Mikähän psykopaatti tuo meidän tyttö on? ikää 5 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Hän tuossa äsken jutteli, että haluaisi pidellä hiirtä kädessä ja sitten puristaa käsi nyrkkiin niin, että se hiiri liiskaantuisi nyrkin sisään.
:(

Sanoin tytölle, että aika hurjasti meinaa pienelle hiirelle tehdä ja että eläimiä eikä ihmisiä saa vahingoittaa.
Tyttö sanoi sitten, että oli vaan vitsaillut. : / Aika paha! :(

No nykyaikana ei saa tehä pahaa muurahaisellekkaa eikä piirtää mustalla liidulla!Kyllä tollasia ajatuksia on lapsilla ja hyvää äiti-lapsisuhdetta vaan kuvastaa että kertoo sinulle.Ei osaa säädellä ajatuksiaan vielä,ei ajattele sitä hiirtä vaan sitä hiirtä millaselta se tuntuu kädessä,kuten esim. ku ilmapalloa puristaa(selkasta aika tyhjää).Sun tehtävä on opastaa ja kuunnella ja johdattaa oikeaan,pois väärästä.Normaali lapsi ja vilkas mielikuvitus!

En nyt vielä liikaa säikähtäisi. Itse pienenä kerran äidille sanoin, että olisi jännä pistää muurahainen paperin palalle, sytyttää paperi joka reunaltaan tuleen ja katsoa miten se muurahainen juoksisi ympäriinsä. Äitiähän totta kai etoi pienen lapsen sadistisuus. En minä kuitenkaan siinä sitä muurahaisen hätää tai tuskaa niin hekumoinut. Jotenkin se tilanne vain kiinnost, eikä siihen liittänyt sitä kiduttamisen tunnetta niin kuin sen nyt aikuisena automaattisesti mielessään yhdistää.

Ihan empaattinen ihminen minusta, omasta mielestäni, tuli. Hyttysiä läpsin lähestulkoon säälittä, mutta muuten arvostan jokaisen elävän olennon elämää osana suurta kokonaisuutta. Jos joku elämäni hankalaksi tekevä ihminen on kotona flunssassa, saatan hetken hieman iloita jos se tarkoittaa taukoa hankaluuksiin, mutta kylläpä sitä iloitsemista sitten vähän kadunkin pian. En siis ole mikään sadistin perikuva sinänsä.

Hyvä vaan että eläinten ja ihmisten arvoa korostit! Tuskin tarvitsee kuitenkaan pelätä ihan hirveitä vääristymiä lapsessaan vielä. Siinä se peilailee ajatuksiaan ja maailmankuvaansa, opettelee, sinun tuellasi :)

On ulospäin enkeli ja sisältä piru..olen myös tällaisen lapsen tavannut. Lapsi ei vaan saa diagnoosia. Kai se olis aika rankkaa vanhemmille, kertoo päiväkodissa että Elisabeth on sitten psykopaatti. Se voi tappaa jonkun "vahingossa" että kattelkaa vähän perään jooko!