Mikähän mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Suussa polttelee välillä, enemmän ja vähemmän. Sanoisin, että eniten sitä polttelua on poskihampaiden lähellä olevissa ikenissä. Iltaisin taitaa poltella enemmän. Välillä on sitten myös sellaista särkyä, niissä paikoissa mistä viisaudenhampaat otettiin pois. Mutta viisaudenhampaiden poistosta on aikaa viisi vuotta. Yksi viisaudenhammas jäljellä, mutta siinä kohti ei tunnu mitään.

Muita oireita ei ole, hampaat pesen 2-3 kertaa päivässä ja käytän hammaslankaa ja purkkaa. Tätä on jatkunut jo jonkin aikaa, en osaa sanoa kuinka kauan, ainakin kuukausi, kauemminkin. Mutta kun tämä vaiva välillä katoaa, onko outoa?

[QUOTE="noo";23668064]vaihda hammastahnaa ja älä nyt jynssää 3 kertaa päivässä saatika sitten hiot niitä välejä koko ajan. vaihda purkkakin.[/QUOTE]

Hammastahnan voin vaihtaa, mutta pakko joskus pestä päivälläkin kun polte alkaa, tosin se pesu pahemmin auta. Enkä hio välejä liian usein, liian harvoin sanoisin, vain muutaman kerran viikossa. Purkka on sama ollut pitkään, miksi se pitää vaihtaa? Nyt vasta tuli oireet.

Hammaskivi tai sienitulehus. Mulla ainaki pahaksi päässy hammaskivi aiheutti polttelua ja kirvelyä ikeniin... Olin raskaana sillon. Muutoin pyssyy aisoissa ahkeralla pesulla ja lankaimen käytöllä.

Itseasiassa mulla ei ole hammaskiveä juuri lainkaan. Joillekin sitä voi tulla, mutta ei mulle. Saan aina kehuja hampaista kun käyn hammaslääkärissä. Mites tuo sienitulehdus, kerrotko enemmän?

Hammastahnan voin vaihtaa, mutta pakko joskus pestä päivälläkin kun polte alkaa, tosin se pesu pahemmin auta. Enkä hio välejä liian usein, liian harvoin sanoisin, vain muutaman kerran viikossa. Purkka on sama ollut pitkään, miksi se pitää vaihtaa? Nyt vasta tuli oireet.

Ethän sä siinä mitään häviä jos vaihdat purkankin?Iän myötä mulla muuttunut syljen eritys ja joutunut vaihtamaan tahnan ja samoin on että en pysty jotain tiettyjä juttuja syömään ilman ettäö tulee vaikka kutit kitalakeen.

Itseasiassa mulla ei ole hammaskiveä juuri lainkaan. Joillekin sitä voi tulla, mutta ei mulle. Saan aina kehuja hampaista kun käyn hammaslääkärissä. Mites tuo sienitulehdus, kerrotko enemmän?

Se hammaskivi voi villiintyä ihan tuosta noin vain. Jos sulla on reikäbakteeri niin sillon ei yleensä oo hammaskiven kans ongelmaa, hammaskivi on reikäbakteeria vahvempi ja siksi hammaskivestä kärsivillä ei reikiä löyvy. Näin mulle selitti hammaslääkäri.

Sienitulehus suussa hoituu lääkekuurilla, mulla ei oo ikinä itelläni ollu mut tiiän kyllä ihmisiä joilla se on ollu. Se on vähän niinku vauvalla sammas. Polttelee kieltä ja suuta ja tullee valkonen tahmanen kieli. Puolukka ym voi helpottaa oloa...

[QUOTE="noo";23668129]Ethän sä siinä mitään häviä jos vaihdat purkankin?Iän myötä mulla muuttunut syljen eritys ja joutunut vaihtamaan tahnan ja samoin on että en pysty jotain tiettyjä juttuja syömään ilman ettäö tulee vaikka kutit kitalakeen.[/QUOTE]

No mulla kyllä tuntuu välillä, että suu kuivuu helpommin. Onko sulla ollut poltetta? Melko samanlaisia nuo purkat on, mulla on jenkki professional nyt käytössä.

Se hammaskivi voi villiintyä ihan tuosta noin vain. Jos sulla on reikäbakteeri niin sillon ei yleensä oo hammaskiven kans ongelmaa, hammaskivi on reikäbakteeria vahvempi ja siksi hammaskivestä kärsivillä ei reikiä löyvy. Näin mulle selitti hammaslääkäri.

Sienitulehus suussa hoituu lääkekuurilla, mulla ei oo ikinä itelläni ollu mut tiiän kyllä ihmisiä joilla se on ollu. Se on vähän niinku vauvalla sammas. Polttelee kieltä ja suuta ja tullee valkonen tahmanen kieli. Puolukka ym voi helpottaa oloa...

Reikiä ei ole ollut, mutta eipä ole hammaskiveä, koska putsaan hampaat niin hyvin. Voisko olla tuo sienitulehdus, valkosta tahmasta kieltä ei kyllä ole, mutta putsaan kielenkin päivittäin. Eli siis varaanko ajan hammaslääkärille vai terveyskeskukseen?

Reikiä ei ole ollut, mutta eipä ole hammaskiveä, koska putsaan hampaat niin hyvin. Voisko olla tuo sienitulehdus, valkosta tahmasta kieltä ei kyllä ole, mutta putsaan kielenkin päivittäin. Eli siis varaanko ajan hammaslääkärille vai terveyskeskukseen?

Hammaskivi voi tulla vaikka hinkkaisit hampaita 24/7. Se jos pääsee riehaantuun niin ei pesut paljoa auta, ehkäsee kyllä jotenki ja helpottaa...

Suun ongelmat kuuluu minun mielestä hammaslääkäriin. Mut päivystysasiahan tuo ei ole eli jos kunnallisella käyt voit varautua ootteleen...

Hammaskivi voi tulla vaikka hinkkaisit hampaita 24/7. Se jos pääsee riehaantuun niin ei pesut paljoa auta, ehkäsee kyllä jotenki ja helpottaa...

Suun ongelmat kuuluu minun mielestä hammaslääkäriin. Mut päivystysasiahan tuo ei ole eli jos kunnallisella käyt voit varautua ootteleen...

Okei, mutta kyllä mä itse näkisin/tuntisin jos hammaskiveä olisi tullut. En tosiaan taida ihan heti kunnalliseen päästä. Heinäkuussa varmaan seuraavat vapaat ajat.

Yhteistyössä