miks ihmiset venyttää raskaustestin tekemistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
EN tajua..okei..no tiedän pari tyyppiä toinen on ystäväni toinen entinen ystäväni..tämä entinen ystävä ei käyttänyt ehk'isyä makasi kenen kanssa makasi ja tuli raskaaksi..menkat olivat monta monta viikkoa myöhässä muttei tehnyt meidän patistuksellakaan testiä..dokasi,bailasi,,kunnes vedet sitten menivät kesällä ostoskeskuksessa! ja väite on se että ei muka tiennyt että on raskaana..voi luoja..sitten tämä toinen joka on ystäväni on miehensä kanssa päättänyt että pikkukakkonen saa tulla..no nyt on hänelläkin menkat myöhässä muttei ole siskonsa ja ystäviensä kehoituksista tehnyt testiä..ei kuulemma ole sellaisia tuntemuksia..siis,,eihän välttämättä tuukkaan..miksi ihmiset ei halua tietää onko ne raskaana..koska silloin itäisi ruveta elämään vähän "toisin" kun raskaudutaan..en tajua..itse juoksin pääkolmantena jalkana apteekkiin kun menkat oli päivänkin myöhässä ja plussa oli. minä ainakin halusin heti tietää..että tiedän sitten olevan ottamatta alkoholia ja tupakkaa.yms..syömään terveellisesti jne..

Mä en ymmärrä taas sitä toista ääripäätä, et tehdään testejä sarjassa joka päivä pari kertaa jo hyvissäajoin ennen menkkojen alkupäivää.. Enkä kyllä sen paremmin ymmärrä sitä venyttämistäkään!Ainakaan viikkotolkulla..

Mulla kyllä raskaudet ei oo vaqikuttanu elintapoihin, en muutenkaan polta ja alkoakin käytän niin harvoin ja vähän, että käytännön merkitystä ei oo silläkään ollu.
Mä en oo halunnu stressata sillä olenko raskaana, testiin olen menny, kun toiset kuukautiset on jääny pois, ja kun en sitä kauhean tiiviisti muutenkaan seuraa, niinmonesti en sitä juuri ennen ole huomannukkaan.
Mä taas en tajua niitä, jotka testaa samana päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa, saa + ja itsee keskenmenoa kun menkat alkaa muutaman päivän pästä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulla kyllä raskaudet ei oo vaqikuttanu elintapoihin, en muutenkaan polta ja alkoakin käytän niin harvoin ja vähän, että käytännön merkitystä ei oo silläkään ollu.
Mä en oo halunnu stressata sillä olenko raskaana, testiin olen menny, kun toiset kuukautiset on jääny pois, ja kun en sitä kauhean tiiviisti muutenkaan seuraa, niinmonesti en sitä juuri ennen ole huomannukkaan.
Mä taas en tajua niitä, jotka testaa samana päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa, saa + ja itsee keskenmenoa kun menkat alkaa muutaman päivän pästä.

no mä tein testin heti sillä mulla alkoi oireet samantien oksentelua,vatsakipua,,ruokahaluttomuutta..

Mä oon kans yrittäny yhtä ystävää patistaa testin tekoon, kun silläkin menkat myöhässä ja olokin on sen mukanen että raskaana olis... No lupas se vähän että tänään menis apoteekkiin :D Jeeeee....
:heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No miksi ihmiset ovat tyhmiä? Niinpä, sen kun tietäisimme.

lähinnä tarkoitin että onko täällä kukaan vastaavanlainen ihminen..haluaisin kuulla juuri että miksi ihmeessä?!

Siksi, kun ovat tyhmiä. Ainakin siis noi kuvailemasi tapaukset.

no on..kyllä :/

Ekasta tein heti testin kun oli myöhässä mutta testin mukaan en ollut raskaana. tein testin varmaan 5 kertaa ja viimeisen tein kun menkat oli jo 3viikkoa myöhässä. Viimeinen testi vasta näytti että olen raskaana. Toisesta lapsesta annoin mennä rauhassa taas 3viikkoa yli että varmasti näyttää positiivistä. Kaikki raskauteni on haluttuja ja yritettyjä eli mikään ei muuttunut vaikka positiivinen tuli.En juonut alkoholia ja en polta niin miksi pitäisi heti tehä testi kun se ei näytä ainakaan minulle heti totuutta;)

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
EN tajua..okei..no tiedän pari tyyppiä toinen on ystäväni toinen entinen ystäväni..tämä entinen ystävä ei käyttänyt ehk'isyä makasi kenen kanssa makasi ja tuli raskaaksi..menkat olivat monta monta viikkoa myöhässä muttei tehnyt meidän patistuksellakaan testiä..dokasi,bailasi,,kunnes vedet sitten menivät kesällä ostoskeskuksessa! ja väite on se että ei muka tiennyt että on raskaana..voi luoja....

Näitä tapauksia mä kyllä ainakin aina vähän ihmettelen. Siis tekee testin tai ei, niin kyllä mun mielesta on aikamoinen ihme ettei tunne omassa kropassaan mitään muutoksia vaikka on raskaana. Meidän lähellä sattui myös tämmöinen vastaavanlainen tapaus (tosin pariskunta oli seurustellut vuosia) jossa nainen meni sairaalaan kun niin kovin sattuu vatsaan, no synnytys oli alkanut, eikä nainen muka ollut edes epäillyt raskautta missään vaiheessa. Kuinka huonosti ihmiset oikein oman kroppansa tuntee...? Tässäkin tapauksessa raskauden epäiltiin olevan lähes täysiaikainen korkeintaa pari viikkoa etuajassa syntyi lapsi.

Mulla on erittäin epäsäännöllinen kierto, joten on ihan mahdotonta tehdä testiä niin nopeasti kuin "normaalisti". Muutenhan joutuisin testaamaamaan kymmeniä testejä. Mulla elintavatkin oli yritysaikana (ja pitkälti muutenkin ) sellaisia, että ei se haittaisi vaikka olisinkin raskaana.

Mutta en minäkään ymmärrä sitä ap:n toisen esimerkin tyylistä toimintaa, että vedetään viinaa jne.

Ei halua katsoa totuutta silmiin, eli siis testistä nähdä totuutta. On helpompi sulkea silmät ja jatkaa samaa vanhaa totuttua linjaa. Useinhan uuden asian hyväksyminen on vaikeaa ja varsinkin silloin jos oikein kovasti paljon vaatisi muutosta itseltään. Kuten nyt raskaus aikana kuvailemallasi tyypillä vaatisi vähän kasvamista henkisellä tasolla että oppisi EDES pitämään huolta itsestään. Puhumattakaan kantamastaan lapsesta.

Yhteistyössä