Mikähän siinä on, että jotkut ovat mua kohtaan tylyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Opettajat, lääkärit, hoitajat, työnantajat, appiukko jne...? Mun ei tarvitse tehdä mitään pahaa, mutta olen aina ollut ihmisten "silmätikku". Miksi?
Ja mua ketuttaa, kun saa olla aina se, johon ihmiset vaikka purkaa sattumalta omaa pahaa oloaan. Ja jos kysyn jotain, niin joku saattaa vastata ihan kuin olisin idiootti... Olen miellyttämisen haluinen ihminen ja töissäkin tunnollinen, mutta silti sain sieltäkin haukut, kun en ollut tehnyt asiaa mistä ei minulle oltu kerrottu.

Koulussa yritin olla tunnollinen, en häiriköinyt tai tehnyt mitään ihmeempää, niin siltikin opettajat nälvi mua.

Synnärilläkin osastolla hoitajat oli kuivia, mutta kyllä sitä naapurivuoteen äitille lirkuteltiin ja kyseltiin vointeja ja passattiin...

Että mitä v****a? Voisiko joku sanoa, mikä mussa on sellasta mikä saa ihmiset näyttämään tylyyden ja kaikki muut karseat luonteenpiirteensä. Oon miettinyt onko mun ulkonäössä jotain ihmeellistä, mutta itse koen kyllä olevani ihan tavallisen näkönen, puhuessa kuulemma joskus ilmeilen paljon...

Mutta joo, tämmönen asia häiritsee tällä kertaa :D

Voi ei, kuulostaa kyllä ihan kamalalta. Oletko liian kiltti? Jos olet muille koko ajan kovin kiltti, oman kestokykysi äärirajoilla, niin voi helposti tuntua, että annat paljon, saamatta mitään.

Minäkin muuten ilmeilen todella paljon. Mut koetaankin joskus virheellisesti vihaiseksi ilmeiden takia. Ja mun ei tartte ku edes salaa ajatella jotain hiukan negatiivista, niin se näkyy samantien ulospäin.

[QUOTE="vieras";25224647]Tästä oli lähipäivinä ketju, ja vastaus on tämä: olet niin kaunis, että sua tylytetään. Minkään muun vuoksi ei ihmistä kohdella huonosti.[/QUOTE]

No onhan se outoa, että kohdellaan huonosti. Jos vieraat ihmiset tekee sitä, niin ei oo kaukaa haettua ihmetellä, että onko ulkonäössä joku sellainen seikka.

Olet ehkä kokeillutkin tai varmaan näin aina teetkin, mutta jos et, niin kokeile tämmöistä, että katso ihmisiä silmiin kun puhut, ole ryhdikäs ja avoimen näköinen. Tarkoitan, että älä suojaa itseäsi vetäytymällä kyyryyn tai väistämällä katsetta. Ihmiset harvoin kehtaa olla tylyjä, jos näin toimii. Joskus kyllä, mutta harvemmin. Olen kokeillut. Luulevat itsevarmaksi silloin. ;)

[QUOTE="vieras";25224762]Minun kohdalla kyse on rumuudesta ja epävarmuudesta. Jos olen itsevarmempi, niin sitten kohdellaan vittumaisena akkana. Ei vaan voi voittaa.[/QUOTE]
Lisäksi olen tarkkaavaisuushäiriöinen, joten annan itsestäni tyhmemmän vaikutelman.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25224666:
Voi ei, kuulostaa kyllä ihan kamalalta. Oletko liian kiltti? Jos olet muille koko ajan kovin kiltti, oman kestokykysi äärirajoilla, niin voi helposti tuntua, että annat paljon, saamatta mitään.

Minäkin muuten ilmeilen todella paljon. Mut koetaankin joskus virheellisesti vihaiseksi ilmeiden takia. Ja mun ei tartte ku edes salaa ajatella jotain hiukan negatiivista, niin se näkyy samantien ulospäin.

Mussa on kyllä sitä vikaa, että olen liian kiltti... Mutta nykyään pidän puoleni paljon paremmin mitä ennen. Joskus taivuin melkein kaikkeen...

Ja olen huomannut senkin, että mun ilmeet(/tekstitkin) käsitetään joskus väärin. jos kirjoitan jotain tekstiä, niin olisi hyvä saada siihenkin ne ilmeet jollain tavalla mukaan :D niin tietäisi lukijakin millasella mielentilalla kirjoittaa ja onko mukana huumoria vai tosissaan sanottua... Mutta onneksi hymiöt on keksitty :D muttei niitäkään aina voi käyttää...

Viimeksi muokattu:
Käykö niin, että koska haluat miellyttää kaikkia, niin ikään kuin odotat ensin että mitä kukakin mahtaisi haluta? Eli koulu ja työkuvioissa se on todennäköisesti luettu aloitekyvyttömyydeksi? Kaikkea ei voi muut valmiiksi selittää ja pyytää tekemään, joitain asoita on itse hoksattava tehdä. Ja muissa ihmissuhteissa jos odotat sivussa ensin että saat jonkunlaista vinkkiä että mitä toinen odottaa toivoo sinun sanovan tai tekevän, niin sekin kyllä käy varmasti toisten pinnan päälle. Nyt itsevarmuutta lisää ja omia mielipiteitä, joiden takana seisot suorassa vaikka joku muu olisi erimieltä :D

Käykö niin, että koska haluat miellyttää kaikkia, niin ikään kuin odotat ensin että mitä kukakin mahtaisi haluta? Eli koulu ja työkuvioissa se on todennäköisesti luettu aloitekyvyttömyydeksi? Kaikkea ei voi muut valmiiksi selittää ja pyytää tekemään, joitain asoita on itse hoksattava tehdä. Ja muissa ihmissuhteissa jos odotat sivussa ensin että saat jonkunlaista vinkkiä että mitä toinen odottaa toivoo sinun sanovan tai tekevän, niin sekin kyllä käy varmasti toisten pinnan päälle. Nyt itsevarmuutta lisää ja omia mielipiteitä, joiden takana seisot suorassa vaikka joku muu olisi erimieltä :D

mmh, omasta mielestäni olen kyllä aloitekykyinen. Mutta ehkä siinä olisi hieman parantamisen varaa. Mutta en mä myötäile kaikkien mielipiteitä, sanon kyllä suoraan oman mielipiteeni, mutta "nätisti", enkä vastaan nalkuttamalla tai lyttäämällä toisen mielipiteen.

Yhteistyössä