Mikähän mua vaivaa? Parina vikana kertana kun olen ottanut siideriä olen oksentanut jo neljännen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mikä on"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mikä on"

Vieras
(pienen) tölkin jälkeen. Tosi outoa.. en vuosiin ole alkoholin takia oksentanut. Varsinkaan noin vähäisestä määrästä. Mulla on muutenkin ollut omituinen olo jo pari kuukauden ajan ja eilen illalla ekaa kertaa tuli paha olo ruoankin jälkeen.

Ja tuntuu että krapulainen olo kestää monta päivää sen jälkeen kun on ottanut (mitä nyt kerran kuussa ehkä juon alkoholia).

(Raskaana en voi olla)

No ikää kun tulee lisää, krapulatkin pitenevät :D

Onko sulla joku uusi lääkitys, joka voisi vaikuttaa asiaan? Tai vaikka luontaistuote, jota olet alkanut käyttää?

Ikä.

Juo vähemmän, niin ei okseta.....
Eli sopeudu tilanteeseen, hyvä ihminen.

Jos on muutenkin omituinen ja oksettava olo, kannattaa varmaankin hakeutua tutkimuksiin. Tai ainakin miettiä mikä on elämässä muuttunut, joka voisi aiheuttaa huonoa oloa. Kuumuus? Saatko tarpeeksi nestettä? Lääkkeitä? Yliherkkyyksiä?

Viimeksi muokattu:
Kaverilla tapahtuu tuo jo yhden siiderin jälkeen. Nuorena kyllä veti viinaa ihan kunnolla. Ja vielä pukkaa monen päivän migreeni kaupanpäälle. Jostain kumman syystä hän on lopettanut alkoholin käytön kokonaan...
Tunnen yhden toisenkin jolle käy samoin jo yhden jälkeen.

Mulla on kyllä aina ollut pahimmat krapulat mitä muihin lähipiiriin vertaan. Joudun aina menoiltaa seuraavan päivän makaamaan sängyssä melkein iltaan asti ennen kun uskaltaa edes yrittää sängystä ylös.

Mulla on kyllä jo vuosia ollut niin että rankasta urheilustakin meinaa tulla huono olo (mm. spinning tunnin joudun lopputunnin polkemaan aina rauhallisesti ettei alkais pyörryttää).

En ole mitään uusia lääkkeitä alottanut enkä myöskään luontaistuotteita. Päin vastoin lopetin puoli vuotta sitten e-pillerit kun ei ole miesystävää.

Kai tää 29-vuoden ikä sitten tekee tehtäväänsä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26721842:
Siidereistä.... tämä menee nyt joidenkin mielestä varmaan salaliittoteorian piikkiin, mutta eikös ne sisällä makeutusaineita?
Ne saattavat pistää mahan sekaisin pienelläkin määrää.

Itseasiassa juon aina light-siidereitä, mutta ei mulla ennen niistä oksennusreaktiota ole tullut. Paitse teininä kun meni ihan överisti yli ;)

Mua oksettaa siiderit, joissa on pelkkää sokeria. Light siiderit taas ei tee pahaa oloa. Monilla kylä varmasti toisinpäin. :)

Mulla kyllä kun yllättäen tulin raskaaksi, niin ei uponnut siideri ja ruoka tökki. :/ Mutta jos et ole yhdynnässä ollut, niin toki ei voi sinulla tuosta johtua. :D

Voisko se johtua siitä e-pillerien lopettamisesta, nehän vaikuttaa hormonitoimintaan ja ties mihin? Ajattelin vain, kun itselläni taas on helpottanut krapulat sen jälkeen kun aloitin minipillerit.

En tiedä, kunhan veikkailen :D

Oli aivokasvain. Ei voinut tosiaan juoda mitään alkoholia lopulta kun aina alkoi oksentaa.

Voi ei. Toivottavasti ei ihan sellaista kuitenkaan. Mut jos tää huono olo jatkuu ihan ilman alkoholiakin niin pakko hakeutua tutkimuksiin.

Vatsa on vähän löysällä ollut myös viikon ajan. Näköhäiriöitä ei ole ja silmät kiinni seisoessa saan sormet nenänpäähän :O Oliko kaverillas muita oireita?

Mulla tulee neljästä siideristä tai lonkerosta oksennus. Sen sijaan esim, oluesta ei tule. En juo usein, mutta aikaisemmin en koskaan oksentanut tuommoisesta määrästä.

joo mitävittuu meripäivil oltii frendienkaa puistos ja otin tölkin lonkeroo ja nyt pyörryttää ja oksettaa ja oksensin äske :D ku tulin himaa ni pääst tuli verta ja kädet veres :D ihmettelen kyl et mitävittuu äskö puistos kävi

Yhteistyössä