Mikä vauvalehti

  • Viestiketjun aloittaja paras?
  • Ensimmäinen viesti
paras?
Hei!

Muistan täällä olleen keskustelua vauvalehdistä, mutta haulla en löydä, joten aloitan uuden.

Mikä vauva/odotuslehti on mielestäsi paras? Oletko tilaaja vai irtonumeroiden ostaja? Hinta-laatusuhde?

Sain Vauva-lehden mainoksen, mutta muihin lehtiin en ole tutustunut, joten vinkkejä kaipaisin. Irtonumeroita voisin tietysti hakea, mutta ehkä yksi lehti ei anna parasta kuvaa.
 
minni
Hei!

Meille tulee Vauva lehti ja olemme kyllä olleet mieheni kanssa siihen yhdessä tyytyväisiä! Itselleni sen tilasin ja nyt mieskin sen aina lukee ennen kuin saan laittaa kiertoon:) Siinä on oma odottavien osasto ja lehden mukana tulee välillä liitteenä myös ekstratietoa viimeksi mm Meille tulee vauva tyylinen opas.

 
Vauva
Vauva-lehti ainakin mun mielestä mielenkiintoisempi kuin Kaksplus. Sen sijaan se Kaksplussan Odotus-lehti oli tosi hyvä, siinä oli asiaa paitsi odotuksesta, niin tällaista aloittelijalle sopivaa tietoa synnytyksestä, vauvan hoidosta yms. Ehdottomasti eniten hyötytietoa olen saanut niistä. Niitä ei kuitenkaan tule kuin muutama vuodessa, joten olen ostanut pari irtonumeroa. Vauva-lehden tilasin kotiin.
 
Guest
Mä en taas tykkää yhtään vauva-lehdestä,selasen sen sekunnissa koska siinä ei ole koskaan mitään mielenkiintoista.
Veljen perhe oli tilannut sen mulle odotus ajaksi,onneksi se loppu syksyllä,en itse tilais koskaan sitä lehteä,saatan ehkä jos joskus uudestaan raskaaksi tulen ostaa sen,mutta en nyt ainakaan.
En kyllä muutenkaan ole ""lehtien lukija ihmisiä""
 
**
Ite tilasin vauva lehen vuosi sitte ja just eilen ennen nukkumaan menoa piti lukea lehti kannesta kanteen, eli kun sen aloitaa ei voi jättää kesken. =) Raskausaikana tykkäsin lukea tuota 9kuukautta lehteä ja mielestäni se on esikoistaan odottavalle tosi mainio. Nyt odotan toista ja olen silloin tällöin kaivellut nuita vuosi sitten ilmestyneitä 9kuukautta lehtiä esiin ja vilkuillut niitäkin. KaksPlussasta mulla ei oikein ole kokemuksia.
 
mimi
Äitini tilasi mulle vauva-lehden ja eilen eka numero ilmestyikin. Ei kyllä ollut ollenkaan mun juttu, jotenkin täysin erilaisia ihmisiä siinä lehdessä kuin itse olen, joten on aika vaikeaa samaistua. Kävi ärsyttämään jotenkin koko lehti. Kaks plussaa olen pari kertaa selannut ja siitä jäi myös jotenkin negatiivinen sävy mieleen.
Olen lueskellut lähinnä englannin kielistä Junior pregnancy&baby-lehteä, jossa juttujen kirjoitustyyli ja asiat yleensä ovat mielestäni objektiivisemmin käsiteltyjä kuin suomalaisissa lehdissä. Ruotsalaiset lehdet on myös lämminhenkisempiä, esim Amelia baby ja Föräldrar. Positiivesempaa ja kannustavampaa luettavaa kuin suomalaiset. Vaikken edes mikään haka ruotsin kielessä olekaan ;)
 
Minä
Vastailen nyt vaikka en odottaja enää olekaan...ekan lapsen jälkeen (2,5 v sitten) tilasin vauva-lehden mutta mielestäni se ei ollut kovin hyvä...vaihdoin sitten 2plussaan ja se nyt tulee edelleen toisen lapsen ollessa 6kk. Olen tykännyt paaaljon enempi 2plussasta, mutta tämä tosiaan minun mielipiteeni.
 
Alkuperäinen
Kiitos vastanneille! Taidan vielä hyllyttää tuon Vauva-lehden tilauksen ja hakea kaupasta 9kk tai 2plussan ja tutustua niihin. Minulla myös tahtoo lehdet kasautua, joten ehkä parempi ettei ota niiden lukemisestakaan stressiä (jos tilaan, tuntuu, että pakko lukea läpi) =)
 
Ihmettelijä0000
Hei,
löysin tällaisen vanhan ketjun ja ajattelin kysyä, että vieläko tuo Odotus-lehti on olemassa? En löydä mistään netistä tietoja, joten mietin, että onkohan se jo lakkautettu...?
 
Ihmettelijä0000
En, kun muistaakseni oli sellainen ihan Odotus-niminen lehti, olikohan pelkkä Odotus tai sitten KaksPlus Odotus, mutta ei siis se oikea KaksPlus tai Vauva-lehti, vaan ihan odottajille tarkoitettu Odotus. Olisin ostanut ystävälleni lahjaksi, mutta en tiedä onko tuollaista enää olemassa. Ehkä ostan sitten tuon 9 kuukautta -lehden, jos se on sen seuraaja tmv. Onko tuo siis odottajien lehti?
 
Vauva ja Odotus-KaksPlus
KaksPlussan kustantajalla oli erikseen ODOTUS-niminen lehti. Se harmikseni lopetettiin viime syksynä. Nyt KaksPlus on jakautunut kahdeksi eri lehdeksi; toinen on Odotus KAKSPLUS ja toinen Perhe KAKSPLUS. Tuo ensin mainittu on hyvä ja käsittelee myös vauvoja. Perhe KAKSPLUS on keskittynyt tarhaikäisistä teini-ikään eli enemmän niin sanottuun perhe-elämään.

Olen ostanut kolme viimeisintä 9kk-lehteä ja olen todella pettynyt. Kuvat ovat ala-arvoisia (artikkeleiden kirjoittajat ovat itse napsineet kuvat). Kaiken lisäksi viime numerossa oli 6 sivua samaa sivua. Painossa varmaan lehti mennyt sekaisin, mutta inha maksaa täysi hinta ja vasta kotona huomata.

Tilasin myös Vauva-lehden, jota suosittelen. Neuvolasta saa sellaisen tarjouslapun jolla saa hyvät alennukset.
 

Yhteistyössä