Hae Anna.fi-sivustolta

Mikä liikuntalaji kauniin vartalon salaisuus?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä hkhkhkkh, 22.01.2007.

  1. richbitch Vierailija


    No tämähän se harha juuri onkin.
    Ei salilla treenata kestävyyttä, siellä muokataan kroppaa.

    Jos tekee tuon minunkin settini kunnon painoilla, puhtain liikeradoin ja huolella, olen VARMA, että kroppa kaunistuu enemmän kuin yhden kohdan viilaamisella voimannostotyyliin.

    Ihmiset kuvittelee, että salilla kulutetaan kaloreita ja sit mimmit kävelee siellä juoksumatolla ja lukee naistenlehtiä. Monet treenarit tekee kiertoharjoitteluohjelmia jättipitkillä sarjoilla, tavoitteena kulutus. Eikä mitään tapahdu!

    Läski palaa lenkkipolulla, ja kestävyys plus hapenottokyky paranee.
    Jos edes erottaisi salitreenin ja aerobisen treenin tavoite-erot, olisi jo paremmalla tiellä.

    Tehkööt kukin mitä haluaa, mun setti toimii ja se riittää mulle.
    Voin asettua peilin eteen kenen tahansa kolmekymppisen kanssa ja varmasti olen paremmassa kuosissa. Tulokset puhuu, minä en enää sekaannu tähän catfight'iin;)
     
  2. kakkapuhetta Vierailija

    Voi olla tosiaan parempi että jätät tän keskustelun, jos tuollaisia tänne kirjoittelet. Aikaansa seuraava treenaaja tietää esimerkiksi sen että salilla pitkät sarjat kasvattaa LIHASKESTÄVYYTTÄ, lyhyet kasvattaa lihasta. Joten salilta todellakin saadaan sitä kestävyyttä, joka tukee muuta treenausta, ei siellä vaan "muokata" sitä pakaralihasta ja vertailla omaa kroppaa nuorempiin :D

    Lenkkipolulta saadaan myös paljon muuta kuin peruskestävyyttä, sen säkin varmaan tiedät? Hermotusta, nopeuskestävyyttä, räjähtävyyttä, koordinaatiota, lihashallintaa, hapenottokykyä..Tavoite ei ehkä kaikilla ole sama kuin sulla, polttaa kaloreita ettei ikä ala näkymään ja pärjäät niiden 20 vuotta nuorempien kanssa vertailussa ;)
     
  3. richbitch Vierailija


    Vaihda lääkitystä, sähän oot ihan sairaan agressiivinen.
    Vedätkö nappeja, ne yleensä vaikuttaa tuolla lailla psyykkeeseen.

    Lue keskustelun otsikko ja pysy asiassa.

    Kannattaa myös opetella lukemaan. En ole sanallakaan puhunut että polttaisin kaloreita salilla, päinvastoin. mä en kuule välitä kaloreista paskan vertaa, ja voin kertoa, että sä olet juuri niitä ihmisiä joiden takia suurin osa ei halua eikä edes uskalla käydä salilla.

    Onks jo paha akne selässä?
     
  4. kakkapuhetta Vierailija

    :D johan sä otit tulta, tais osua johonkin hermoon?

    Oikeesti tässähän on kyse siitä että sä jumalan totuutena viljelet jotain 80-luvun jumppaohjeita, joita joku vielä erehtyy noudattamaan ilman että sulla selvästikään on edes hajua mistä sä puhut.
     
  5. richbitch Vierailija


    Mä en tiedä jumppaohjeista mitään koska en ole eläessäni käynyt jumpassa.
    Tää on vähän niinku tuolla laihdutusosastossa: hoetaan koko ajan jotain ihmedieettejä eikä haluta kuunnella niitä jotka ovat itse jonkun tavan hyväksi todenneet.

    Mullehan on henk.koht. ihan satasen sama mitä joku muu tekee. Mä teen omaani ja olen tyytyväinen siihen. Sä voit jakaa omaa totuuttasi, vaan en ole yhtään järkevää ohjetta sun postauksissa nähnyt: ainoastaan kommentteja muiden ohjelmista.

    Alkuperäiselle aloittajalle: otan osaa. tätä tää on aina naisten kanssa:(
     
  6. Ei ihan näin Vierailija


    Tähän on pakko kommentoida sen verran että kyllä kuntosali on oiva keino polttaa kaloreita ja kaikkihan sen tietää että lihas tarvitsee enemmän polttoainetta kuin läski -> mitä enemmän lihasta sen suurempi kulutus -> helpompi syödä vähemmän kuin kuluttaa -> paino tippuu.

    Toki reipas aerobinen kuluttaa enemmän kuin sali, mutta turha sitä punttia on halveksua laihdutuksessa / kiinteytyksessä.
     
  7. mnb Vierailija

    Richbitchillä on oikea ajatus, mutta toteutus kusee. Tai jos hänellä toimii, niin saman toistaminen ei varmasti toimi kaikilla. Jos esim. penkkipunnerruksessa 3*10*25 kg on todellakin hänelle tiukka suoritus lähes maksimipainoilla, niin sitten asia on selvä ja juuri niin hänen pitääkin tehdä. On vain hirmuisen vaikeaa uskoa, että yli 30 vuotta treenanneen entisen urheiljan voimataso olisi oikeasti noin onneton, kun suurin osa heiveröisistä sohvaperunoista voi jo ensimmäisellä salikäynnillään laittaa reilusti enemmän rautaa tankoon ja tehdä samat toistot.

    Salitreenille on vaikeaa löytää korviketta, jos tavoitteena on kasvattaa tai ylläpitää salilla hankittua lihasmassaa. Mutta väitän, että kohtuullisen lihasmassan ylläpitämiseen riittää kaksi treeniä viikossa. Moninivelliikkeillä ja supersarjoilla tuo treeni on jopa mahdollista puristaa siihen puoleen tuntiin, jos salilta on oikeasti kauhea kiire pois. Toiseen treeniin vaikka kyykky, penkki, rinnalleveto sekä vatsaliikkeitä ja toisella kerralla maastaveto, pystypunnerrus, leuanveto ja lisää vatsaliikkeitä. Muutama läämmittelysarja ja kolme työsarjaa riittänee. Toistot n. viisi jos painotus voimassa ja n. kymmenen jos painotus massassa. Vastus sen mukaan, että ainakin viimeisen sarjan viimeinen toisto on tiukka. (Mavessa riittää yksi työsarja, riveä voi tehdä pari sarjaa enemmän mutta hieman vähemmillä toistoilla).

    Ja niistä muista mahdollisista lajeista - muutamalla puolitutulla astangajoogaohjaajalla on ihan kohtuullinen lihasmassa ja käsittääkseni ihan vain sillä joogalla hankittu. Googlella löytää kuvia esim. Petri Räisäsestä ja Anne Nuotiosta. Tosin tuolla tasolla tarvii joogata pari tuntia päivässä kuutena päivässä viikossa.
     
  8. ex-astanga Vierailija

    Minusta noilla mainituilla ei ole mitään ihmeempää lihasmassaa, vaan erittäin matala rasvaprosentti. Useat joogagurut näyttävät tuolta, jotenkin rääkätyltä. Ja sitähän se on, kun jooga vie sekä aatteen että fyysisyyden puoleta mennessään, rääkkäystä.
     
  9. mnb Vierailija

    En tarkoittanutkaan että kyseiset henkilöt näyttäisivät bodareilta, vaan tavikseen verrattuna lihaksikkailta ja urheilullisilta; ja että lihakset olisi hankittu käymättä kuntosalilla. En ole kyseisiä henkilöitä muutamaan vuoteen tavannut ja nyt kun googletin itsekin niin aika riutuneilta kieltämättä näyttivät tuoreemmissa kuvissa. Eikä niitä vanhojen hyvien aikojen kuvia enää löytynyt.
     
  10. richbitch Vierailija


    Pakko kommentoida.
    Ei kannata puuttua yksittäiseen vastukseen, sehän on jokaisella eri.
    Alle 50-kiloiselle kääpiölle kuten minä nuo painot on varmaan ihan erilaiset kun jollekin 80-kiloiselle isommalle ihmiselle. Vedän treenit omiin tavoitteisiini sopivasti, ja se siitä.

    Mun viesti on se, että tasainen salitreeni on vastaus aloittajan kysymykseen: Mikä liikuntalaji kauniin vartalon salaisuus?

    Astangajooga on hyvä, harrastan sitäkin kausittain, mutta sillä saa kuivan kropan.
    Aerobicissa korostuu alakaroppa, ja usein aktiiviharrastajilla on kokoon kuivunut rintakehä ja massiviset reidet ja takamus.
    Uinti taas kasvattaa liikaa hartioita ja selän veetä, joten ei ehkä sekään.
    Juoksemalla saa upeat sääret ja piukan pepun, mutta monella menee ryhti ja jälleen kerran kroppa kuivuu kasaan.

    Siis: sali. Treenin voi räätälöidä omien tavoitteiden mukaisesti, minä "pienennän" mielestäni liian suuria lihaksiani mutta haluan kuitenkin säilyttää kiinteyden. Joku muu haluaa kasvattaa habaa ja toinen taas kohottaa peppua. Toimii joka ellille.

    Tietysti siihen kun lisää aerobista (esim. juoksua raittiissa ilmassa) ja kehonhuoltoa (joogaa, pilatesta) niin pysyy ehjänä ja ryhdikkäänä kaupan päälle.

    Tietenkin voi myös kysyä: Mikä on ruman vartalon salaisuus?
    Vastaus on helppo. Liikkumattomuus.
     
  11. ristiriita Vierailija


    Tässä on kyllä pieni ristiriita tai sitten sun pituus on alle 145 cm?
     
  12. Prefecta Vierailija

  13. mimmi Vierailija



    Kilpatanssi on erittäin hyvä harrastus se on erittäin hyvää liikuntaa ja se on erittäin hauskaa voit ilmoittautua parin kanssa tai ilman!
     
  14. Harmi Vierailija

    Minä olen pyöräilemällä saanut kroppani timmiin kuntoon ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Jalat on sutjakat, kuitenkin lihaksikkaat, takamus selkeästi erottuva, keskivartalon korsetti timmi kauttaaltaan, käsivarret hyvässä kunnossa, olkapäiden lihakset erottuvat selvästi ja olkapäät on muotoutuneet pyöreiksi.
    Aerobinen kestävyys priimaluokkaa. Harrastan pyöräilyä myös ulkona talvisin joten vartalonhallinta ja tasapaino ovat kehittyneet hyviksi. Jonkin verran pyöräilen myös maastossa kesäisin jotta säilytän tuon talvisen teknisen ajokyvyn.
    Käyn myös spinnaamassa jos on kovin kylmää niin etten tarkene ulkona pyöräillä. Asterajani menee -10 asteessa.
     
  15. Naisellinen nainen Vierailija

    Nykyään puhutaan paljon laihduttamisesta, ihmedieeteistä, karppauksesta, painonhallinnasta ja siitä
    ihannepainosta, joka koskee vain meitä naisia. Minä itse olen aikuinen nainen, olen ollut koko aikuis
    ikäni normaalipainoinen, enkä ole juuri koskaan laihduttanut. Minä en ole noudattanut mitään erikois
    ruokavaliota, vaan olen syönyt aina tavallista kotiruokaa. Minusta pienituloisen ihmisen on kaikkein
    järkevintä ja terveellisintä syödä kotiruokaa, se on kaikkein paras vaihtoehto.
    Minä syön aina runsaan aamiaisen, joskus kevyen lounaan, juon paljon kahvia, muuta en ota kahvin kanssa mitään kahvileipää, juon myös aika paljon vettä ja syön vain iltaisin lämpimän aterian. Näin olen säilynyt normaalipainoisena ja sitä liikuntaakin on tullut jonkunverran harrastettua. Vaikka en ole koskaan käynyt kuntosalilla, niin minun kehossani on tavallista enemmän lihasta, tulos näkyi sellaisessa kehonkoostumismittauksessa.
    Minä olen tyytyväinen omaan vartalooni, sillä olen vartaloltani hyvin sopusuhtainen, minulla on aina ollut vyötärö. Minä olen aina ollut uhkea, kurvikas ja muodokas eli siis hyvin naisellinen nainen.Minä olen saanut positiivista palautetta minun vartalostani sekä miehiltä että naisilta, minun vartaloani on sanottu hyäksi, ihanaksi, minulla on sanottu olevan kauniit rinnat ja kauniin vartalon ja tätä samaa mieltä minä itsekkin olen.
    Olen sanonut jopa joillekkin ystävättärilleni, että jos nainen ei saa olla naisellinen, niin minut saa vaikka tappaa !
     
  16. Kaiikki liikunta on varmasti hyväksi sekä terveydelle että vartalolle. Minusta kaikki jalkojen päällä tehty liikunta on hyväksi, koska silloin yleensä saa naisen vyötärön seutu, vatsan alue ja lantio
    saavat liikuntaa ja nehän on yleensä naisten kriittisempiä kohteita. Juokseminen on varmaan kaikkein tehokkainta, jos kunto on niin hyvä, että jaksaa juosta pitkiä lenkkejä.
    Käsipainoja voi nostella kotonakin ja tehdä kaikenlaisia vatsalihas ja selkä liikkeitä, että lihakset
    säilyvät kunnossa. Uiminenkin on hyvää ja tehokasta eikä se rasita niveliä. Myöskin vanhanaikainen voimistelu on erittäin hyvää liikuntaa naisen vartalolle, kyllä se kiinteyttää paikkoja ja vaikuttaa ryhtiinkin, kun vaan jaksaa toistaa tiettyjä samoja liikkeitä riittävän monta kertaa ja voimistella säännöllisesti.
    Kaikki ulkoilu on hyväksi, koska aivot saavat silloin happea ja se vaikuttaa piristävästi mielialaan.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti