miks en tule raskaaksi????

  • Viestiketjun aloittaja vauvahaaveilija
  • Ensimmäinen viesti
vauvahaaveilija
Kuinka kauan täytyy odottaa että saadaan vauva??? Halutaan poikaystävän kanssa tosi kovasti oma pikkunen mutta en tule raskaaksi..!:( Ollaan molemmat 21vuotiaita ja noin 3kk ajan ollaan yritetty tosissaan saada vauvaa 1-3kertaa päivässä yhdynnässä mutta en tule raskaaksi..:( Miksi? Missä vika? Kuinka kauan täytyy yrittää? Toiset tulee heti ja vahingossa...

Me ei olla koskaan käytetty mitään ehkäisyä... Mulla on ollut joskus klamydia mikä on hoidettu pois, voiko johtua siitä etten voi tulla raskaaksi??? Mun kaikilla ystävillä ja läheisillä on jo yksi lapsi ja osalla jo kaksi tai tulossa toinen... Kaikki puhuu koko ajan että millonkas meidän pikkunen on tuloillaan ja mulla menee hermot siihen kyselyyn kun yritetään ja yritetään muttei vauvaa tule!!:(

Voinko koskaan tulla raskaaksi??? Kannattaako enää toivoa ollenkaan???=''(
 
Hmmmm.....
Kuinka kauan täytyy odottaa että saadaan vauva??? Halutaan poikaystävän kanssa tosi kovasti oma pikkunen mutta en tule raskaaksi..!:( Ollaan molemmat 21vuotiaita ja noin 3kk ajan ollaan yritetty tosissaan saada vauvaa 1-3kertaa päivässä yhdynnässä mutta en tule raskaaksi..:( Miksi? Missä vika? Kuinka kauan täytyy yrittää? Toiset tulee heti ja vahingossa...

Me ei olla koskaan käytetty mitään ehkäisyä... Mulla on ollut joskus klamydia mikä on hoidettu pois, voiko johtua siitä etten voi tulla raskaaksi??? Mun kaikilla ystävillä ja läheisillä on jo yksi lapsi ja osalla jo kaksi tai tulossa toinen... Kaikki puhuu koko ajan että millonkas meidän pikkunen on tuloillaan ja mulla menee hermot siihen kyselyyn kun yritetään ja yritetään muttei vauvaa tule!!:(

Voinko koskaan tulla raskaaksi??? Kannattaako enää toivoa ollenkaan???=''(

Aika vähän aikaa ootte vasta yrittäneet! Ei se lapsi kaikille helposti tuu. Itsekin oon tässä yrittäny raskaaksi tulla ja nyt 4 kuukautta yritetään. Ensimmäiset rauskaudet 3kpl, tuli melkeen tuosta vaan mutta nyt 8 vuotta myöhemmin kun yrittää 4 raskautta niin ei kirveelläkään. Enkä oo kun 27v.
 
Viimeksi muokattu:
öhöm
Kuinka kauan täytyy odottaa että saadaan vauva??? Halutaan poikaystävän kanssa tosi kovasti oma pikkunen mutta en tule raskaaksi..!:( Ollaan molemmat 21vuotiaita ja noin 3kk ajan ollaan yritetty tosissaan saada vauvaa 1-3kertaa päivässä yhdynnässä mutta en tule raskaaksi..:( Miksi? Missä vika? Kuinka kauan täytyy yrittää? Toiset tulee heti ja vahingossa...

Me ei olla koskaan käytetty mitään ehkäisyä... Mulla on ollut joskus klamydia mikä on hoidettu pois, voiko johtua siitä etten voi tulla raskaaksi??? Mun kaikilla ystävillä ja läheisillä on jo yksi lapsi ja osalla jo kaksi tai tulossa toinen... Kaikki puhuu koko ajan että millonkas meidän pikkunen on tuloillaan ja mulla menee hermot siihen kyselyyn kun yritetään ja yritetään muttei vauvaa tule!!:(

Voinko koskaan tulla raskaaksi??? Kannattaako enää toivoa ollenkaan???=''(

Huolestua kannattaa vasta kun on yrittänyt yli vuoden.
Tosi vähän aikaa teillä on ollut yritystä, joten ei vielä kannata heittää toivoaan.
 
Viimeksi muokattu:
??
Tää taitaa olla provo? Aika rankkaa on jos jo huikeat kolme kuukautta on yritystä takana eikä vieläkään tärppiä!!! Tule vaikka vuoden päästä valittamaan uudestaan...
 
rauhoittukaa
Naisella on noin 20% mahdollisuus tulla raskaaksi ovulaation aikana (eli noin 12h aikana koko kierron aikana). Siittiöt elävät kohdussa noin 2 vuorokautta. Osaatko tunnistaa ovulaatiosi?

Kuulostaa myös aika hurjalta, että jo 21-vuotiaana on noin kova pakko tulla raskaaksi. Saanko kysyä miksi?

3kk on lyhyt aika, sinulla on siis sinä aikana ollut 3 kertaa mahdollista tulla raskaaksi. Lapsettomuustutkimuksiin/-hoitoihin pääsee yleensä, kun yritystä on ollut 12kk. Olethan käynyt kuitenkin gynekologilla (sisätutkimuksen yhteydessä on hyvä tehdä myös kohdun ja munasarjojen ultraus, munasarjojen aukiolotutkimus on kallis tutkimus joka tehdään yleensä siinä vaiheessa, kun tutkitaan lapsettomuutta), että tiedät, että kaikki on kunnossa? Poikaystäväsihän voi tutkituttaa spermansa myös.

Millaiset elämäntavat teillä on? Mm. ylipaino, tupakointi ja runsas alkoholinkäyttö sekä stressi lisää huomattavasti hedelmättömyyttä. Eli nyt olisi syytä käydä kunnolla läpi kummankin ruokavalio sekä muut elämäntavat.

Tuollaisella yhdyntämäärällä ja näemmä mielettömillä suorituspaineilla ja stressillä ei varmana tulekaan raskaaksi. Nyt olisi hyvä aika rauhoittua, lakata stressaamasta asiasta ja olla yhdynnässä joka toinen päivä ja vaikka sitten ovulaatiota ennen parina päivänä ja ovulaatiopäivänä ja sen jälkeen parina päivänä kerran päivässä.
 
Nti. B
1-3 kertaa seksiä päivässä on aika paljon. Siittiöt ovat kuulemani mukaan parhaimman laatuisia, jos seksiä harrastaa 2-3 päivän välein. Esim, jos kiertosi on 28 päivää niin ovuloit siinä kp 14-15. Toki tämäkin vaihtelee ja terveelläkin naisella voi olla 1-2 ovuloimatonta kiertoa vuodessa.

Kolme kuukautta ei vielä ole pitkä aika, vaikka voi siltä toki tuntuakin. :)
 
Alakuloinen
Mulla on ollut kierto aina lähes kellon tarkkaa. Pillerit lopetin 10 kk sitten, syksyllä sitten tärppäsi, mutta se päättyi keskenmenoon loppuvuodesta. Sen jälkeen kierto oli aluksi mitä sattuu, kesti pitkään ennen kuin elimistössä ei ollut raskaushormoneja sotkemassa systeemiä. Tilanne tasaantu lopulta viimekuussa ja säännöllisty takaisin mutta nyt menkat myöhässä ekaa kertaa keskenmenon jälkeen. Testit kumminkin näyttäneet negaa ja tuntuu että alkaa pää pettää pettymyksiin.
Vaikeinta tässä on se, kun tietää että olisi kerran jo voinut onnistua ja nyt olisi jo hyvässä vaiheessa suuren mahansa kanssa. Asiasta ei voi koko ajan kotonakaan hokea - eihän sellaista kukaan halua kuunnella päivästä toiseen. Miten kauan keskenmenon jälkeen voi kuvitella että hormonit on sikin sokin, onko kellään oikeaa tietoa? Stressi ja kovat toiveet voivat kyllä esittää omaa rooliaan tässä tapauksessa...
 
klamydiasta
Kuinka kauan täytyy odottaa että saadaan vauva??? Halutaan poikaystävän kanssa tosi kovasti oma pikkunen mutta en tule raskaaksi..!:( Ollaan molemmat 21vuotiaita ja noin 3kk ajan ollaan yritetty tosissaan saada vauvaa 1-3kertaa päivässä yhdynnässä mutta en tule raskaaksi..:( Miksi? Missä vika? Kuinka kauan täytyy yrittää? Toiset tulee heti ja vahingossa...

Me ei olla koskaan käytetty mitään ehkäisyä... Mulla on ollut joskus klamydia mikä on hoidettu pois, voiko johtua siitä etten voi tulla raskaaksi??? Mun kaikilla ystävillä ja läheisillä on jo yksi lapsi ja osalla jo kaksi tai tulossa toinen... Kaikki puhuu koko ajan että millonkas meidän pikkunen on tuloillaan ja mulla menee hermot siihen kyselyyn kun yritetään ja yritetään muttei vauvaa tule!!:(

Voinko koskaan tulla raskaaksi??? Kannattaako enää toivoa ollenkaan???=''(
Hei. Mullaki on ollu vuos sitten klamydia, jouduin jopa sairaalaan ku se meni niin pahaks. Vähän pelottaa etten kans voi saada lapsia enää. Kuukaus sitten poistin kierukan, ja nyt jännittää miten käy. 2 lasta on entuudestaan, mut olis niin ihanaa saada viel kolmaskin...Kun on sairastanu klamydian, ni on paljon suurempi riski kohdunulkoseen raskauteen. Kuin kauan sul se tauti ehti oleen?? Jos se jää hoitamatta, niin todennäkösesti munanjohtimet on menny tukkoon. Itse en tiä, miten mul on käyny, koska vaikka se ei tietääkseni ollu ku kolme viikkoo ehkä, ni se tulehdus ehti leviämään. Kylkiin sattu niin, että nukkumaan ei pystyny. Ja ku sairaalassaki meni viikko, ennenku ne löysi syyn!! Kyllä surettaa, jos ei enää lapsia saa oman tyhmyyden takia...
 
Viimeksi muokattu:
vauvahaaveilija
Hei. Mullaki on ollu vuos sitten klamydia, jouduin jopa sairaalaan ku se meni niin pahaks. Vähän pelottaa etten kans voi saada lapsia enää. Kuukaus sitten poistin kierukan, ja nyt jännittää miten käy. 2 lasta on entuudestaan, mut olis niin ihanaa saada viel kolmaskin...Kun on sairastanu klamydian, ni on paljon suurempi riski kohdunulkoseen raskauteen. Kuin kauan sul se tauti ehti oleen?? Jos se jää hoitamatta, niin todennäkösesti munanjohtimet on menny tukkoon. Itse en tiä, miten mul on käyny, koska vaikka se ei tietääkseni ollu ku kolme viikkoo ehkä, ni se tulehdus ehti leviämään. Kylkiin sattu niin, että nukkumaan ei pystyny. Ja ku sairaalassaki meni viikko, ennenku ne löysi syyn!! Kyllä surettaa, jos ei enää lapsia saa oman tyhmyyden takia...

En tiedä tarkalleen kuinka kauan se mulla oli mutta voi olla että muutaman viikon...Ja lääkäriin sillon heti menin kun alko oireileen ja testeissä se sitten todettiin ja kävin heti ottaa ne lääkkeet...
Voihan olla etten sitten klamydian takia voi koskaan saada yhtään lasta..:( Pieni toivon kipinä on vielä olemassa kun nyt menkat myöhässä 8pv ja kummallisia raskausoireita mahdollisesti ollut...
Luulen kyllä että mielikuvitus tekee tepposet ja menkat muuten vaan myöhässä ja viikon kestävät alavatsa kivut on ollut menkkojen alkamis oireita... Rinnat on arat olleet myös reilu viikon, ettei voi vatsallaan nukkua ja rintsikat ahtaat mutta voi olla myös menkkaoireita...
Omaa tyhmyyttänihän se on että joskus ilman ehkäisyä ollut epäluotettavan miehen kanssa joka väitti ettei sillä mitään ole... Eipä ollut sen arvoista se seksi kun klamydian sai ja nyt tod.näköisesti lapsettomuutta sen vuoksi!:mad:
 
Viimeksi muokattu:
---
Kuinka kauan täytyy odottaa että saadaan vauva??? Halutaan poikaystävän kanssa tosi kovasti oma pikkunen mutta en tule raskaaksi..!:( Ollaan molemmat 21vuotiaita ja noin 3kk ajan ollaan yritetty tosissaan saada vauvaa 1-3kertaa päivässä yhdynnässä mutta en tule raskaaksi..:( Miksi? Missä vika? Kuinka kauan täytyy yrittää? Toiset tulee heti ja vahingossa...

Me ei olla koskaan käytetty mitään ehkäisyä... Mulla on ollut joskus klamydia mikä on hoidettu pois, voiko johtua siitä etten voi tulla raskaaksi??? Mun kaikilla ystävillä ja läheisillä on jo yksi lapsi ja osalla jo kaksi tai tulossa toinen... Kaikki puhuu koko ajan että millonkas meidän pikkunen on tuloillaan ja mulla menee hermot siihen kyselyyn kun yritetään ja yritetään muttei vauvaa tule!!:(

Voinko koskaan tulla raskaaksi??? Kannattaako enää toivoa ollenkaan???=''(

Itse olet kuitenkin VASTA 21v., me ollaan yritetty 2,5 vuotta ja yksi keskenmeno on ollut puoltoista vuotta sitten!!! ollaan kuitenkin 27 ja 28v. että kyllä teillä on vielä aikaa!!
 
Viimeksi muokattu:
Persikka
Tuskin kukaan voi arvostella toisia kuka on milloinkin valmis äidiksi iästä riippumatta!
Meillä yritystä takana 15kk ja ikää löytyy 23 ja 24 v.
Vaan kun ei ota onkeen ei sitten millään, ei edes yhtään yritystä! Masentavaaa!!

Kävin tammikuussa laparoskopiassa jossa poistettiin toisesta munasarjasta kepseloitunut kysta.
samalla tehtiin havainto dermoidi kystasta ja useista muista pienemmistä kystista.Dermoidi on nyt seurannassa, samalla myös tehtiin munatorvien aukiolo tutkimus varjoaineella ja torvet oli auki, eli mitään estettä ei pitäisi olla.
Mies tosin on tutkimatta, seuraavana varmaan täytyy passittaa hänet tutkimuskiin, on kyllä ajateltu että "unohdetaan" vauva asia hetkeksi ku niin väittävät että sitten tulee herkemmin raskaaksi..
En tiiä, tuntuu ettei tätä tunnetta voi muut kuvata kuin itse se joka lapsettomuudesta joutuu kärsimään... ihan kauhiaa, ja se menkkojen alku on aina yhtä masentavaa vaikka kuin yrität olla ajattelematta asiaa! Tsemppiä muillekkin kanssa ihmisille!
 
provo
pakko olla provo, ei kukaan oikeesti oo noin tyhmä ja daiju.

Sun ikäiset kyllä tuntuu pamahtavan paksuksi jo yhdestä kännipanosta ja abortteja tehdään hurjasti, joten jos oot tosissas tän viestin kanssa, niin sinuna olisin huolestunut. Et välttämättä tule lainkaan raskaaksi. Sun ikäisenä on parhaat mahkut raskautua ja 3 kk yritystä on sun ikäiselle paljon. Eri asia yli 30 v, jotka joutuu tahkoamaan kauemmin.
 
easterbunny
Sanoisin, ettei kannata stressata asiasta. Olette yrittäneet vasta niin vähän aikaan ja ikääkään ei ole vielä hirveästi. Eli rauhassa vaan ja nauttikaa elämästä!
 
vilputin_19
Kuinka kauan täytyy odottaa että saadaan vauva??? Halutaan poikaystävän kanssa tosi kovasti oma pikkunen mutta en tule raskaaksi..!:( Ollaan molemmat 21vuotiaita ja noin 3kk ajan ollaan yritetty tosissaan saada vauvaa 1-3kertaa päivässä yhdynnässä mutta en tule raskaaksi..:( Miksi? Missä vika? Kuinka kauan täytyy yrittää? Toiset tulee heti ja vahingossa...

Me ei olla koskaan käytetty mitään ehkäisyä... Mulla on ollut joskus klamydia mikä on hoidettu pois, voiko johtua siitä etten voi tulla raskaaksi??? Mun kaikilla ystävillä ja läheisillä on jo yksi lapsi ja osalla jo kaksi tai tulossa toinen... Kaikki puhuu koko ajan että millonkas meidän pikkunen on tuloillaan ja mulla menee hermot siihen kyselyyn kun yritetään ja yritetään muttei vauvaa tule!!:(

Voinko koskaan tulla raskaaksi??? Kannattaako enää toivoa ollenkaan???=''(

Kun luin tätä sun kirjottamaa tekstiä, niin se alkoi kuulostaa just mun ja mun miehen tilanteelta. Ainoina eroina on vaan se että meillä ollaan yritetty jo 8kk ja itse olen 19v ja mieheni 20v. Lisäksi mulla myös ollut teini-iässä tuo klamydia, mutta hoidettu hyvin pois! Ja mua ottaa kans päähän kun kaikki kaverit/tutut raskaana tai jo yksi lapsi ja toinen tulossa... mua ottaa kans niin paljon päähän tää asia! mutta toisaalta toi 3kk ei ole vielä pitkäkään aika...jotkut yrittää yli vuoden ja sitten vasta tärppää... mutta kyllä mä ymmärrän! Monet itkut täälläpäin itketty kun aina r-testi ollut negatiivinen. Varsinaista syytä ei voi kukaan tietää, mutta jostain olen lukenut että juuri tuo klamydia aiheuttaisi lapsettomuutta,, ainakin joissain määrin :/ oon katunut syvästi että menin nuorempana sähläämään! Mutta toivotaan nyt että meille siunaantuisi kummallekkin se pieni ihme mahdollisimman pian! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kettuuntunut
Aika vähän aikaa ootte vasta yrittäneet! Ei se lapsi kaikille helposti tuu. Itsekin oon tässä yrittäny raskaaksi tulla ja nyt 4 kuukautta yritetään. Ensimmäiset rauskaudet 3kpl, tuli melkeen tuosta vaan mutta nyt 8 vuotta myöhemmin kun yrittää 4 raskautta niin ei kirveelläkään. Enkä oo kun 27v.
Kuule ruikuta sitten vasta kun oot 10 yrittänyt etkä saa lasta!!!!

Nimimerkillä: kokemusta on!
 
Viimeksi muokattu:
Kettuuntunut
Ja tää palsta ei ees toimi, piti lainata ensimmäinen teksti!

Kuule ruikuta sitten vasta kun oot yli 10 vuotta yrittänyt etkä saa lasta!!!!

Minulla ei ole vielä yhtäkään ja kohta 30v. :(

Nimimerkillä: kokemusta on!
 
minä 2
Kulkaas minä 19 ja mieheni 24 ollaan yritetty jo joskus maaliskuun alussa ja ei vieläkään mitään onnistunut. En tiedä edes mistä se johtuu, koska olin lopettanut e-pillereiden ottamista. Kysyin lääkärilitä ja kaikki asiat näyttävät kunnossa. Pitäiskö mun olla huolissaan? Meidän kulttuurissa lapsi on se ilo asia. Enkä uskalla sanoa miehelle että pitäiskö hänen käydä tekemässä isyystestiä? maksaako se muuten?
 
nuorinainen
Hei,

itsekin ajattelin tänne palstalle kirjoitella, kun ketju kuvaa tilannettani hyvin :/ Eli olen nuori nainen 20v ja olemme jo mieheni kanssa toivoneet/yrittäneet lasta jo noin vuoden ajan... Ehkäisyn jätin pois jo melkein 2 vuotta sitten.. Minut ja mieheni on tutkittu, minulla kaikki näytti olevan hyvin, ovuloin ja suht säännöllinen kierto... mutta miehellä ei kaikki spermassa ollutkaan kunnossa.. Saatiin aika tyly vastaus, vain 2% normaalisiittiöitä ja loput epämuodostuneita :( siinä varmaan syy miksi en ole tullut... Petipuuhat aina ajoitettu ovikseen, mutta joka ikinen kerta ne menkat alkaa ja sit ollaankin jo ihan mieli maassa :( koskaan en siis ole plussaa testiin saanut! Kummaa tässä kuitenkin on se, että jo edellisessä suhteessa yritettiin silloisen mieheni kanssa tulla raskaaksi, silloisella miehellä oli siis sperma ok, mutta en tullut hänenkään kanssa raskaaksi... menee kyllä vaikeeksi ja hoidotkin ovat niin kalliita että ei vois edes harkita!! :( on tää niin väärin!! tässä minun tarinani...

Tsemppiä kaikille!
 
tuntematon
olemme mieheni kanssa yrittäneet saada lasta 1v 6 kuukautta ja mitään ei tapahdu missä syy?
harrastamme joka päivä seksiä ja rupee loppuu voimat tän asian suhteen, kaikki kaverit ja perhe kysyy koko ajan koskas teille tulee lapsi, kaikilla kavereillani on lapsia jo useampia ja olen hoitanut monen kaverin lapsia kun ei ole niitä omia ja on kamala vauvakuume.olisi tosi kiva saada tähän elämään jotain piristystä. kun on tapahtunu niin paljon kamalaa.
hautasin oman isäni 2010 isä oli 47w .ja entisen kihlatuni 19w ja sen serkun 19w 2010.
2 muutakin kaveria 2010,
sitten 2012 kuoli minun kaveri joka täytti juuri 19w,sen jälkeen vaari 2012. ja nytten eilen olin kaverini hautajaisissa se kuoli 4 päivä 2013 oli juuri täyttäny 18w ja sillä oli lapsi.
EN TIE JOHTUUKO TÄMÄ KAIKKI TRESSISTÄ VAI MISTÄ. MUTTA HALUAN SAADA SEN LAPSEN VIELÄ JA NOPEETA SE TULISI NIIN PIRISTÄÄN MUN ELÄMÄÄ. <3 haluan saada mun elämän pikku hiljaa mallilleen.olen 18 vuotias tyttö ja tarvitsen apua nopeeta.... olisin kiitollinen jos joku auttaisi.
 
vierailijauus
Ja minulla:eek:n ennestään 4lasta entisen lasten isän kanssa ja olemme olleet uuden mieheni kanssa noin yli vuoden mutta melkein vuoden olemme yrittäneet lasta enkä siltikään jää odottamaan. Mieheni on.käynyt. hedelmöitys labrassa ja hänellä on kaikki kunnossa hänellä.ei pitäisi olla mitäään ongelmaa sada lapsia.
 

Yhteistyössä