Mikäs ois hyvä tiskikone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Eikä ainakaan LG! Meillä tuo on ollut muutaman vuoden ja taas se on rikki! Argh! Isäntä on sitä itse aina korjannut, mutta nyt alkaa munkin kärsivällisyys tuon koneen suhteen loppua... tosin ehkä se korjaa sen myös tällä kerralla, mutta jos nyt kuitenkin päädyttäisiin ostamaan uusi, niin suosittele sä mulle hyvää merkkiä :)

Siemens tai Bosch ne on kestäviä. Boschilla on sellanen hiljainen malli, meillä oli entisessä kodissas sellainen ja jäin kaipaamaan ku tuo nykyinen pitää aivan hirvittävää mekkalaa. Ei viiti iltamyöhään edes laittaa päälle.

[QUOTE="jjj";29161748]siemens tai boch = sama kone, mutta paras[/QUOTE]

Meillä on Siemensin pesukone (ja kuivausrumpu, joka kyllä on toiminut mainiosti), jota sitäkin on jouduttu pariin otteeseen korjaamaan... joten taidan nyt välttää myös Siemensiä (ja siis myös Boschia)...

Miele on hyvä. Siemensistä kannattaa pysyä kaukana. Entisestä Siemens koneestani kerrottiin takuuhuollossa, että se ei ole vika vaan ominaisuus, että kone ei pese astioita pujtaaksi.

Meillä AEG ei kestänyt kovaa vettä, piti korjata joka toinen vuosi. Nyt käytössä Cylindan tehtailla Ruotsissa tehty UPO, kestänyt 8 vuotta ilman yhtäkään ongelmaa. Parhaina pitäisin Cylindan omia malleja paremmasta päästä, esim. Cylinda DM 820, mutta näitä voi olla vaikea löytää Suomesta. Tilalle voi ostaa Ruosissa tehdyn UPOn (varo kiinan tai italian halpiksia!) tai ASKOn. Valmistusmaalla on väliä...

Mielestä ei ole kokemusta mutta positiivisia kuulopuheita olen kuullut.

Tosiaan siemens, bosch tai miele. Jos mahdollista niin kolmikerroksisena kannattaa ottaa.
Meillä oli mielen kone 6 vuotta joka myytiin kun muutettiin pienempään eikä kone mahtunut siihen. Ostettiin kapean mallin kolmikerros siemens ja ehti olla käytössä vajaan vuoden kun sekin myytiin muutettuamme isompaan jonne tarvittiinkin iso kone :) nyt on Bosch kolmikerroksinen ja ollut käytössä kuukauden eikä ainakaan vielä ole moitittavaa, erittäin hiljainen on ja laadukas otettiin energian kuklutukseltaan jne..

Aikanaan kun astianpesukoneen hankinta tuli ajankohtaiseksi, olin töissä ehtinyt nähdä monenlaista konetta, pääasiassa Mieleä, mutta myös muita.
Vanhoissa mielen koneissa kaksi koria ja yhdessä juuri kolme koria ja päätin, että tuollainen tulee meille, kone on nyt ollut 11 vuotta käytössä, ei ole tarvinnut korjata kertaakaan, ainakaan vielä.

Yhteistyössä