miks en tule raskaaksi????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvahaaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvahaaveilija

Vieras
Kuinka kauan täytyy odottaa että saadaan vauva??? Halutaan poikaystävän kanssa tosi kovasti oma pikkunen mutta en tule raskaaksi..!:( Ollaan molemmat 21vuotiaita ja noin 3kk ajan ollaan yritetty tosissaan saada vauvaa 1-3kertaa päivässä yhdynnässä mutta en tule raskaaksi..:( Miksi? Missä vika? Kuinka kauan täytyy yrittää? Toiset tulee heti ja vahingossa...

Me ei olla koskaan käytetty mitään ehkäisyä... Mulla on ollut joskus klamydia mikä on hoidettu pois, voiko johtua siitä etten voi tulla raskaaksi??? Mun kaikilla ystävillä ja läheisillä on jo yksi lapsi ja osalla jo kaksi tai tulossa toinen... Kaikki puhuu koko ajan että millonkas meidän pikkunen on tuloillaan ja mulla menee hermot siihen kyselyyn kun yritetään ja yritetään muttei vauvaa tule!!:(

Voinko koskaan tulla raskaaksi??? Kannattaako enää toivoa ollenkaan???=''(

No kokemusta on jos liikaa yrittää niin siitä ei tuu mitään, joskus se tärppää heti joskus siihen menee vuos tai kaks tai vaikka viis eli johtua liiallisesta yrittämisestäkii. Siihen kun ei oo lakia kirjoitettu miten kauan siinä menee. vai tuleeko ollenkaan, kannattais käydä lääkäris tai terkkarilta kysyy tutkimuksii jos jatkuu hirveen pitkään, mut ei toi 3kk oo aika eikä mikään

Mun ymmärrykseni mukaan liika hommailu ei tee hyvää simpoille. 2-3 päivän välein simpat olisi parempilaatuisia. Eli 2-3 kertaa jos viikossa hommailee niin sekin riittää hyvin. Pitkälle edennyt klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta, mutta kolme kuukautta yritystä on vielä hyvin lyhyt aika. Kun vuosi tulee täyteen ja ei ole tulosta tullut, kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Tsemppiä!

Mun ymmärrykseni mukaan liika hommailu ei tee hyvää simpoille. 2-3 päivän välein simpat olisi parempilaatuisia. Eli 2-3 kertaa jos viikossa hommailee niin sekin riittää hyvin. Pitkälle edennyt klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta, mutta kolme kuukautta yritystä on vielä hyvin lyhyt aika. Kun vuosi tulee täyteen ja ei ole tulosta tullut, kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Tsemppiä!

Joo ehkä vähän liian hätästä on ja ottaa päähän ainakun huomaa että jaahas taas alko menkat... Eihän tässä sinäänsä mikään kiire ole kun ajattelee että on vielä melko nuorikin...
Hommailuja on vähennetty..:)
Klamydia oireili mulla sillon kun se oli ja soitin heti lääkäriin ja hoidettiin heti pois, joten toivon ettei siitä ehtinyt ikuista ongelmaa eli lapsettomuutta tulla..:/
Mutta nyt asiat niin että joko mielikuvitus ja odotus tekee tepposia kun menkat 8pv myöhässä ja viikon ajan nippaillut alavatsaa...?=O Tuntuu melkein samalta kun alkais menkat mutta pikkasen erilaisempi kipu ja kestää yhtäjaksosesti vaan pari minuuttia...
Mulla on harvemmin menkat myöhässä ja yleensä vaan pari päivää. Ja menkkakivut alkaa päivää ennen kunnolla (joutuu ottaa särkylääkettä), taikka samana päivänä/yönä kun alkaa vuoto.
Voi olla että kuvittelen taas kaikkia oireita, mutta kylmä on koko ajan ja vessahätä useemmin kun yleensä... Ei vaan viitti innostuu liikaa kun tiiän että kumminkii tuun pettymään ja alkaa menkat..:( Voi olla että jää vauva vaan ikuiseks haaveeks tai viimestään jos enne 30v ikää onnistuis, tai sitten ei...=/

Viimeksi muokattu:
Niin ja unohdin semmosen asian että voiko menkat olla tuon 8pv myöhässä siksi että mulla on hiivatulehdus??? Johtuisko se siis siitä? Tietääkö joku? Mulla ei oo koskaan ennen ollut hiivatulehdusta... Voiko siihen myös liittyä nuo alavatsa kivut, ja tihentynyt vessahätä sekä viluilu???

Kuulostaa lupaavalta kaikki nuo oireet...itse asiassa hiivatulehduskin voi johtua siitä että olet raskaana. Se kannattaa nyt kuitenkin hoitaa. Ja se hiivatulehdus tod näk on saanut alkunsa liiasta sekstailusta. Mutta ei muuta kun testailemaan raskaustestillä.

Piti kyllä jo aiemmin vastata että teillä ei ole mitään hätää, ja että liian usein olette yrittäneet. Kannattaa kartoittaa oma kierto, että milloin se ovulaatio on ja touhuilla silloin, ja jättää yrittäminen muina viikkoina vähemmälle. Täytyy niiden siittiöiden antaa kypsyäkin.;)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä.;10466459:
Kuulostaa lupaavalta kaikki nuo oireet...itse asiassa hiivatulehduskin voi johtua siitä että olet raskaana. Se kannattaa nyt kuitenkin hoitaa. Ja se hiivatulehdus tod näk on saanut alkunsa liiasta sekstailusta. Mutta ei muuta kun testailemaan raskaustestillä.

Piti kyllä jo aiemmin vastata että teillä ei ole mitään hätää, ja että liian usein olette yrittäneet. Kannattaa kartoittaa oma kierto, että milloin se ovulaatio on ja touhuilla silloin, ja jättää yrittäminen muina viikkoina vähemmälle. Täytyy niiden siittiöiden antaa kypsyäkin.;)

Kiitos "äippä." asiantuntemuksestasi! :)
Ei meillä kyllä periaatteessa mitään hätää olekaan, on vaan molemmilla tosi kova vauvakuume, ja itse tahtoisin ensimmäisen jo nuorena...
Miten se hiivatulehdus hoidetaan? Onko jotain kotikonsteja? Eikö mene itsestään ohi? Nyt ei enää niin paljon vaivaa kutinat mutta alavatsakipuja on nyt 9päivää ollut ja lyhyt jaksoisia on, eli sillon tällön tulee nippailuja... Eikä vieläkään ole menkat alkanu, vaikka mulla aina on melko säännölliset ollut ja tulee alkukuusta muutaman päivän heitoilla vaan (joulukuussa 2.päivä, tammi 2.päivä, helmi 8.päivä) Elikkä ei monen päivän heittoja oo ollu...

Mene apteekkiin ja kysy hiivatulehdukseen sopivaa lääkettä - yleensä kapseleita suoraan emättimeen. Eli ei sen takia lääkärissä tarvii käydä. Mutta voihan sinulla tietenkin olla myös jokin muu tulehdus. Jos oireet pitkittyy, kannattaa mennä gynelle. Toivon mukaan käyt jo säännöllisesti gynekologin vastaanotolla, sillä papa-koe olisi hyvä ottaa vuoden välein, tai ainakin parin vuoden välein. Sillä kondyloomakin on tosi yleistä nykynuorison keskuudessa. Ja muutenkin olisi hyvä tsekata paikat ennen kuin raskaaksi ryhtyy, ja saisit sieltä muutenkin varmasti hyvää tietoa. Tunnutte kyllä vielä kovin nuorilta.

Miksi et ole vielä raskaustestiä tehnyt? Sen voi tehdä heti kun menkat myöhässä. Sellaisen saa ostaa apteekista, tai tilata netistä.

"Äippä.": Joo kyllä lääkärillä ramppaan nuoresta iästä huolimatta todella usein...:) Mutta nythän on niin että rv 5+4 ja haaveet käy todeksi..:))) Toivon että etenee hyvin tämä raskaus...Isäntä kovin innoissaan asiasta, ja sehän tästä lapsesta alkoi aikoinaan puhuakin ja halusi sitä, vaikka nuoria ollaankin niin halutaan yhteinen perhe ja ajoissa esikoinen..:) Nuorena sitä jaksaa ja halutaan olla nuoria vanhempia...
Nyt sitten jännätään että kaikki menee hyvin... Odotan niin kovasti että saan kertoa jossain vaiheessa kaikille uudesta tulokkaasta..:) Nyt muuttuu kovasti elämä ja elämäntavat sitä mukaan, ja suuri vastuu tulee oleen uudesta ihmisestä...
Kiitoksia kaikille neuvoista!:)
Mä jään jännäämään että tää raskaus etenee hyvin...

Yhteistyössä