Mikäs tähän avuksi.. :/ Allergiasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhauttavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhauttavaa

Vieras
Siitepölyt alkaneeet mullakin kiusata nyt viimeisen viikon aikana.. SIlmät ei onneksi kutise tai vuoda mutta nenä valuu ja aiemmin oli vähän kurkku arkana ja kuivaa yskää (on tutkittu tk:ssa ettei ole tulehdusarvot koholla ja nieluviljelytkin otettu ja sanoi että aika varmaan allergista kun mut on testattukin, en vvaan koskaan ole saanu näinkään pahoja allergiaoireita vaan jääneet ihan vähäisiksi)..

Tänäänkin olin koko päivän sisällä ihan siksi että vähän rauhoittaisin tilannetta ja helpottihan se ettei nenä sentään koko aikaa valunu ja ei yskittänyt.

Mutta nenä on sisältä ilmeisesti ihan kuiva. Mulla on aiemminkin ollut tuota vaivaa lääkärin toteamana, ja sanoi että ihan seesamiöljyllä vois olla apua. Olen sitä ohjeen mukaan suihkinut nenään mutta tuntuu nyt olevan niin kuivana ettei auta..
Nyt sitten vielä hölmönä laitoin ikkunan auki puoleksi päiväksi että edes vähän saa ilmaa kiertämään täällä niin niiskutuskin palasi.. Niistäessä tullut verta rään mukana ja sieltä mennyt sitten näköjään vähän kurkkuunkin kun yskiessä on tullut myös jonkin verran. Nenästä se siis kuitenkin ilmeisemmin tulee kun on niin arka jne..
Nenäkannu on, mutta auttaiskohan se mihinkään vai kuivattaako pahemmin, en uskalla kokeilla..?

Nenäkannusta on ainakin mulle hirveästi apua, koska se huuhtelee siitepölyhiukkasia pois nenästä. En ole huomannut sillä olevan kuivattavaa vaikutusta, vaikka läträän sillä parhaimmillaan joka toinen päivä.
Toinen juttu, josta olen saanut tänä keväänä hirveästi apua, on vaseliinin töpöttely sierainten ja suun ympärille. Hiukkaset jää ilmeisesti siihen kiinni. Kaupassa myytiin jotain vaseliinin tapaista tuotetta tähän tarkoitukseen, mutta se oli jostain ihmeen syystä hajustettua, joten kokeilin pelkkää vaseliinia. Toimii ainakin mulla.
Kokeile näitä, toivottavasti saat niistä apua! Siitepölyallergia on kyllä yhtä helvettiä...

Mulla on tosiaan eka kerta, kun nämä allergiaoireet ihan oikeasti häiritsee. On todettu jo muutama vuosi sitten allergiatesteissä koivu pujo yms allergisoiviksi, mutta ei ole kuin vähän aiheuttanut pientä haittaa enkä ole tarvinnut lääkkeitäkään. Mutta nythän tuota siitepölyäkin, kuulemma on tosi paljon, oliko eniten 20 vuoteen vai mitä..

Voiko allergialääkettä ottaa siis joka päivä? :O Eikö se oo aika tuhtia, ja jos pitempään käyttää niin haitallista? Mulla on jotain Heinix lääkettä tuolla. En ole vielä ottanut koska olen yrittänyt pärjäillä ilman, lieneekö se sitten hölmöä.. Nenäkannusta mietin että voiko se suola siinä vedessä jotenkin kuivattaa nenää entisestään tai kirvellä, kun mulla on kuitenkin näköjään nenä ihan verillä kun rään mukana tullut pitkin päivää verta enemmän ja vähemmän. Muutenkin nenänpielet rohtuneet ja olen niitä yrittänyt rasvailla.

Nenäkannu on hyvä juttu, oikeasti! Ei kirvele, jos suolaa on oikea määrä. Allergiaääkkeitä pitääkin käyttää joka päivä, jos niistä tahtoo hyötyä... Pahimmat allergikot aloittavat lääkityksen jo ennen varsinaista siitepölykautta, että saavat parhaan hyödyn. Nenään muuten voisi kokeilla A-vitaa: http://www.leiras.fi/tuotteet/Itsehoito/flunssa-ja-yska/a-vita-plus-nenasuihke-nenatipat-ja-nenavoide/ Itse olen siitä pitänyt näin allergia-aikaan :)

laitat ohjeen mukaan sitä suolaa ja sekoitat. vesi kirvelee enemmän ilman suolaa. pohjasakat voivat myös kirvellä.

itse joudun joka pvä ottamaan allergialääkettä kun pölyallergiaa ja oireet raivostuttavia ja estää normaalit puuhastelut. otat nyt joka pvä allergialääkkeen. yleensä niillä ei ole sivuvaikutuksia.

Ilmankostutinta ja puhdistinta ei ole varaa hommata. Tai no käytettynä voisin jotain katsella, mutta uusina ovat kai aika kalliita..?
Ikkunat on olleet kiinni, mutta tämä asunto (32 nel. yksiö) kuumenee nyt auringon paahtaessa oikein mukavasti vaikka verhotkin hämärtämässä. Patterit ei ole päällä, eikä sähkölaitteita turhaan kuumentamassa. SIsälämpötilat on kuitenkin sitä luokkaa että jotain viilennystä olis pakko saada ja tuo ikkuna on edes pienen pientä helpotusta tuonut.

Kai se pitää yrittää tuolla allergialääkkellä pärjätä. Ja nenäkannulla jos siitä lähtisi myös avuksi.

Voiko allergialääkettä ottaa siis joka päivä? :O Eikö se oo aika tuhtia, ja jos pitempään käyttää niin haitallista? Mulla on jotain Heinix lääkettä tuolla. En ole vielä ottanut koska olen yrittänyt pärjäillä ilman, lieneekö se sitten hölmöä..

Mulle lääkäri käski syödä koko siitepölykauden zyrtecin rinnakkaisvalmistetta (mä en muista nimee) ja vielä ventolinee hengitysteitä avaamaan ja nenäkannullakin läträän.
Samaten muksut saa zyrteciä päivittäin ainakin kesäkuun loppuun asti.

Allergialääkkeet on muuten ehkäisyyn ja ne pitäisi aloittaa jo ennen oireiden alkua/syödä päivittäin että niistä saa parhaimman tehon, ne kun vaikuttaa vähän viivellä (näin se lääkäri selitti)

Viimeksi muokattu:
Tuo a-vita on ihan hyväksi koettu! Siis nenään kun verta vuotaa kuivuuden takia.
Mein esikollakaan ei oo koskaan ennen vuotanu verta nenästä kuin vasta nyt kunnon
siitepölyn aikana. Ja nuorimmallahan tuota on käytetty jo parisen vuotta kun hällä vuotaa
verta nenästä ihan muulloinkii, nyt tietty enemmi.
Heinix on meilläkin lääkkeenä, joka päivä pitää ottaa!! Lisäks silmätipat ja
allergianenäsumutteet.

Tuuletusikkunoihin laitoin siitepölysuodattimet! Nyt voi huoletta tuulettaa :)

Nii ja esikko huuhtelee nenäkannulla ja sanoo sen helpottavan. Itte en pode pahemmin
allergiaa, flunssassa huuhtelen kannulla ja auttaa. Ei kirvele kun vesi ja suolasuhde kunnossa.

Voiko allergialääkettä ottaa siis joka päivä?

Lääkärin mukaan sitä kuuluu ottaa joka päivä ja aloittaa ottaminen jo siinä vaiheessa, kun niitä oireita ei vielä juurikaan ole ja otetaan niin kauan kuin siitepölykausi jatkuu.

Meillä murkku niiskuttaa, koivulle ei ole ollut testien mukaan allerginen, toivottavasti ei niille nyt tule allergiseksi, heinien siitepölyäkin täällä on tiedotteiden mukaan jo jonkin verran. Täytyy muistaa muistutella ottamaan lääkkeensä päivittäin.

Vissiin ärhäkkä vuosi nuiden siitepölyjen kanssa,kun itsekkin oireilen enkä ole vuosiin reagoinut voimakkaasti nuihin. Silmät turpoo umpeen ja ei saa henkeä.. Sain histeciä (reseptivapaanakin myydään) ja sitä otan joka ikinen päivä. Helpottaa!

Tervetuloa joukkoon iloiseen, jonka mieletä heinät on ********!

Parin kymmenen vuoden kokemuksella sanon, että nyt lääkäriin joka määrää sulle allergialääkkeen jota syödään päivittäin kesän loppuun asti. Sen lisäksi nenäsuihke ja simätipat. Et sä koko kesää voi olla sisällä ja voin sanoa, että heinä vasta alottelee. Eli hyvin pieniä määriä ilmassa ja pahempaa on tulossa, esim. heinäkuu :)

Yhteistyössä