Hae Anna.fi-sivustolta

MIKÄ TEKEE NAISESTA MIESVIHAAJAN?

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä MIES ilman vihaa, 11.06.2005.

1. MIES ilman vihaa Vierailija

On ymmärrettävää, että tallaisella foorumilla monesta viestistä on luettavissa miesviha. Toki ymmärrän, mistä moni miesviha saa alkunsa - miehistä, varsinkin typeristä miehistä.
    Vaikuttaa myös siltä, että moni täällä kirjoittava nuori nainen vihaa ainakin teksteissään miestä, koska he kuvittelevat näin olevansa todellisia feministejä.
    Varmasti taustalla on pettymyksiä rakkaudessa, sitä rakkautta halutaan, mutta sitä ei haluta antaa toiselle. Sitä rakkautta ei ainakaan saa vihaamalla miestä/miehiä tai omia kanssasisariaan.

2. Naaras Vierailija

Tiedoksi vaan, että feminismi ei oikeasti tarkoita miesvihaa.

Käypä laskemassa naisvihaajat tuolta Parisuhde-osiosta ;)

3. Pirkko Vierailija

Kyllä täällä on vanhempiakin naisia jotka ovat kyllästyneet miehiin. Niin ja varmaan suurin syy siihen on juuri se että on tullut siipeen rakkaudessa. MIesten ajattelumaailama on niin erilainen kuin naisen ja että nämä kaksi saadaan toiminaan siihen tarvitaan enemmän kuin parin viikon tai parin vuoden tunteminen.
    Kyllä ne tunteet taas siitä rauhoittuu kun näköpiiriin ilmaantuu uusia mielenkiinnon kohteita ja kas kummaa miehet on taas niin ihania.

4. Monkey Vierailija

Olen ehkä erilainen kuin muut(ainakin olen kuullut sen erittäin monta kertaa), mutta mä en yritä saada naisia johtoasemaan, mun mielest ""vanhan ajan käytäntö"" on parempi. Mulla on hel....sti huonoja kokemuksia miehistä, mutta siitä huolimatta ne paremmat kokemukset voittaa ne huonot. Eli naiset, jos muutama mies kohtelee huonosti, se ei tarkoita sitä, että kaikki miehet olisivat samanlaisia.

5. Pirkko Vierailija

On vain kovin helppoa yleistää yhden tai kahden takia tai sitten ei koskaan oel vielä tavannut sitä oikeaa kunnon miestä.
    Ja ah mikä sen ihanampi puheen aihe kavereiden kanssa kuin sika miehet.... ;)

6. tuli Vierailija

Minusta tuli miesvihaaja, kun kaikki miehet, riippumatta iästä, ulkonäöstä, varallisuudesta, ammatista, yhteiskunnallisesta asemasta yms. järjestään olivat joko puhumattomia ja pussaamattomia jöröjä, pettivät ja valehtelivat tai joivat liikaa. Kun en mitenkään löydä mitään yhteistä tekijää niiden miesten välillä, joiden kanssa olen yrittänyt muodostaa ihmissuhteen, niin pakosti sitä on alkanut ajatella, että kaikki miehet on samanlaisia paskoja. Ikää on jo 40+, että silleen.

7. Inga Vierailija

Yritän selittää jotain. Itse olen perheestä, jossa meitä oli äidin lisäksi viisi tytärtä, ja isä, joka oli alkoholisti. Isä ei ikinä sitoutunut perheeseensä kunnolla, ei tuntunut välittävän meistä yhtään ja kohteli meitä kaikkia omituisen vihamielisesti. Tää on sikälis ihmeteltävää, koska isällä itsellään oli ollut hyvä lapsuuden koti, rakastavat ja kunnolliset vanhemmat ja muutenkin kaikki hyvin.

No en halua isää kaikesta syyttää, mutta miks sitten kävi nin kuin kävi? Jokainen meistä viidestä meni naimisiin väärän miehen kanssa. Kaikki yhtä lukuunottamatta avioiduttiin aika nuorina. Ihastuttiin hullun lailla miehiin, jotka taas ei osanneet osoittaa rakkautta takaisin päin.

Jokainen ollaan erottu, paitsi yksi, joka jäi leskeksi, kun mies teki itsemurhan.

Ollaan ruodittu tätä asiaa yhdessä monta kertaa. Onko niin, että kun isä ei meitä rakastanut, me yritettiin ottaa se rakkaus väkisin itsellemme? Otettiin mahdollisimman rakkaudeton mies, jolta sitten yritettiin etsiä se rakkaus sieltä jostain kuoren alta esin, että oltais saatu todistetuksi, että kyllä tällainenkin mies pystyy meitä rakastamaan? Tai rakastamaan yleensä naista.

Pakostakin siinä katkeroituu, kun ei saa kuin sontaa silmilleen yrittäessään etsiä hellyyttä tai edes välittämistä. Jokainen meistä tunnusti, että luultiin seksiä rakkaudeksi.

Nyt me ollaan kaikki uudestaan naimisissa, paitsi se joka jäi leskeksi, on avoliitossa. Vain yhdellä oli ""huonompaa tuuria"", mies osoittautui yhtä juopoksi kuin entinenkin, mutta on muuten mukavampi. Ainakin tuntuu rakastavan perhettään kovasti.

Mutta muuten ollaan ehkä viimeinkin opittu, että mieskin on tunteva, ajatteleva ja herkkä ihminen. Itsekin syyllistyin siihen, että kohtelin nykyistä miestänikin alussa aika kylmästi. Hävettää vieläkin jotkut puheeni, joissa ei oikeastaan ollut päätä eikä häntää, mutta kunhan oli tarkoitettu vaan haavoittamaan ja testaamaan miehen reaktioita. Se kaikki oli ihan turhaa. Mutta en osannut käyttäytyä muuten. Minulla oli se käsitys, ettei miehellä ole tunne-elämää kovin laajasti, eikä mies tunne muutenkaan mitään rakkautta sen kummemmin kuin halua kiinnittyä keneenkään lujasti. Jos meillä oli joskus riitaa, ja kesken kaiken puhelin soi, mieheni saattoi aivan hyvin ryhtyä puhumaan jonkun kaverinsa tai äitinsä kanssa ihan normaalisti, jopa nauraa ja hullutella siinä välissä. Minä en olisi kyennyt puhumaan kenenkään kanssa yhtään mitään.

En enää vihaa miehiä, en tosin tiedä, vihasinko ennenkään. Enemmänkin vain olin epäluuloinen. Elämä on kuitenkin opettanut paljon. Ehkä se on niin, että me ihmiset ajaudutaan tietynlaisten ihmisten seuraan. Muistan kyllä, että silloin nuorena tyttönä en kiinnostunut ollenkaan tavallisista kilteistä pojista. Olin lukiossa, ja minusta kiinnostui yksi luokkani poika, oikein kivannäköinen ja hyvinkäyttäytyvä perhepoika. Minä en välittänyt, halusin ammattikoulua käyvän remonttireiskan. Ja hänet sitten sain.

Nyt on pakko tunnustaa, että remonttireiska muistutti isääni. Siis koko ikäni olin hakenut rakkautta ja tunnustusta isältäni. Kun sitä ei tullut, etsin isälle korvikkeen. Ja yhtä metsään mentiin!

Feminismi ei tarkoita miesvihaa.

8. lootus Vierailija

Aika jännää, että ihmiset jaksavat kuluttaa energiaansa jonkun sukupuolen edustajan vihaamiseen. En tajua. Jos sama energia olisi käytetty vaikka energiaongelman ratkaisuun, se olisi tapahtunut jo 1400-luvulla.

9. 1993-4 Vierailija

lorena bobbit katkaisi miehensä peniksen,oikeudenkäynnin aikana feminismi ryhmä uhkasi katkaista 100mieheltä penikset jos lorena tuomitaan.pitäisin tätä miesvihana
    jotkut muut feminismi ryhmät olisi voineet tuomita uhkauksen mutta eivät.eli feministit on miesvihamielisiä.

10. Kielipoliisi Vierailija

Kyllä feministi voi ihan hyvin olla miesvihaaja, mutta sana ""feministi"" ei miesvihaajaa tarkoita. Eihän ""sovinistikaan"" tarkoita naisvihaajaa. Oikea sana sille on ""misogyyni"".

11. Mies Vierailija

olet kohtalosi ansainnut... Kaikissa parisuhteissa on kaksi osapuolta joten katsohan välillä peiliinkin;)

12. Naaras Vierailija

Niinhän minä sanoinkin, että ""feminismi"" ei ole sama kuin miesviha. Liian usein vaan kuulee nuo kaksi asiaa yhteen kytkettynä :( Kyllä ne tavallaan sulkevat toisensa pois, sillä feminismi ajaa SUKUPUOLTEN VÄLISTÄ TASA-ARVOA, ja aika harva kaiketi haluaa tasa-arvoa jollekin mitä vihaa, näin ainakin lennosta voisi kuvitella.
    Onhan silti niitäkin naisia jotka vihaavat miehiä ja väittävät olevansa feministejä, valitettavasti.

13. helena Vierailija

Kun koko suvun naiset isoäidistä lapsenlapsiin käyttäytyvät parisuhteissaan samalla tavoin toistaen toinen toistensa ""virheitä"" , mikä mättää? Siirtyykö malli sukupolvelta toiselle/onko lähellä liikaa ymmärtäjiä/syytetäänkö perimää vai ""kantaisää""?

14. iren Vierailija

En ole miesvihaaja ja tuskin varsinaisia mies- tai naisvihaajia sankoin joukoin onkaan.

Olen itse omassa elämässäni todennut erään seikan, nimittäin sen että me olemme erilaisia , miehet ja naiset.

Jos nainen ei alkuhuuman ja rakastumisen mielettömän tunteen jälkeen tajua ja ymmärrä että arki on toista , alkaa viha ja haukkuminen.

Arki suhteessa on aivan toista kun ensi huuma.

Nainen voi tuntea itsensä jo alkumetreillä petetyksi ( vaikka ei varsinaisesti , sanan oikeassa merkityksessä sitä olisikaan )

Jos on mesvihaa on varmasti myös naisvihaa.

Kyse on odotuksista ja siitä että jos suhteessa ei ole molemmille tarpeeksi ilmaa ja vapautta ei synny myöskään pyyteetöntä ja aitoa välittämistä ja sitä ""aitoa"" rakkautta joka ei ole huumaa vaan yhteen kasvamista luotettavassa ihmissuhteessa.

15. Sade Vierailija

Jotenkin tuntuu siltä, että kun nainen ei alistu kohtaloonsa ""nyrkin ja hellan väliin"" ja ei kelpuuta ketä tahansa naistenhakkaajaa ja juoppohullua niin eiköhän nainen ole sitten miesvihaaja, juu ja feministi. Sori vaan, mutta aika on nyt toinen ja yksikään sovinistisika ei tule mua ikinä komentelemaan. Se on eri asia pelkästään näyttää naiselle se kaapin paikka kuin näyttää se kädestäpitäen...

16. Sitä rataa Vierailija

Vihaan miehiä koska:
    - suuri osa pahantuulisia, etenkin yli 50v
    - suuri osa epäsiistejä ja haisevat pahalle
    - vislaavat perään
    - ovat uhka: pimeälle lenkkipolulle eikä edes huonosti valaistulle voi lähteä ilman pelkoa
    - riehuvat kännissä ja yleisissä kulkuvälineissä
    - käyttäytyvät sovinistisesti työelämässä
    - huumori perustuu usein ""vittuiluhuumoriin"", naisen pilkkaamiseen tai seksistisiin kommentteihin
    - valehtelevat järjestelmällisesti
    - ovat kuin lapsia, kaikki käytännön asiat tuntuvat olevan ylivoimaisia hoitaa

17. hei "sitä rataa", mene hoitoon ;). Sinunlaiset ihmiset ovat uhka maapallolle, ja etenkin ihmisten hyvinvoinnille. Aivojen käyttö on sallittua, jopa suotavaa.

18. Jep jep. Vierailija

Just.
    Elämmekö samalla planeetalla?
    Ainut minkä listassasi allekirjoitan, on tuo uhkajuttu. On totta, että lenkkipolulla yksin hölkötellessäni oloni on joskus epämukava ja tsiikailen puskia jonkun itsensäpaljastajan kohtaamisen pelossa.
    Juu juu, olen kuullut etteivät ole vaaraksi, mutta enpä jää ottamaan asiasta selvää.
    Kuka siitä takuuseen menee?
    Toisaalta pelkään yhtälailla nykyään susia ja karhuja ja toisaalta irrallaan juoksevia koiriakin.

Huumori vois olla hyväksi avuksi elämässä... Ei tuntuisi niin kovin raskaalta tämä vaellus täällä :)

19. Maagikko Vierailija

Olen nähnyt netissä kuvia joissa miehiltä vapaaehtoisesti on halkaistu penis, tai sitten muuten sitä kidutettu.
    Eikö tämä kerro miesten kohdistavan vihaa omaa miehisyyttään kohtaan.

20. KänkkäJaRänkkä Vierailija

Mikä naisista tekee miesvihaajan.... jättää vuokrat maksamatta kolmelta kuukaudelta, käy vieraissa ja kaiken hyvän lisäksi ryyppää. Kun ei enää suomalaisista naisista saa vastakaikua täytyy siirtyä virolaisiin. Ja listaan voi lisätä: kotirauhan rikkoja. Komentaa sohvan- nurkasta ja kaik´ männee ihan väärin.....:] . Entä muuta saisko olla?

21. Älämölö Vierailija

Sun pitää sanoa miehesi vihaaja eikä miesvihaaja. On aika skitsoa vihata kaikkia miehiä sen takia, että olet itse onnistunut löytämään tuollaisen 'kruununjalokiven'. Jos pidät hänestä kiinni, valinta on sinun mutta lopeta tuo yleisviha, vai etkö voi elää ilman sitä?

22. KänkkäJaRänkkä Vierailija

Niinpä, minkäs teet.... Onkohan minulla joteskii toi suppea katse ja pieni sydän ja kylmäkin kaiken lisäksi..... Mutta miksiköhän sinä epäilet minua kaikkien miesten vihaajaksi????? Ja miksi epäilet että tämä "kruunujalokivi" olisi minun mieheni? Sanat ne sanat ja oma mielikuvitus. ;)
    Juu, nyt loppu minun kommentoiminen.

23. taas Vierailija

Näillä naisten palstoilla pyörivät miehet reagoivat suorastaan ammatikseen kaikkiin naispuolisten mielenilmauksiin, jos ne eivät ole harmittoman positiivisia. Kyllä se naisviha on maailmalla ja Suomessa ihan toisen luokan ongelma, ollut aina. Jos vähän verrataan: Entiset orjanomistajat Amerikassa olivat hirveän varmoja, että orjat vihassaan tulevat kostamaan väkivaltaisesti kaikki heidän tekemänsä vääryydet, jos saavat vapauden. Samoin natsit pelkäsivät juutalaisten tekevän heille sodan jälkeen yhtä pahoin kuin heille oli tehty. Syyllisyyttä se on ja sen myöntämistä, että itse kyllä vihaisi itseään toisen asemassa. Sekin on ihmeellistä, että puolustetaan koko ryhmää eli tässä tapauksessa miessukukuntaa kaikelta arvostelulta. En minä ainakaan puolustaisi mitään naispedofiilia tai muuta kammotusta. Kertoo tämäkin jotain, enkä itse haluaisi tutustua ystävänä mieheen, joka näin samastuu keneen tahansa kaksilahkeiseen.

24. .Amur Vierailija

Riippuvuus toisesta ihmisestä herättää vihaa. Samoin vihaa aiheuttaa kyvyttömyys puolustaa itseään, turvattomuus, pettymykset.

Nyt kun tuskallinen avioliittoni on kaukana menneisyydessä ja katkeruuttaan hautova isänikin on edesmennyt, ei minulla ole enää sellaista miespuolista väheksyjää ja alistajaa elämääni vaikuttamassa.

Tulen hyvin toimeen miesten kanssa jos he ovat jonkinlaisia neuvottelu tai sopimuskumppaneita - tai kun maksan heille palkkaa jostakin äijähommasta kuten keittiön kaappien asennuksesta. Missään nimessä en päästä heitä auktoriteettiasemaan omassa elämässäni, jos suinkin sen pystyn estämään.

Rahoituslaitosten johtajat ja lääkärit ovat kyllä usein miehiä...

25. yritystä on Vierailija

Niinpä, kyllä sanoisin, että muutaman pitkän suhteen eläneenä nelikymppisenä minulla on jo jonkinlainen kuva itsestäni ja siitä mitä haluan, vaan kun se tuntuu olevan niin kiven takana. Eli jos naisella ei lapsuudessa ole ollut turvallista, hyväksyvää ja rakastavaa isää, kyllä miesvalinnat ikävä kyllä metsään menee. Vaikka olen ottanut joka miehestä opikseni, sama tunne tulee joka kerta. Olen koittanut asennoitua asiaan, ja katsoa peiliin ja todennut olevani vähemmän täydellinen itsekin. Eipä pitkälle auta, mutta pitkämielisyyttä se liitto vaati molemmilta ja onni on omissa käsissä, toinen ei voi sitä tuoda mutta voi sen kyllä pilata, jos siihen antaa tilaisuuden. Miehet ovaat ikuisia lapsia, ja jos joskus aikuisen vastuullisen miehen tapaan niin annan mahdollisuuden näyttää, mikä on miehiään, kai sellaisiakin on???

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri