Mikä on henkistä väkivaltaa?

  • Viestiketjun aloittaja Riitelijä
  • Ensimmäinen viesti
Irti
vaan. Oikeesti. Olin sairaalloisessa suhteessa jossa haukuttiin ja huoriteltiin. Minulla katkeamaton vuorotyö, viikonloppuisin äijä päissään valvotti, ei antanut nukkua, valvotti huutaen ja haukkuen. Piti käydä entistä elämääni läpi, kaipasin kuulemma sitä exää tai tota exää. Yövuorossa kuulemma panin kaikkien kanssa. Musta tuli sellainen hiljainen säikky nyhverö. Se luuli että jään ja hyväksyn kaiken kunnes eräänä päivänä soitin lukkosepän paikalle (asunto on alusta saakka ollut nimissäni ja minun vaikka hän olisi halunnut puolittaa velan), vaihdatin lukot ja lähdin reissuun. Ilmoitin että voi hakea tavaransa määrättynä päivänä ja kellonlyömänä. Tuli hakemaan sanoin että soitan heti poliisit jos alkaa änkyröidä. Se meni ihan ok, muistutin että tekee osoittteenmuutoksen. Ei mennyt jakeluun, joten soitin maistraattiin ja ilmoitin ettei meillä tommonen asu.
Seurauksena kävi sisarteni luona ja kertoi kummallisia juttuja, yritti kääntää vanhempani ja poikanikkn minua vastaan siinä onnistumatta. Siskojeni kanssa välit ovat melko pliisut, heidän mielestään minä olin kusipää itsekäs tunteeton huora kun jätin niin ihanan miehen.
Kadunko? En ikinä. Kun se luuseri elämästäni poistui olen voinut hengittää. Irti vaan. Alku hankalaa, mutta oikeesti. Apua on saatavilla. Sitä varten on turvakodit jne. Varsinkin jos henkensä edestä joutuu pelkäämään ja pliis aatelkaa edes lapsianne.
 

Yhteistyössä