MIks ihmeessä lapsen pitää joka ikinen asia mitä mulle sanoo, aloittaa sanalla äiti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiäitiäitiäitiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiäitiäitiäitiäiti

Vieras
Ja minun pitää sanoa niin tai mitä, jotta lapsi voi kertoa asiansa.

Huokaus. Autossakin kun ollaan matkalla jonnekin, niin vähän väliä: Äiti, äiti, äiti, äiti..

Mitään ei voi kertoa, ellei ensin sano äiti!

Olen koittanut sanoa, että voi puhua tälleen normaalisti, ilman, että jokaisen asian alkuun sanoo äiti, mutta ei mene perille.

Meillä esikoinen tekee samaa ja hokee sitä äitiä niin kauan, että vastaan siihen jotain. Ei siis sano asiaansa muuten |O Ei siinä muuten, mutta vessakäynnitkin pitää raportoida joka kerta. Siis "äiti, äiti, äitiäitiäitiäitiiiiiii!!!!" -"No?" -"Mä meen vessaan" -"joo...." |O |O |O |O Kyseessä kuitenkin jo pian 10v lapsi.

esimerkkikeskustelua:

Lapsi: äiti!
Minä: Mitä?
L:tuolta tulee traktori.
M: joo niin tulee
L:Äiti
M:mitä?
L: se on tosi iso traktori.
M:juu se on iso.
L:äiti
M:no mitä?
L:osaako ukki ajaa traktorilla?
M:osaa
L:Äiti!
M:niin?
L:Osaanko minä ajaa isona traktorilla?
M:Jos opettelet ajamaan.
jnejnejnejne...

ihanaa ku oma 1½vee sanoo kaikenaikaa että äiti,äiti...oikein rakastavalla hellällä äänellä. Vastaan hänelle: niin kulta? ja kun taas kutsun häntä,hän vastaa: niin kuuta?

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Meillä esikoinen tekee samaa ja hokee sitä äitiä niin kauan, että vastaan siihen jotain. Ei siis sano asiaansa muuten |O Ei siinä muuten, mutta vessakäynnitkin pitää raportoida joka kerta. Siis "äiti, äiti, äitiäitiäitiäitiiiiiii!!!!" -"No?" -"Mä meen vessaan" -"joo...." |O |O |O |O Kyseessä kuitenkin jo pian 10v lapsi.

huokaus...tutulle kuulostaa. Meillä kanssa samaa. Ei kerro asiaansa muuten, ennenkuin olen vastannut ja raportoi tosiaan kaiken, vessaanmenot ym.

juuri samaa mietin tänään, ja siis sitä, että ensin pitää sanoa no mitä, enneko voi jatkaa että anna maitoo.
eli ei Äiti anna maitoo
vaan
äiti , no mitä, anna maitoo..

Koska olet äiti ja äiti on tärkeä henkilö ja kun on oppinut käyttämään sanaa äiti niin sitä pitää sitte käyttää. Mutta sen sanan viljeleminen vähenee ajan myötä, kun lapsi kasvaa isommaksi

meidän 4vee puhuu isälleen tuolleen, esim. isi mie kävin is tänänn isi hammaslääkärissä isi ja siellä isi istuin isi aurinkolasit isi silmillä is ja is se tuoli isi oli isi tosi isi pelottava is...

kuullostaa hassulta, mutta kait haluu varmistaa, että isi oikeesti kuuntelee..

Anteeksi, mutta en tosiaan nyt ymmärrä tätä "ongelmaa". Lapsihan on vasta tosi pieni, ja äiti luultavasti se kaikkein tärkein ihminen. On ihan luonnollista, että lapsi kommunikoi näin. Voit olla ihan varma, että se loppuu aikanaan.

Jotenkin tuntuu hassulta, että pienelle lapselle pitäisi teroittaa erikseen, että ei käytä äiti-sanaa liikaa vaan vain sen verran, että äiti ei ahdistu.

Mutta kai sitä voi ahdistua siitäkin, että lapsi kutsuu äidiksi... =)