa ...

... ja nyt "Saana" hakee apua elleistä miehen uskottavuus ongelmaan: onko mies luikuri vai ei?"



Tehokeinona tämä pariskunta käyttää siis myös yhdessä poliisilla uhkaamista saadakseen selville, puhuuko mies totta vaimolleen vai ei.

Mitenköhän tarina vielä päättyy ...
 
teoria
Nainen on siis tiennyt jo kauan kuka sinä olet. Onko tämä jotain henkilökohtaista kostoa? Puhut naisesta kovin vähättelevästi eli huokuuko mielipiteesi hänestä lävitsesi niin, että tämä on jotain henkilökohtaista kostoa menneiltä vuosilta? Että "kerrankin se ylimielinen pystynokka saa lentää rähämälleen!", voisiko olla?
 
missä kohtaa?
Alkuperäinen kirjoittaja tässä kohtaa;10391513:
... tunnustaa tuntevansa naisen nuoruudestaan.
Tässähän alkaa olla romanttisen romaanin ainekset käsissä.
Eipä ihme että ap. selvittää päätään elleissä. Kyllä minäkin selvittäisin jos elämässäni olisi
tuollainen yhteensattumien suma.

Tuskailen nyt sähköpostin liitteiden kanssa. Kuvatiedostot eivät aukea hotmailissa ja forwardaan
niitä työpostiin.

Väyrynen lähti mukaan kisaan. Tätä uutista odotin ja taisin jo kuullakin asian radiosta.
Koeta ap. kääntää asiasi arkisiin asioihin. Sinulla on kotitekoinen suhdesoppa kasassa tyyliin
saippuasarjat Kauniit ja Rohkeat ym.
 
Sivupersoona.
saana
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saana, ap Näytä viesti
Mistähän sinä tiedät miten hyvin naisen tunnen? Tai oletat tietäväsi.

Mitä minä olen kirjoittanut ja kenestä?

Tämä "toisen naisen" kunnian puolustaminen näyttää olevan jollekin erittäin tärkeää. . .

Luepa läpi kirjoitukseni ja ilmoita miten ja ketä minä olen loukannut. Kiitos! Ja kannattaa keskittyä ihan siihen mitä olen kirjoittanut, eikä lukea jotain rivien välistä.

Minä muuten tunnen naisen ihan henkilökohtaisesti nuoruudestani. Aikaa ennen miestäni. Eli kuten kirjoitin, niin maailma on pieni.
... tunnustaa tuntevansa naisen nuoruudestaan. .
Käykää lukemassa tarkemmin kenestä naisesta tässä puhutaan.
 
Saana, ap
Nainen on siis tiennyt jo kauan kuka sinä olet. Onko tämä jotain henkilökohtaista kostoa? Puhut naisesta kovin vähättelevästi eli huokuuko mielipiteesi hänestä lävitsesi niin, että tämä on jotain henkilökohtaista kostoa menneiltä vuosilta? Että "kerrankin se ylimielinen pystynokka saa lentää rähämälleen!", voisiko olla?

Ei nainen tiennyt, että kyse oli minun miehestäni.

Veikkaan, että se että nainen ymmärsi että tiedän hänet ja hänestä enemmänkin, oli hänen ehkäpä järkytys.

Puhun naisesta vähettelevästi; aikuisten oikeasti kuinka moni aviovaimo puhuisi muuta kuin vähättelevästi naisesta, joka on ilmoittanut hänelle olevansa suhteessa aviomieheen? Siis ihan oikeasti? Eiköhän ole ihan luonnollista, etten koe minkäänlaista sielujen sympatiaa hänen kanssaan?

Jokainen meistä arvostelee ihmisiä jonkun oman moraalinsa tai kriteereidensä perusteella. Minä henkilökohtaisesti en arvosta kovinkaan korkealle piirteitä, joita tiedän ko naisen omaavan. En arvostanut reilu parikymmentä vuotta sitten, enkä arvosta nyt. Enkä minä ole tässä tarinassa se ylimielinen pystynokka.

Kyse ei siis ole naisen henkilökohtaisesta kostosta. Ja jotta tämä tarina ei uskomattomuudellaan ala muistuttaa päivä päivältä enemmän kauniita & rohkeita, niin en kommentoi tuota kostoasiaa sen enempää. . .

Minä sain naisen ensimmäisen viestin reilu 2 viikkoa sitten, näin se taisi olla. Paljon tässä on ollut sulateltavaa ja paljon sulatellaan. Olen tässä peilannut reilu 20 vuotista yhteiseloamme reilun 2 viikon aikaisiin sekaviin tuotemuksiin.

Ja ihan varmasti jokainen joka on ollut tilanteessa, jossa petetyksi joutuminen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, ymmärtää/muistaa minkälaista vuoristorataa tunteet ja ajatukset ajelehtivat.

Minä tämän taistelun kuitenkin voitan, tavalla tai toisella. Näin olen päättänyt!
 
Viimeksi muokattu:
ymmällä
Jos nainen ei tiennyt, että kyse oli miehestäsi, miten hän sai sitten selville sinun puhelinnumerosi? Mua oikeesti kiinnostaa, miten saa miehen tietojen kautta selville vaimon puhelinnumeron, jos ei kuitenkaan tiedä, että kyse on tämän miehen vaimosta, jonka "kautta" ne tiedot saa?

Kirjoitat: "Miehen mukaan nainen sai hänen numeronsa selville hänen nimensä perusteella. Minun numeroni on ihan samoin selville saatavissa. Kummallakaan meistä ei ole salaista numeroa.

Tämä paikkakuntamme ei ole mikään kovin suuri.

Tai jonkun yhteisen tuttavan kautta. Tämäkään ei ole poissuljettu vaihtoehto."

Ja kirjoitat: "Ei nainen tiennyt, että kyse oli minun miehestäni."

Mä en nyt enää pysy kärryillä. Yhteisten tuttavien kautta, jotka tuntee sinut ja tämän naisen, muttei se nainen kuitenkaan tiennyt, että tämä mies on sinun miehesi jne.jne.jne... Mitä häh??
 
ymmärrys
Niin kiitos Saana toivotuksistasi. Minulle todellakin alkoi uusi elämä tunt.numeron ja kaiken ymmärtämis vimman jälkeen..

En usko että koko totuus tulee koskaan selville koska miehesi olisi voinut jo monta kertaa laittaa pisteen epäillylle ja kertoa tai vaatia vaikka naista kolmanneksi yht. tapaamiselle jossa saa ihan vapaasti kaikki asiaa painavan sanoa.
en tiedä lopulta onko sekään hyvä ajatus?

Jos olet jo päättänyt että jäät suhteeseen kannattaa ne uudet säännöt nyt mennä miehen kanssa läpi. Jos on kaveri kaveri naisia niiden viestit saa/ voi lukea ja soitteluista on kerrottava muutoin kyseessä on pettäminen,. Minä luulen että miehellesi on selvinnyt mitä on olla suhteessa epäillyksen alla ja hän ei ehkä ihan heti samaan tilanteeseen itseään työnnä, meinaan on se miehillekin /naisillekin varmasti ikävä tilanne kun joutuu toisen menneisyyden takia oppimaan täydellisen läpinäkyvyyden jos edes haaveilisi suhteesta pettyneen ihmisen kanssa.

Monella ei kantti siinä kestä joten siltä osin nämä ajattelmattomat varatut voisivat miettiä mitä satoa saavat aikaiseksi. Esimerkkinä minä naisena lopetin kaikki yhteydenpidot parisuhteessa pettäviin ihmisiin koska huomasin tietämättäni olevani jokin meno alibi kyseisten parien puolisolle.
Minähän olin fantastinen alibi koska en ollut kenenkään sidottu. Kukaan puoliso ei kehdannut alkaa tenttaamaan minulta oliko Soili tai tuula sinun kanssa viime perjantai la illan yön menossa ? Tähän nämä tahtomattaan vetävät mukaan jos ei ole selvillä mitä sinusta toisenkäden tietona kerrotaan.Miehet kertovat mielellään ainakin vaimon nimen joten tuo vaimon nimen yhd. on helppoa kun lipun osto. Toki jos on joku Tiina Nieminen niin niitä tulee monta sivua kun kyselyn tekee. Siltä osin uskon että mies on kertonut nimesi naiselle koska viesti ei vahingossakaan tullut lastesi kännykkä numeroon. Nämähän olisi vain listana tullut jos teet kyselyn. siinä ei ikää kerrota.

Mutta niin kuin sanoin luota mutta kärvistä miestä vielä että kaikki tulee ilmi nyt eikä taas jotain asiaanliittyvää puolen vuoden kuluttua juuri kun haavat on vähän ummessa. Tsemppiä sinulle vaikka edelleenkään en miehellesi sitä lähetä. Sori vaan. yst. terv. ymmärrys

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällä;10391857:
Jos nainen ei tiennyt, että kyse oli miehestäsi, miten hän sai sitten selville sinun puhelinnumerosi? Mua oikeesti kiinnostaa, miten saa miehen tietojen kautta selville vaimon puhelinnumeron, jos ei kuitenkaan tiedä, että kyse on tämän miehen vaimosta, jonka "kautta" ne tiedot saa?

Kirjoitat: "Miehen mukaan nainen sai hänen numeronsa selville hänen nimensä perusteella. Minun numeroni on ihan samoin selville saatavissa. Kummallakaan meistä ei ole salaista numeroa.

Tämä paikkakuntamme ei ole mikään kovin suuri.
 

Yhteistyössä