Mikäköhän tuota mun pikkuvarvasta nyt vaivaa? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varvas

Vieras
Onnistuin eilen potkaisemaan pikkuvarpaani tuolinjalkaan ja tekihän se toki kipeää, mutta ei edes mitenkään erityisen kovasti. Illalla kumminkin huomasin, että varvas on todella kipeä ja mm. kävely hankalaa. Koko yön varvas oli niin kipeä, että nukkuminen oli vaikeaa. Pystyn liikuttamaan varvasta, vaikka tekee toki kipeää eikä varvas ole muuten mitenkään erilaisen näköinen paitsi ehkä hieman turvoksissa verrattuna toiseen pikkuvarpaaseen. Ja siihen sattuu koko ajan, siis levossakin! Painelin varovasti varvasta, jotta tietäisin, että mistä se tarkalleen on kipeä niin tuonne kynnen alle se sattuu. Pitääkö mun nyt vaan kestää tää? Lääkäristä ne varmaan naurais vaan pihalle eikä ottais kipua tosissaan. :(

Voi olla murtuma. Eipä siihen muu auta ko käyä lääkärissä kuvauttamassa, jos murtuma on että luutuu oikein. Ensiavuksi teippaa se siihen viereiseen varpaaseen kiinni niin se tukee sitä. Näin meillä hoidettiin pikkuvarpaan murtuma tytöllä. Ei tarvitse kipsata onneksi.

Kolistin talvella pottuvarpaani kynnykseen ja sitä särki levossakin aivan tolkuttomasti, koko jalka meni aivan kipeäksi ja tuntu, ettei verikään kierrä :( Kävin lääkärissä ja sain vahvat särkylääkkeet, kuvattiinkin, mutta ei siinä mitään sen kummempaa ollut.

Kattele pari päivää vielä ja syöt surutta särkylääkettä. Ja älä turhaan kävele!

Ei se kuvaaminen mitään vaikuta paranemiseen ja pikkuvarpaan teippaaminen on melko turhaa. Ei sitä saa tukevasti. Jos sairaslomaa töistä tarttet, niin sitä varten kuvaamisessa voi ollakin itua.

Mä olen aina ollut siinä käsityksessä, että jos pystyy kumminkin liikuttamaan sitä, niin sillon ei oo kyse murtumasta? Vai onko tää ihan väärin luultu?

Enpä viitti ihan surutta särkylääkkeitäkään syödä kun olen raskaana. :/

Yhteistyössä