Hae Anna.fi-sivustolta

Mikä tämä outo flunssa/virus on?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä paskavirus, 26.05.2008.

1. paskavirus Vierailija

Aiemmin tuossa kirjoittelin tästä kolmisen viikkoa jatkuneesta tosi kummallisesta olosta. Olen tässä pääni puhki miettinyt mikä oikein vaivaa.. Tänään sattumoisin juttelin kolmen tuttavani kanssa, joilla kaikilla jatkunut monta viikkoa ihan samat oireet, joten enpä olekaan yksin tämän kanssa. Myös nämä kaikki tuttavat tiesivät toisia ihmisiä, joilla samat oireet.

Oireina valtava väsymys, väsymyskohtaukset, yleinen heikko ja hutera olo, huimaus, oksetus, ruokahaluttomuus (mikään syötävä ei maistu) jotta väkisten pitää yrittää ruokaa tunkea, paleleminen,laihtuminen, ripuli, henkisesti kamala väsynyt ja "tollo" olo, olo että taju lähtee ihmisten ilmoilla liikkuessa ym.

Minulla ei labroissa näkynyt yhtään mitään poikkeavaa, mutta olo sen kun jatkuu.. Välillä niin heikko olo, ettei jaksa mitään kotonakaan tehdä vaan makoilla peiton alla ja ajatus on ihan hakusessa. Kuumetta, ei edes lämpöä ole noussut, siksi en tätä osannut flunssaksi laittaakaan, mutta kuulema ei ole kenelläkään kuumetta nostanut.

Tuttava oli jopa pyörtynyt ja joutunut sairaalaan. Mikä ihme tämä paska oikein on, joka ihmisiä kiusaa ja jatkuu viikosta toiseen?! Kirjoitelkaa ihmeessä jos teillä on sama ja millä olette siitä parantuneet? Alkaa kohta olla henkisestikin melko "kuitti" olo. Lääkärihän kirjoitti heti vain rauhoittavia ja mielialalääkkeitä, et silleen... ):

2. Onko sinulla mitattu niinkin yksinkertainen asia kuin verenpaine? Minulla on erittäin alhainen verenpaine ja se voi aiheuttaa monenlaista heikkoa ja oksettavaakin tunnetta. Verenpaine tuskin kuitenkaan esim. ripulia selittää, mutta voihan olla, että oireittesi takana onkin useampi "vaiva". Verenpaine voi laskea myös yhtäkkisesti. Tässä copypastella Verkkoklinikan artikkelista lainattua:
    "Verenpaine voi tilapäisesti laskea muun muassa silloin, kun esimerkiksi ripulin tai kuumeilun takia menetetään elimistöstä runsaasti suoloja. Myös allerginen reaktio tai lämpöhalvaus voivat romahduttaa verenpaineen. Alkoholi laskee yhtäkkisesti verenpainetta, mutta krapula taas nostaa paineita, Kaj Metsärinne kertoo."

Toinen asia, mikä minulla tuli mieleen on artikkelissakin mainittu allergia. En tiedä, missä asut, mutta ainakin eteläisessä Suomessa kukkivat jo vaikka mitkä allergeenit ja siitepölyä on runsaasti.

Sitten mieleeni tuli ruokavalio. Oletko jotenkin muuttanut sitä viimekuukausina? Painoa et ilmeisesti ole tarkoituksella yrittänyt pudottaa? Onko testattu ruoka-aineallergian mahdollisuus? Tai esim. keliakia? Wikipediasta lainattua:
    "Keliakiassa tavallisimpia oireita ovat sekalaiset vatsavaivat, laihtuminen ja ravinto-aineiden imeytymishäiriöt, anemia, hengitystieoireet ja väsymys." Voisiko syynä olla yksipuolinen ruokavalio ja jokin "puutos"?

Olet ehkä miettinyt itsekin jo kaikki nämä asiat läpi, mutta ajattelin kuitenkin vastata, jos jotakin vinkkiä saisit. Voin kuvitella, että välillä ns. "usko loppuu" ja mieli on maassa. Itse sairastin vastikään monta monta viikkoa, varmaan pari kuukautta, mystistä flunssaa. Pahin kurkkukipu, mitä olen koskaan sairastanut, tukkoinen ja erittäin väsynyt olo. Verikokeet ok, crp normaali, nieluviljely puhdas jne. Mitään "syytä" ei löytynyt, arvelivat, että flunssa ja allergiaoireita ehkä yhtäaikaa. Aika samoihin aikoihin täällä alkoi siitepölykausi.

Minä aloitin oikean vitamiinitehokuurin (sekä tabletteina että marjoina), kun tuntui, että olo ei parane ollenkaan. Voisitko kokeilla esim. B-vitamiinia. Se auttaa "jaksamaan". Lisäksi minulle suositeltiin apteekista ilman reseptiä saatavaa allergialääkettä, koska "ei niistä haitaakaan ole". Ostin jotakin antihistamiinia pienen paketin (10tablettia), mutta en kokenut sen auttavan. Vaikka en valinnutkaan Zyrteciä (joka kai voi väsyttää erittäin paljon) tuntui, että lääke silti väsytti.

En ole terveyden- tai sairaanhoitoalan asiantuntija, joten suhtaudu kirjoitukseeni sen mukaisesti ;) En yritä tehdä diagnoosia tms. heitellä vain "ideoita" sinulle pohdittavaksi! Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että väsymys on kehonkielellä kropan toive saada lepoa. Tietenkin syyt täytyy tutkia, mutta jos _mitään_ ei todella löydy, niin kai se vaan täytyy ottaa rauhallisemmin, lepäillä ja kerätä voimia.

Tsemppiä! Kirjoittele, mikä on olo nyt!

3. elisak82@yahoo.com Vierailija

Hei.minulla myös samanlaine virus meneillään. Juuri samoja oireita: heikko olo, huimaa, väsyttää, ei tee mieli syödä.jatkunut nyt kaksi viikkoa ja mietin et milloinkahan menee ohi. Kauan sinulla itsellä kesti? Helpottiko mikään oloa?

4. Shii Vierailija

Hei... mulla kans samanlaisia oireita jo 2kk kestänyt. Joko teillä mennyt ohi?

5. 49vuotias Vierailija

mul kans on ollu tommosii oireita , et niinkuin ois flunssa, mut ei kuumetta eikä kurkku eikä nenä vuoda, mutta joskus korvat jumputti , sitten toinen. aivot tuntu et ne ois flunssan kourissa. päänsärkyä, pienenlaista jomotusta .välillä niskapuolella. huimaus tunnetta ajoittain . pyörtymisen tunne käyny pari kertaa 5 viikko menossa. verikokeissa ja sydänfilmillä ja perenpainnet hyvät. mikä voisi olla onko firus ja näkyykö firus verikokeissa.

6. 49vuotias Vierailija

mul kans on ollu tommosii oireita , et niinkuin ois flunssa, mut ei kuumetta eikä kurkku eikä nenä vuoda, mutta joskus korvat jumputti , sitten toinen. aivot tuntu et ne ois flunssan kourissa. päänsärkyä, pienenlaista jomotusta .välillä niskapuolella. huimaus tunnetta ajoittain . pyörtymisen tunne käyny pari kertaa 5 viikko menossa. verikokeissa ja sydänfilmillä ja perenpainnet hyvät. mikä voisi olla onko firus ja näkyykö firus verikokeissa.

7. joku virus. Vierailija

influenssa. tietyt virukset vaan on sen verran sitkeitä, että venyy viikosta toiseen, eikä aina tule välttämättä edes kuumetta.

8. virusko Vierailija

niin onko myyräkuume, kuumeton. onko näköhäiriöitä myös ,

9. Lääkäki Vierailija

Sinulla on mitä ilmeisemmin HIV!!!

10. Oisko tämä Vierailija

norovirus, joka Suomessa nyt jyllää? Siskolikka on sairastanut syksystä lähtien, välillä näyttää päässeen siitä, mutta uusintakierros alkaa justsillääön, kun uskoo helpottaneen.

Oireita on vaikka kuinka oksetuksesta paskotukseen, kolotusta, heikotusta, päänsärkyä. Yleiskunto ehtii melko huonoksi muutamassa päivässä, kun ei jaksa muuta kuin maata ja nukkua, eikä ruoka maistu. Siitä seuraa tietysti voimaksa väsymys ja surkea mieliala.

Ei auta muu kuin yrittää kestää ja syödä vaikka väkisin. Pysyy sisällä mikä pysyy ja ruokia kannattaa syödä silloin hyvin vähitellen. Energiajuomat ovat silloin paikallaan mehujen ja veden lisäksi.

Jaksamista.

11. Lååte Vierailija

Mulla oli nimittäin itellä viikkotolkulla flunssan kaltaisia, kuvailemiasia oireita, sit kävin Hiv-testissä ja sehän se perkeleen virus elimistössä jylläsi. Oli tosi helpottunut olo kun selvis mikä mua vaivas...mut sit rupesin kelaa et ei saatana, se on loppu lähellä, nyt vituttaa tosi rankasti. Suosittelen menemään HIV-testiin, voit saada muutaman vuoden lisäaikaa lyhyeen loppuelämääsi.

12. sara1234 Vierailija

mulla yli viikon ollu tommonen tosi väsynyt olo, lihaksia jomottaa, välillä käy kurkkuun, välillä pistää korvaan ja lämpö nousee aina iltasin sinne 37,5 paikkeille. käyny lääkärissä, ei se sanonu juuta eikä jaata tilaan kun ei ollu nuhaa, yskää, kunnon kuumetta tai kuulunu keuhkoista mitään eikä näkyny korvissa tai kurkussakaan mitään. 3pv saikkua sain. jos tää lepääminen jotaki auttais. Kun tää alko niin olin 2 päivää niin väsyny että jopa käden nostaminen teki tiukkaa, lähinnä makasin sohvalla peitto korvissa. nukuin 12 tunnin yöunia ja silti väsytti. ja tämä väsymys oli ihan eri luokkaa kuin normaali väsymys tai liiallisesta unesta johtuva väsymys. onneksi sitä ei ole nyt muutamaan päivään ollut.

Onko kellään muulla samankaltaisia oireita? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska miehellä ja sen siskolla on. Lisäksi sen siskon työpaikalla on useammallakin henkilöllä samoja oireita. Itse olen säilynyt huonolta ololta/ripulilta toisin kuin muut.

On meinaan tosi kummia nää "nykyajan" virukset...

13. niiskurouva09 Vierailija

Mulla on ollut tuollaisia samoja´oireita jo sellaset 15 vkoa. Eka kerran ko kävin lekuris sano et flunssavirus tule uudestaan jos kestää yli 2vkoa.sitten tuli purentakipuja kävin hammaslekuris todettiin märkivä hammas ja lääkekuuri siihen lpö jatkuu. n. 10vkon kuluttua lekuriin ja sillon löydettiin keuhkoputkentulehdus ja astman paheneminen. Nyt viime vkon pe nousi kuume 38 ja laski 37.4 ja täl hetkellä on tuo 37.4 koko ajan. enste paleltaa ja sit hikoiluttaa. janottaa koko ajan nälkä on vaik mitä söis ja väsyttää. Nyt to menos tippatädin luo työterv tarkastukseen ja sillon pääsee verikokeisiin. Ihmeellistä et tuo lpökin on niinko noussu mitä pitemmän aikaa tää tauti on ollu. Pef-lukemat ei oikein kunnossa vielä ja yskää on ja nokkakin tukkoilee mut ei jymmärrä tällaista.

14. The truth Vierailija

Se on nibirun aiheuttamia maan magneettikentän horjumisen oireita...

15. Mie Vierailija

Voisi tilata iHerb.com - Vitamins, Supplements & Natural Health Products sinkkiä.
    Ja koodilla NEN339 saa ensitilalaaja 4 USD alennusta.

Itse tilasin eilen:

Zand, Echinacea Zinc, Herbalozenge, Very Cherry, 15 Lozenges - iHerb.com

Cold Eeze, Zinc Gluconate Glycine, Cold Remedy, Mint Frost Flavor, 18 Cold Remedy Lozenges - iHerb.com

Now Foods, Zinc Picolinate, 50 mg, 120 Capsules - iHerb.com

Sinkkipikolinaatti imeytyy hyvin.

16. flunssaa Vierailija

Sinulla on todennäköisesti mycoplasma joka on eräs flunssalaji, joko virus-tai bakteeriperäinen. Itse olen sitä potenut jo lokakuun puolivälistä, käynyt kolme kertaa lääkärillä. Tuli jälkitautina poskiontelotulehdus johon on lääkkeet.Myös paria muuta lääkettä on. Eli se usein kestää kuulemma jopa puoli vuotta, välillä tuntuu että on ihan terve kunnes taas tulee oireita.
    "Paskaa" se ei ole vaan tuonniminen flunssan muoto, tosi moni potee sitä. Välillä tuntuu että on ihan poikki, väsyttää ja tietysti hermostuttaa koko asia.

17. höpöhöpö Vierailija

Norovirus ei ole tuollainen, se on voimakas. Tämä mycoplasma on aika lievä tavallaan eli se ei kaada petiin mutta väsymysken takia, kun on ollut töissä, joutuu kyllä usein iltaisin vain lepäämään, ei jaksa mitään.
    Mitään luontaispillereitä ei missään tapauksessa, tuolla joku niitä mainosti. Sanotaan että lääkärit eivät oikein osaa diagnostisoida mycoplasmaa, antibioottia siihen kokeilevat lääkkeeksi.Myös limaa ohentava yskänpilleri löytyy, sitä on minulla.

18. huhhuh Vierailija

matala verenpaine ei ole tarttuva tauti, siitä ei ole kyse kun lukuisat ihmiset sitä alkoivat sairastaa jo alkusyksystä. Lehdissä kerrottiin isoja lukuja diagnostisoiduista tapauksista Uudellamaalla eikä se ole suinkaan verenpaine!! kaikkea hullua ne tänne viitsiikin kirjoittaa, ei verenpaineessa tule limaa hengityselimiin. Ei ole norovirus myöskään.

19. Pappa-Smurffi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä salakavalasta haisemattomasta kvht-altistuksesta on kyse. Lääkärit eivät opi tunnistamaan tätä, vaan diagnosoivat "vika korvien välissä"-testin kohdat 1.-16. Hoito-ohje on testin lopussa:
    PappaSmurffi - *Kvht. -altistuneen oiretesti.

Tätä luetteloa/ohjeistusta tarvitset:
    PappaSmurffi - *Mhb. Maitohappobakteeri jauhe-ja jauhekapseli-tuotteet (Suomi)=oikeat probiootti bakteerit.

20. joha70 Vierailija

Hei,

Ihan samat oireet jatkuneet jo kohta kaksi kuukautta. Lääkärit eivät ymmärrä mistään mitään. Voisivat edes huomioida, että maailmassa liikkuu uusia viruksia, joista ei ilmeisesti ole tietoa. Vaihtoehtolääkäri arvio, että kyseessä on noroviruksen jokin uusi muoto. Eli se on niin sanotusti lievänä elimistössä joten se ei näy testeissä. Mullaki oli labratestit ihan ok eli ei näy mitään. Mulla on noin 4 tuttua joilla samat oireet. Ihan kamalan raskasta! Tästä pitää pitää meteliä lääkäreille ja saada asia julkisuuteen. Kyseessä ei ole mikään masennus tai luulosairaus!!

21. xD Vierailija

Kuullostaa teidän oireet ihan homeoireilta.

22. valistaja Vierailija

Joko huono provo tai tietämätön tyyppi olet...
    Hiviin ei nykyään kuole kiitos lääkkeiden.

23. vierailija Vierailija

Ei niin. HIViä seuraa tappava AIDS

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus