Mikäs ihme mun ranteeseen tuli!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Heti alkuun että en oo sitä mihinkään satuttanut. Mutta tuossa päivällä alko tuohon ranteen niveleen sattua. Nyt se kipu tasahta tahtia kovenee vaan kokoajan. Tällä hetkellä en pysty rannetta liikuttaan yhtään mihinkään suuntaan, muuten sattuu ihan törkeesti! Samoten jos sormilla yrittää tehdä jotai joka vaatii vähänkään voimaa, ranteeseen sattuu. Ja kipu leviää sormia kohti kokoajan..

Mikä ihme tossa ranteessa on? Ihan selkeesti se kipu tossa nivelessä tuntuu mutta ku mä en oo sitä sillee ainakaa satuttanu. Tai joo, päivällä se rapsahteli aika reippaasti ku kättä liikutteli, mulla on myös yliliikkuvat nivelet..

Muuten kai se on ihan sama, aina mulla niveliä särkee mutta tää on vähän liikaa jo, pitäs kuitenki huominen päivä lasten kans touhuta töissä, käsipuolena sit vissiin.. :kieh:

Oletko kantanu mitään painavaa tai tehny jotain rasittavaa kädelläsi.
Veikkaan et siinä on jännetupintulehdus. Lääkärille huomenna sen käden kans.
Sido se tukevasti ja kipulääkettä.

Saattaa johtua myös jumahtaneista hartioista. Näin oli ainakin mulla: särkyä vain ranteessa ja nimenomaan liikuttelu sattui, puristusvoima hukassa jne. Kävin lääkärissä ja se vähän koitteli ja totes että mulla on hartiassa (ihan tossa niskan juuressa) kaks pientä lihasta jumissa ja ne puristaa hermoa, kipu voi tuntua olkapäässä, kyynärpäässä, ranteessa, sormissa tai vaikka kaikissa noista.

En oo tehny mitää rasittavaa kädellä. Mä en muutenkaa oo tehny viikonloppuna oikee mitää ku on ollu koko viikonlopun migreeni.. Joten senkin vuoksi, Buranaa ja Panadolia menee maksimilla ja kipu vaan yltyy tos rantees. Jännetupintulehdusta en oikee usko, mul on aiemmin ollu ja sillon joku jänne yleensä sillee "narisee".

Reuma ei tietenkään koskaan ole mulla poissuljettu..

Sidoin käden joo että vähän tukis.. ja laitoin tollasta tiikerisalvaa ku ei mitää muuta tähän hätään ole..

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Saattaa johtua myös jumahtaneista hartioista. Näin oli ainakin mulla: särkyä vain ranteessa ja nimenomaan liikuttelu sattui, puristusvoima hukassa jne. Kävin lääkärissä ja se vähän koitteli ja totes että mulla on hartiassa (ihan tossa niskan juuressa) kaks pientä lihasta jumissa ja ne puristaa hermoa, kipu voi tuntua olkapäässä, kyynärpäässä, ranteessa, sormissa tai vaikka kaikissa noista.

No hartiat mulla kyllä on jumissa, etenki viel tän migreenikierteen jälkeen..

Tai sit voi olla vaan nää kylmenevät ilmat ku ottaa niveliin..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

No hartiat mulla kyllä on jumissa, etenki viel tän migreenikierteen jälkeen..

Tai sit voi olla vaan nää kylmenevät ilmat ku ottaa niveliin..

Onnko sulla kaurapussia? Eli koittasin lämpöhoitoa sekä ranteelle että hartioille.

Onnko sulla kaurapussia? Eli koittasin lämpöhoitoa sekä ranteelle että hartioille.

Ei oo.. Kuumassa suihkussa kävin liottaan itteeni joku aika sitte ties kuinka kauan, se kun migreenin jälkeen laukasee kivasti tuota hartiajännitystä. Hartiat tuntuuki jo paljo paremmalta mutta ranne sen ku pahenee..

Mulla on huono ääreisverenkierto eli kädet ja jalat aina kylmät. Nuorempana mulla usein särki ranteita tosi paljon nimenomaan kylmän takia. Vuosien saatossa oon vissiin karaistunut, kun nyt ei ole aikoinin ollut mitään kipuja.

Alkuperäinen kirjoittaja asdasd:
Mulla on huono ääreisverenkierto eli kädet ja jalat aina kylmät. Nuorempana mulla usein särki ranteita tosi paljon nimenomaan kylmän takia. Vuosien saatossa oon vissiin karaistunut, kun nyt ei ole aikoinin ollut mitään kipuja.

Joo no sama se on täällä. Ja sinällään oon kyllä nivelkipuihin tottunu ku on tuo HMS ja fibro mut ei mulla mitää tällasta ole aiemmin ollu. Niitä niveliä normisti jomottaa tasasen tappavaan tahtiin mut ei tällee ettei liikuttaa pystys.

Collegetakin nykäsin just päälle ja vetskarin veto sattu niin paljo et meinas huuto päästä. Ja tää on viel vasen käsi ja mä oon oikee kätinen eli se käsi mitä vähemmän käytän. Mystistä..

Yhteistyössä