Mikähän tauti se tämä oikein on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairastaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairastaja

Vieras
Kauhia yskä, lima ei oikein meinaa irrota ja pahimpien yskänpuuskien jälkeen tulee oksentamalla ulos. Päivällä ehkä just ja just lämpöä, illaksi nostaa kuumeen 39 asteeseen ja olo on tosi huono. Hengittäminen työlästä yms.

Mistä voi johtua, että päiväseltään on siedettävä olo, jaksaa tehdä muutakin kuin vain maata, mutta iltapäivällä iltaa kohden olo huononee huomattavasti?

[QUOTE="niin";24769600]Tai sitten se mykoplasma...ainakin tytär oksenteli ihan puhdasta limaa ulos. Oli kuumeessa ja hengitys vinkui.

Kannattaa mennä lääkäriin.[/QUOTE]

Alkaakohan ne kuinka herkästi testaamaan tuota? Tämä on jännää, että nytkin on ihan siedettävä olo, lämpöä oli 36,9, yskittää toki kovasti ja hiukan päässä tuntuu, mutta pystyy tekemään muutakin kuin vain makaamaan. Iltapäivällä tosiaan alkaa kuume nousta ja illasta on tosi huono olo.

Just sain lääkäriajan, joten päivällä vois olla vähä viisaampi.

mä sairastin just tuollaisen taudin, kesti seitsemän viikkoa, yhden kuurin söin välillä keuhkoputken tulehdukseen. ja rykiminen jatkui, nyt yhtä äkkiään tuntuu loppuvan. lääkäri sanoi, että se on sellainen kuin mygoplasma, ja saattaa kestää kuukausia, jopa puolikin vuotta

Mulla oireili mykoplasma just noin. Pyydä päästä vasta-aine testeihin. Pikatulos tuli viikossa ja sain lääkkeet. Mulla on kerran ollu myko, jota ei testattu. Lääkäri passitti astmatesteihin, kun olin ollu epämääräisessä flunssakierteessä 8 kuukautta. Sairaalan testeissä löyty sit myko ei astmaa. Nyt osaan jo oireiden perusteella vaatii testit.

Ap tule kertoon mitä lekuri sanoi.
Mä olin neljä viikkoa kipeänä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kaksi kuuria söin keuhkoputkentulehdukseen. Eilen nousi lämpö 37,6 ja kauhea räkätauti. Mä oon niin väsynyt tähän ainaiseen sairasteluun.

Minä viime keväänä jo sairastelin sen kahdeksan viikkoa enemmän tai vähemmän. Kaks antibioottikuuria söin ja limaa irroittavan yskänlääkekuurin. En halua samanlaista jaksoa enää, noloa olla jatkuvasti pois töistä.

pitää mainita tuosta mykoplasmasta.

[QUOTE="jokunen";24769731]Ap tule kertoon mitä lekuri sanoi.
Mä olin neljä viikkoa kipeänä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kaksi kuuria söin keuhkoputkentulehdukseen. Eilen nousi lämpö 37,6 ja kauhea räkätauti. Mä oon niin väsynyt tähän ainaiseen sairasteluun.[/QUOTE]

Tulen joo.

Ei täällä ainakaan tyttärelle heti tehty, vasta myöhemmin, kun vaadin päästä testeihin. Siellä sitten selvisi. Ihan turhaan syöttivät astmalääkkeitä ja erilaisia yskänlääkkeitä. Cocillanan tytär oksensi heti ulos. Ja saikkari käski puhelinneuvottelussa vaan jatkamaan sitä. Huoh!

Kaikkiaan taisi 7 viikkoa yskiä, kuume hävisi vähitellen. Oli todella pahoillaan, että ei voinut osallistua liikuntatunneille ;D

Täällä on parikin tuttua tällä hetkellä saitsulla noiden oireiden takia. Tai en tiedä oksentelusta, tuleeko se "oksennus" pelkästään kurkusta, vai ihan mahalaukusta saakka? Nämä köhivät sitä limaa ihan kamalasti, tekee pahaa kuunnella sitä.
Itse sairastuin samaa aikaan kuin nämä kaksi (ja samoilla oireilla) ja kuvittelin että on ihan normaali syysflunssa kuumeella, mutta itse paranin viikossa, mutta nämä kaksi ei. Ehkä se ei sitten ollutkaan mikään normiflunssa?

Täällä on parikin tuttua tällä hetkellä saitsulla noiden oireiden takia. Tai en tiedä oksentelusta, tuleeko se "oksennus" pelkästään kurkusta, vai ihan mahalaukusta saakka? Nämä köhivät sitä limaa ihan kamalasti, tekee pahaa kuunnella sitä.
Itse sairastuin samaa aikaan kuin nämä kaksi (ja samoilla oireilla) ja kuvittelin että on ihan normaali syysflunssa kuumeella, mutta itse paranin viikossa, mutta nämä kaksi ei. Ehkä se ei sitten ollutkaan mikään normiflunssa?

No ensin tulee se lima ja se ei tule ihan mahalaukusta saakka, tosin sen jälkeen monesti tyhjenee myös mahalaukku.

Nonni, lääkäriltä kotiuduttu. En vielä tullut hullua hurskaammaksi sen kummemmin, sillä määräsi minut verikokeisiin ja tulokset saa huomenna, joten huomenna uusi aika. Angiina multa kyllä löyty, kumma juttu kun kurkku ei ole edes yhtään kipeä.

Kauhia yskä, lima ei oikein meinaa irrota ja pahimpien yskänpuuskien jälkeen tulee oksentamalla ulos. Päivällä ehkä just ja just lämpöä, illaksi nostaa kuumeen 39 asteeseen ja olo on tosi huono. Hengittäminen työlästä yms.

Mistä voi johtua, että päiväseltään on siedettävä olo, jaksaa tehdä muutakin kuin vain maata, mutta iltapäivällä iltaa kohden olo huononee huomattavasti?
Avomiehellä on just samanlaiset oireet, jatkunu jo parisen viikkoa. On käyny tk:ssa sairaanhoitajan luona pari kertaa, muttei pääse lääkäriin. :| Inhottava tauti.

Nonni, viimisen kerran käyty lääkärissä. Tänään kävin röntgenissä ja keuhkokuumehan siellä oli. Sain jo perjantaina antibiootit, mutta nyt sain vielä vahvemmat. Jospa tämä tästä!!

Yhteistyössä