Hae Anna.fi-sivustolta

Mikä liikuntalaji kauniin vartalon salaisuus?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä hkhkhkkh, 22.01.2007.

  1. hkhkhkkh Vierailija

    Olen käynyt salilla vuosia ja nyt kyllästynyt, en haluaisi kuitenkaan menettää siellä hankittua vartaloa. Onko salitreeni siis ainoa ase kauniiseen vartaloon vai onko muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja. Kerro omia kokemuksiasi!
     
  2. uinti Vierailija

    Hyvät lihakset ovat toki tärkeä asia. Tasapainoisesti vartaloa kehittäviä lajeja on aerobic, tanssit, uinti, hiihto ja uusista tulokkaista pilateksen kehutaan olevan hyvä.
     
  3. whynotyou Vierailija

    Millä muulla saisit salilla hankitun vartalon säilymään muuten kuin salilla käymällä? Valitettavasti asia taitaa olla näin. TOki kauniin kropan voi hankkia muutenkin, mutta silloin kroppasi vain on eri lailla kaunis kuin salityön tuloksena hankittuna.
     
  4. -o- Vierailija

    Riippuu millaista vartaloa pitää kauniina, mutta tosiaan monipuolinen liikunta muokkaa kroppaa hyvin. Saliharjoittelun lisäksi vois esimerkiksi harrastaa sellaisia kehonhallinta lajeja kuten pilates ja balletone. Oma paras vartalonmuokkaaja lajini on yksinkertaisesti juoksu. Juoksun avulla kroppani pysyy sirompana ja se on mun ihannevartalo, kun en ole niin lihasten perään.
     
  5. AP..... Vierailija

    -o-: montako kertaa viikossa juokset ja miten pitkiä matkoja? et käy salilla ollenkaan?
    muokkaako juoksu takamusta yhtään? entäs ylävartalo sitten?
     
  6. ameba Vierailija

    Kyllä saavutettu lihasmassan taso säilyy, jos on kiinnostusta edes kerran viikossa käydä salilla. Ellei sitten keksi ruveta laihduttelemaan tms. Tai sitten voi kokeilla jotain uuden tyyppistä salitreeniin, esim. siirtyä laitteista vapaapainoihin, vapaapainoista pelkkiin käsipainoihin ja levyihin tai näistä kahvakuuliin tai oman vartalon painolla tehtäviin harjoitteisiin tms. Tai kokeilla jotain erilaista ohjelmaa joka on "ohjelmallinen" kun 5x5 tai joku muu HST-tyyppinen, eli progressiot, treenipainot jne laskettu valmiiksi aloitushetken 1 toiston maksimin perusteella ja ohjelmaa pakko noudattaa tiukasti, jolloin on ns. pakkomotivaattori ja siitä seuraava pakkoedistyminen. Tai vaihtaa massatreenistä voimatreeniin tai ruveta harjoittelemaan tempausta, työntöä jne...

    Uinti on yksi koko kroppaa monipuolisesti treenaava ja (voisin kuvitella) saavutettua lihasmassaa ylläpitävä laji on uinti. Tosin sekin voi käydä tylsäksi jos monta kertaa viikossa tulee käytyä kaakeleita tuijottamassa.
     
  7. Sokerihiiri Vierailija

    Käytkö salilla vain laitetreenissä vai ryhmäliikunnoissa? Ryhmiksissä nimittäin on monenlaista kivaa tarjolla ja aivan varmasti saat pidettyä upean badin vaihtelemalla vaikka pilatesta, aerobicciä, tanssia ja strechingiä.
     
  8. -o- Vierailija

    Juoksen pari kertaa vkossa 10 km lenkin, joko ulkona tai sitten juoksumatolla. Lisäksi käyn bodycombatissa, bodystepissä ja circuit-tunneilla. Harjoituskertoja viikossa yleensä 5. Mun mielestä bodycombat, bocystep ja circuit pitää yllä mun kiinteyttä ihan hyvin. Mä yksinkertaisesti lopetin salin ja bodypumpin, koska musta tuli omasta mielestäni sellanen iso möykky:) En mitenkään väitä, että saliharjoittelussa olis jotain huonoa, mutta mulla toimii tämä ja oon tyytyväisempi kroppaani.
     
  9. zadie Uusi jäsen

    liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Riippuu tietysti siitä, millaisia tavoitteita on ja millainen on se kaunis vartalo, jonka haluaa saada tai säilyttää. Valitse laji sen mukaan, mitä tavoittelet. Tavoitteletko hyvää kestävyyskuntoa ja hoikkaa olemusta, mahdollisimman lihaksikasta vartaloa tai esimerkiksi notkeutta ja hyvää ryhtiä? Kun olet saanut selville, mitä haluat, etsi laji, jota jaksat harrastaa pitkään. Mieluummin tietysti monipuolista liikuntaa joka muokkaa kuntoa ja vartaloa parhaimmin.
    Olen itse vähentänyt salikäyntejä kolmesta kahteen kertaan viikossa ja ottanut lisäksi kahvakuulatreenin myös kaksi kertaa viikossa (lisäksi muuta aerobista liikuntaa myös). Kehittää aerobista kuntoa ja lihaskestävyyttä, nopeusvoimaa ja ylläpitää lihaskuntoa. Näin ollen luulisin, että et menetä saamiasi tuloksia. Olen tykännyt kovasti kahvakuulatreenistä sitä vasta noin kuukauden harrastettuani. Tämä on vaan yksi idea muiden mahdollisuuksien joukossa. Jos kiinnostaa lisää, lue bodaus-lehtiä (niissä on ollut kahvakuulasta juttua, toiselta nimeltään girya t. kettlebell).Tietoa myös sivuilla www.harjoittelu.net. ja youtubesta löytyy kettlebell- haulla paljon videoita.
     
  10. sasae Vierailija

    No mä lopetin jo vuosia sitten punttisalitreenin ja aerobikkiinkin kyllästyin parissa vuodessa. Teen pelkästään joogaa, pilatesta, jazztanssia ja aikuisbalettia sekä kävelyä ulkona, jos olen talvella Suomessa käyn murtsikkahiihdolla ja luistelemassa, eikä mun kroppaa ole kukaan rumaksi haukkunut. En kauheasti välitä lihaksista, vaan sellaisesta pitkänomaisesta kropasta, ja hyvä koordinaatiokyky, tasapaino ja notkeus ovat itselleni tavoitteita.
     
  11. girl Vierailija

    Suosittelen suurella sydämellä tenniksen pelaamista. Muokkaa kokonaisvaltaisesti ylä- ja alavartaloa sekä kuluttaa reippaasti kaloreita..saat täydellisen kropan!
     
  12. first runner up Vierailija

    Juoksu (n. 50km viikossa) ja tanssi ja aerobic. Siinäpä ne harrastukset jotka pitävät kroppani kiinteänä ja kauniina. Juoksijalla on pieni peppu ja timmi kroppa. Myös pilates ja jooga siinä sivussa. (kotonakin voi harrastaa)
     
  13. Hiihtäjätär Vierailija

    Minun kauniin kroppani salaisuus on luisteluhiihto. Keväällä on aina kroppa kondiksessa. Kesällä juoksulla saan jotakuinkin ylläpidettyä kroppani, kunhan muistan leikitellä käsipainoilla.

    Näiden lajien jäljiltä on pienehkö ja lihaksikas pylly sekä hyvin siro ylävartalo ja kapeaakin kapeampi vyötärö. Ja kaiken lisäksi rautainen kunto. Suosittelen.
     
  14. Piipana Vierailija

    Kyllä mun mielestä punttisali on tähän ehdottomasti paras.Tiedän nimittäin moniakin tyttöjä,jotka juoksevat hikipäässä stepeissä,combateissa ja itse asiassa joka paikassa missä vaan palaa kalorit.Eivät silti hakkaa kropillaan punttisalilla 3-4 kertaa viikossa harjoittelevaa.Toki kyse on siitäkin mitä haluat.Itse tykkään lihaksista :)
     
  15. sokerihiiri Vierailija

    Piipana: Tämä niin riippuu, kuten aiemmin jo todettiin, mitä kukin pitää kauniina. Itse pidän kauniina sopusuhtaista, ei välttis edes hoikkaa kroppaa, vaan jossa lihakset ovat "pitkiä" ja kiinteitä. Vatsa ei pömpötä, linjat ovat kauniita ja sopusuhtaisia ja vain pullistellessa näkyy haba ;).
    Tanssia harrastaessa nuorena tuollainen kroppa ehti muutaman vuoden itselläni olemaankin, oi niitä aikoja.
     
  16. Kultahippu1 Vierailija

    Itse myös kyllästyin salilla käymiseen ja vaihdoin sen bodypumpiin. Siellähän käytetään myös painoja. Sitten vaihtelun vuoksi spinningiä, bodystepiä , pilatesta ja joogaa. Monipuolisuus on valttia eikä pääse kyllästymään.
     
  17. Minä tänään Vierailija

    Juoksen, käyn stepaerobicissä, spinningissä sekä käyn salilla ja pilateksessa. Harjoittelen voin 5 kertaa viikossa lajeja vaihdellen kohtuullisen tehokkaasti.

    Kuntoni on hyvä, mutta ihanne vartalo on kaukana. Uskonkin, että hyvä vartalo on geeneissä tai sitten ei ole. Korkeintaan sitä voi fiksata tiettyyn rajaan asti, mutta unelmavartalon rakentaminen voi olla mahdoton tehtävä.

    Onneksi liikunta on kivaa ja siitä saa unelmahyvän mielen.
     
  18. sellaista se on Vierailija

    Johan se nyt pitäisi olla selvää, ettei kaunista vartaloa tehdä urheilulla. Jos on luonnostaan pötkylä muodoltaan, niin ei niitä kurveja saa vaikka kuinka kävisi salilla tai muuta kuntolajeja harrastaisi. Ainoastaaan sen pötkylän voi pitää hoikkana & kiinteänä. Myöskin luonnostaan kaunismuotoinen vartalo tarvitsee säännöllistä kuntoilua pysyäkseen edeleen kauniina, ja hoikkana.
     
  19. tanssikaa! Vierailija


    Tanssi! (Siis ei mikään kansalaisopiston tätikurssi) Erittäin monipuolista: lihastreeniä, motoriikkaa, syviä lihaksia, tasapainoa, liikkuvuutta, notkeutta. Kyllä pysyy kroppa kunnossa! Ja katsokaa tanssijoiden jalkoja ja sääriä, wau!
     
  20. sohvaperuna Vierailija

    minun keho taas pysyy kivan pehmukkana ihan vaan sohvalla katellessa emmerdaleja.. eikä tu niin hikikää
     
  21. Paras cpmbo Vierailija

    Monipuolisuudessa sen salaisuus: sali, juoksu, hiihto, tennis, sulkapallo, sähly, kahvakuula ja venyttely.

    Eipä ole valittamista kropassa :)
     
  22. dfgfdh Vierailija

    Mun mieli liikkeet on leuanveto ja perinteiset punnerrukset. Teen niitä joka toinen päivä. Leuat 3x10 ja punnerrukset 3x22. Välissä on yli 5 min palautukset. Punnerrukset vartalo tiukkana hitaasti ja huolellisesti tehtynä vatsalihakset jännittyneinä. Leuanvedot mahdollisimman puhtaasti ja kiireettömästi tehtynä nauttien joka vedosta. Liike tuntuu enemmän hauiksissa, kun kämmenet on itseen päin. Joskus on hyvä tehdä leukoja myös kämmenet itsestä poispäin. Näiden liikkeiden avulla ylävartalo pysyy jonkinlaisessa kuosissa. Käsivarret näyttävät sopivan lihaksikkailta, mutta ei kuitenkaan liikaa. Vatsa on kiinteän oloinen. Jos mahdollista pyrin tekemään myös nojapuu dippejä.

    Tykkään ajaa myös kuntopyörää. Ajan yleensä toiseks raskaimmalla välityksellä (7) n. 40-60 min nopeudella 20 km/h. Talvella on tullu kuntoluisteltua. Luistelen yleensä aluksi 30 min hyvin intensiivisesti luisteluradalla yrittäen pitää vauhtia yllä. Todella hyvää treeniä jaloille. Tämän jälkeen luistelen toiset 30 min selvästi hitaammin keskittyen luistelutaidon parantamiseen (takaperin sirklausta yms.). Luistelu on paljon mielekkäämpää kuin joku hölkkääminen. Kesällä tulee sitten hölkättyä. Tykkään hölkätä vähän yli 5 km matkoja pitäen vauhtia yllä. En pidä mistään hidasvauhtisista 10 km lenkeistä. Hölkkään oman tuntemuksen mukaan, enkä mittaa mitään sykkeitä.
     
  23. hille2 Vierailija

    Edellisen kirjoittajan kuvaama oma keho vastuksena -tyylinen lihaskuntoliikunta tuottaa kauniin ja kiinteiän kehon. Siihen lisäksi joku lihaksia venyttävä liikunta, esim. jooga niin alkaa olla eväät kasassa.

    Tuo luistelu muuten tehoaa erityisesti peppuun. Katsokaa kilpaluistelijoita - kaikilla selkeästi erottuva peppu.
     
  24. punnerruksista Vierailija

    Oletan, että tarkoitat etunojapunnerruksia. Teetkö miesten vai naisten (polvet maassa)?
    Itse saan tehtyä miesten etunojapunnerruksia 14 kerrallaan, mutta tavoitteena on 20.
     
  25. dfgfdh Vierailija


    Miesten etunojapunnerruksia teen. Kyllä ne alkaa menemään, kun niitä vaan säännöllisesti tekee. Tossa YouTube - Girl doing 30 GOOD Push Ups tavallinen tyttö tekee 30 hyvää punnerrusta. Vois kyllä ehkä laskea vielä hieman alemmas, niin että rinta koskee maahan.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti