MIKS JOIDENKI ON NIIN MAHDOTON KÄSITTÄÄ, ETTÄ PERHEEN LAPSET VOIVAT OLLA ERINÄKÖISIÄ?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivo

Vieras
Mä en enää jaksa! Onneks on muutama kaveri, jotka kihisevät samasta kiukusta!

Nimittäin meillä esikoinen on vaalea, vaaleat hiukset ja siniset silmät. Kaksi nuorinta ovat tummempia, tummat silmät ja hiukset. Minä ja mies ollaan molemmat tummia. Ulkopuoliset jaksavat kehittää tarinoita siitä, että olemme adoptoineet esikoisemme, koska hän on kuin eri maata meidän muun perheen kanssa! Vi**u! Eikö ihmisten skandaalinhakuisuudella ole mitään rajaa? Ihan on biolapsi, mutta eihän se mee jakeluun. En tosin ole pitkään aikaan jaksanut kommentoida yhtään mitään meidän sukulaisuussuhteistamme, jos ei tajua niin ei väkisin.

Kaveri kirosi samaa. On itse vaalea, miehensä tumma. Lapset ovat toinen hyvin vaalea, toinen taas kuin isänsä. Ei muka voi olla molemmat yhteisiä, kun ovat "erivärisiä", siis kun toisella siniset ja toisella ruskeat silmät! Ei herran tähden, se värikin voi periytyä monen mutkan kautta!

Mua raivostuttaa!!! Oli pakko purkaa. Vinkkinä niille, joilla sama tilanne, jättäkää kommentoimatta kokonaan ihmettelijöille. Pitävätpähän oman nenän edessä suunsa vastedes kiinni, en ite ainakaan jaksa ainaista ihmettelyä aivan turhasta. MITÄ VÄLIÄ?!

meille on kanssa moni kummastellut, että miten on mahdollista, että lapset on niin erinäkösiä :headwall: toinen on sinisilmänen ja toisella aivan ruskeet nappisilmät, ja kyllä vain, samat vanhemmat!

Voi, mulla on neljä erinäköistä lasta, ja kaikki eri näköisiä mutta jotain samaakin ihmiset heistä löytävät, etenkin kuvista, ilmeitä ja muuta.

Meillä myös. Meillä mies afrikkalainen ja toinen lapsi on tosi tumma ja toinen lähes yhtä vaalea kuin minä. Aina ihmiset kyselee et minkäs maalainen tämän toisen isä sitten on :@

Jotenkin suututtaa, että ihmiset jaksavat puhua ja puhua ja puhua.
Luulisi, että on tiedossa kaikilla, jotka ovat edes yläasteella biologian tunneilla istuneet, että se väri niin silmiin kuin hiuksiinkin voi periytyä tosiaan "monen mutkan kautta", eikä mikään isän tai äidin väritys ole ehdoton lapsen väritys.
Kyllä ne lapset vaan voivat olla muutoinkin hyvin erinäköisiä tai erilaisia. Huh, alkoi ärsyttää taas vaan lisää! :/

Meillä sama juttu :D kakkonen kun synty ni sillä oli pikimusta pitkä tukka ja miehen kanssa molemmat vaaleita. Kätilö päivitteli että onkohan se mustalaisen vaihdokas, oikeesti salissa suureen ääneen toki vitsillä, mut vielä kun kärräs huoneesee ni käytävällä naureskeli että kyllä on niin erinäkönen muksu ku vanhempansa että jos lie mustalaisen lapsi :| Ja näin jälkikätee aatellen jos ois ollu vaik jotaa avioliittopoliittista ongelmaa niin olis voinu tulla vaikka mikä tilanne tollasesta puheesta :ashamed:

Juu tuo on varmasti rasittavaa..mutta jotenkin mua aina rasittaa kun meitin lapset on samann'k;si' niin tuumataa ettei ainakaan oo postinkantaja ollu asialla :kieh:
joo no ei oo |O mihin vee m' postinkantajaa tarvisin kun on ihan oma mieskin :o

Tiedän tunteen. Itse kuunnellut ihan tarpeeks ihmettelyä, kun esikoinen on tumma ja ruskeasilmäinen ja kaksi seuraavaa lasta vaaleita ja sinisilmäisiä. Itse tumma ja mies vaalea. Heti kun kukin lapsi syntynyt, niin eka kysymys ollut minkäväriset silmät sillä on ja onko tumma tukka :/ so what, meidän rakkaita lapsia silti ovat vaikkei toistensa klooneja olekaan. Ärsyttävää. Ja miksi niiden pitäisi olla niinkuin minä, miksei vaaleita niinkuin mieheni? Ihme järjenjuoksua ihmisillä..

Miksi niillä joillakin ihmisillä ylipäätään on niin kiinnostusta siihen, minkä värisiä toisten lapset ovat?
Tosiaan eiköhän se oo pääasia, että on rakkaita lapsia, loppujen lopuksi ei kai se verisukulaisuuskaan mitään merkitse jos tunnetasolla on rakkain kaikista. (viittaan siihen kun esikkoa epäiltiin adoptoiduks)

Jotenki törkeää käytöstä. :(

Meillä sama juttu kaksosista joista toinen on tyttö ja toinen poika. Tyttö on vaalea ja poika tumma, aina jaksetaan ihmetellä kun ne on niin erinäköiset, vaikka ovat kaksosia. Hei haloo, missä on sanottu että kaksosten pitäisi olla saman näköisiä, varsinkin kun ovat eri sukupuolta!

Meidän pojat ovat niin erinnäköisiä kuin ikinään voi kaksi poikaa olla. Asiasta kuulemme toisinaan, mutta ei minulla ole tullut mieleenkään loukkaantua tai muuten suivaantua asiasta, näenhän itsekin heidän erinäköisyytensä. Mitään sepitettyjä tarinoita en ole pojista koskaan kuullut. Jos sellaisia olisi, asia olisi minulle aivan yhdentekevä koska tiedänhän itse poikien alkuperän ja vanhemmat. Se tieto riittää minulle ja miehelle.

tiedän..neljäs muksu on aivan erinäköisin ku kukaáan noista kolemsta..kaikki sanoo "jos sil onki eri isä" :kieh: viddu että ärsyttää..ja myös mun ex ukolla on ruskeet silmät ja sen vanhemmilla ei ole :whistle:

Ei taida oikein olla biologianopit perillä tuollaisilla ihmisillä.

Esim. exällä, hänen neljällä sisaruksellaan ja vanhemmillaan on ruskeat silmät. No yhdellä sisaruksella on kuitenkin siniset silmät.

Mä ja mun veli ollan enemmän samannäköisiä, kun taas sisko on aivan erinäköinen. Kaikki ollaan samojen vanhempien lapsia. Kun sitten taas likka ja hänen veljensä ovat samannäköisiä, vaikka heillä on eri äidit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä sama juttu kaksosista joista toinen on tyttö ja toinen poika. Tyttö on vaalea ja poika tumma, aina jaksetaan ihmetellä kun ne on niin erinäköiset, vaikka ovat kaksosia. Hei haloo, missä on sanottu että kaksosten pitäisi olla saman näköisiä, varsinkin kun ovat eri sukupuolta!

Aivan! Meillä on kaksostytöt,kasvoista eriäköiset mutta samankokoiset. Ja aina ihmetellään ovatko identtiset vai ei,ja miten voivat olle niin eriluonteiset vaikka ovat kaksoset..

Meillä myös vaalea sinisilmäinen esikoinen, kakkonen ja kolmonen tummatukkaisia ja ruskeasilmäisiä. Aina sitä joku ääneen ihmettelee, että onpa jännä miten erivärisiä lapset on. Oikea selitys on, että minä ja mieheni on molemmat oltu blondeja ala-asteikään saakka, mulla ruskeat ja miehellä siniset silmät. Yleensä heitän ihmettelijöille, että joka perheessä on oltava yksi blondi ;) (En tytön kuullen, älkää huoliko... )

Vielä ärsyttävämpää on, että lähes kaikkialla kehutaan kahden pienemmän silmiä kun ne on niiiiin ihanat, pitkät ripset ja hiuksetkin luonnonkiharat. Esikoisesta ei ole kellään mitään sanottavaa, mutta sillähän on vaan tavalliset siniset silmät ja taipuisa tukka :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mami:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aivan! Meillä on kaksostytöt,kasvoista eriäköiset mutta samankokoiset. Ja aina ihmetellään ovatko identtiset vai ei,ja miten voivat olle niin eriluonteiset vaikka ovat kaksoset..

Meilläkin on kaksoset, poika ja tyttö. Toinen on tumma ja äidin näköinen ja toinen on ihan vaalea ja sinisilmäinen, ovat kuin päivä ja yö. Myös luonteeltaan, aina sitä jaksetaan ihmetellä " miten ne voi olla kaksosia kun ovat noin erinäköisiäkin..."

No. Ovatpahan vaan.

Meillä kans, esikosta on koko ikänsä sanottu että ompas äitinsä näköinen kun taas kuopus ei muistuta meitä kumpaakaan. Lisäks esikolla on vihreet silmät, niinkuin sekä miul että miehellä ja kuopksella on siniset. On myös vähän vaaleempi hiuksinenkin kuin me muut. Tosin miulla hiusten oikee väri on vaaleempi kuin mitä on tällä hetkellä päässä.

Ymmärrän ärsyyntymisen, mutten ihmettelyä et miks kysellään - eiköhän jokainen vähänkin täällä palstaillu oo huomannu et asia ei tosiaan aina oo niin että ovat samasta isästä/äidistä..

Liityn joukkoon tummaan.. Joko vihjaillaan postin kantajaa, vauvat vauhtuneet laitoksella tai sitten mä olen muuten vaan käyny vieraissa.. :kieh:

Onhan ne erinäköset, näenhän mä sen itsekkin mutta ei me nyt miehenkään kanssa samannäkösiä olla! |O Poika kun on tullu muhun, on nappisilmät sun muut meidän suvun piirteet. Tyttö on vaalea, sinisilmäinen ja aivan kun isänsä. Mutta ei, kun postinkanja.. :kieh:

raivostuttaako teitä se että ihmettelyllä vihjataan että ootte käyny vieraisssa? toisaalta lapsen ulkonäkö on tosi yleinen puheenaihe. ymmärrän kyllä että se ärsyttää. eihän aikuistenkaan ulkonäköä arvostella samalla tavalla tyyliin onpas sulla pulleat posket...ihmiset on vaan niin ajattelemattomia. kyllähän jotkut piruilee ihan tarkoituksellakin.

Yhteistyössä