Mikähän siinä on, et syliinottamisessa on joku ikäraja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NaRikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NaRikka

Aktiivinen jäsen
01.05.2006
1 889
0
36
Ja mikähän se ikäraja sitten niinkuin olisi? Aina, kun hoitomukeloiden kanssa liikun, tai kummipojan (joka sentään vasta 2v) niin joku tätirouva se ryntää paikalle kitisemään ja vänisemään, et miksi sä noin isoa kannat/sylissä pidät, eihän se kohta osaa enää kävelläkkään/lellit sen piloille/lapsi pitää sinua pilkkanaan. Lapset iältään 2-8, joiden kanssa yleisimmin liikun. Jokainen mielellään tulee syliin. Käy vaikka puistossa välillä sylissä juttelemassa ja juoksee takaisin leikkeihin. Mitähän pahaa siinä sylissä istumisessa sitten on? Mun mielestä lapset saa tulla syliin ihan just niin isoina kuin suinkin mahtuu. Eikai sylittelylle ole mitään ikärajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:

No en nyt ihan tosissaan kysykään. Olis vaan kiva kuulla joltain arvon tätirouvalta, et minkä takia ei saa istua sylissä/olla sylissä jonkun tietyn iän jälkeen. Että mikähän se ikäraja sitten olisi.

Juu, ja sitten jos ET ota raivossaan kosketusta karttavaa 2v:ta syliin ruokakaupassa, vaan annat huutaa rattaissa, niin taas tulee ne tosi hyvät neuvonantajat paikalle =)
Että aina se väärin menee kuitenkin...

No juu.. Mun isä sanoo että ei enää tyttöä (12v) tarviis syliin ottaa tai halitella vaikka se itse siihen istuukin..

Ei sille ikärajaa ole, aion halata ja silitellä omiani vielä niin kauan ne ite niin tahtoo..

Kyllä mä omat ihanat lapset syliini otan vaikka ovat jo 10 ja 11 vuotiaita ja usein tulevat ise siihen istumaan ja jos ei moneen päivään tule niin kiskon ne syliin :)
Halitaan ja pusitaan joka päivä sen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Juu, ja sitten jos ET ota raivossaan kosketusta karttavaa 2v:ta syliin ruokakaupassa, vaan annat huutaa rattaissa, niin taas tulee ne tosi hyvät neuvonantajat paikalle =)
Että aina se väärin menee kuitenkin...

Tässä on kyllä sit toinen ikuisuus aihe. Miksei ihmiset voi ymmärtää, et lapsia on erilaisia. Ja sit jos on oikeesti jotain tosi törkeää meneillään (vaikka läpsitään lasta, tai tukistetaan) niin kaikki katselee oikein hartaasti ihan jonnekkin muualle, ettei vaan puuttua tarvis.

lasteni serkku (asuu ulkomailla, ikää 31vee) tuli pari vuotta sitten käymään äitinsä luona ja istui ihan pokkana äitinsä sylissä. joten ei ole minusta mitään ikärajaa. ilman kosketusta ihminen näivettyy. itse olen riippuvainen mieheni ihosta.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
lasteni serkku (asuu ulkomailla, ikää 31vee) tuli pari vuotta sitten käymään äitinsä luona ja istui ihan pokkana äitinsä sylissä. joten ei ole minusta mitään ikärajaa. ilman kosketusta ihminen näivettyy. itse olen riippuvainen mieheni ihosta.

Niin niin. Oikeasti, kyllä se läheisyyden tarve iskee, jos ei kehenkään saa olla kosketuksissa. Ja mikä sen parempi stresselääke ja hyvänolontuoja, kuin halaus/sylittely. Se vapauttaa elimistöön oksitosiinia, joka lievittää stressiä, nostaa kipukynnystä, antaa voimia.....

Uusimmat

Yhteistyössä