MIKS JOIDENKI ON NIIN MAHDOTON KÄSITTÄÄ, ETTÄ PERHEEN LAPSET VOIVAT OLLA ERINÄKÖISIÄ?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä niinpä.. Meillä esikoisella todellapunainen tukka ja muutenkii tosi tyttömäinen, prinsessa.
Toisella neitillä on taas ilan vaaleet kutrit, siis aivan blondi ja luonteeltaan on pikemminkii poikatyttö kun prinsessa..
Kaikki ei vaan kässää että ovat kyllä ihan samoista vanhemmista lähtösin ja että juu en oo käyny vieraissa.

Alkuperäinen kirjoittaja jotain rajaa:
raivostuttaako teitä se että ihmettelyllä vihjataan että ootte käyny vieraisssa? toisaalta lapsen ulkonäkö on tosi yleinen puheenaihe. ymmärrän kyllä että se ärsyttää. eihän aikuistenkaan ulkonäköä arvostella samalla tavalla tyyliin onpas sulla pulleat posket...ihmiset on vaan niin ajattelemattomia. kyllähän jotkut piruilee ihan tarkoituksellakin.

Mua ei haittaisi se ihan tavallinen ihmettely ollenkaan. Ihmettelen mä sitä itsekkin, mutta vihjaaminen vieraissa käymiseen saa ainakin mun sappeni kiehumaan. Se on musta jo ihan pelkkää vidduilua..

Elkää ottako sitä niin vakavasti! Mistä sitten pitäisi puhua, säästä ja vaatteista aina vaan?

Meilläkin on kolme täysin erilaista lasta. Esikoinen toki onkin jo 16 v ja mun yksityisyritys, mutta myös pienemmät ovat ihan erilaiset vaikka ovat poikia vajaan kahden vuoden ikäerolla. Lapset eivät muistuta toisiaan, eivätkä vanhempiaan - tai ovat niin vinha sekoitus että jokainen ihminen löytää lapsista erilaisia piirteitä milloin minusta, milloin isästä ja toisinaan postinkantajasta. Ja niin muuten minäkin :laugh:

Minua itseäni ei ärsytä moiset puheet, koska vuosien varrella olen syyllistynyt samaan itsekin; aloittamaan keskustelun jonkun kivalta vaikuttavan perheen tai ihanien lasten vanhempien kanssa jostakin lasten ulkonäköön liittyvästä asiasta. Esim. Onko teistä vanhemmista toisella ollut noin pellavaiset hiukset lapsena? Eikä siihen liity epäilys lasten biologisesta vanhemmuudesta.

minusta on oikeasti mielenkiintoista kun jotkut lapset tosiaan ovat aivan samannäköisiä keskenään tai ihan vaikka äitinsä tai isänsä näköisiä. mun omista sisaruksistani joita on 5 niin kaikki me olemme aivan täysin eri näköisiä ja kokoisia. omat lapseni taas 2kpl ovat aika lailla samannäköisiä keskenään...jännää...

Mun lapset taas ovat kuin kopioita toisistaan. Vauva- ja 1 v kuvia katsellessa en itsekään aina tiedä kumpi on kuvassa :D. Mua taas ärsyttää se, että moni kutsuu meidän poikaa nimellä Pikku-Melike. Ketut se mikään pikku-Melike oo, vaan Nikolas, ihan oma yksilönsä ja kaiken lisäksi eri sukupuolta kuin siskonsa :kieh:

No jopas... :o En olekaan törmännyt moiseen. Tosin omat lapseni ovat kaikki kolme ihan samasta puusta veistettyjä. Lähinnä olenkin itse ihmetellyt sitä miten samannäköisiä kolme eri-ikäistä sisarusta voi olla, esikoinen poika ja kaksi seuraavaa tyttöjä.

Mutta minä ja sisarukseni taas olemme sitten erilaisia. Minulla ja toisella veljelläni on vaaleat hiukset, vaaleammat kuin kummallakaan vanhemmista. Tai äiti tumma siis ja isä vaalea. Toisella veljelläni ja siskollani taasen on tummat hiukset. Meistä neljästä ainoastaan tuolla pikkusiskollani on ruskeat silmät. Veljillä on paksut hiukset ja siskollani ja minulla ohuet. Kaikki muut ovat iholtaan ns. keltaisempia ja helposti ruskettuvia mutta minä olen vaalea enkä todellakaan rusketu vaan palan.

Mutta en minä tuollaisesta jaksaisi raivostua. Toisaalta ymmärrän jos joku turhaantuu. Itse olen ääneeni joskus vitsaillut tuon kolmosen syntymän jälkeen, että näkee että lapsilla on sama isä ja perään heittänyt, että on ainakin käynyt sama postimies. :laugh: :laugh:

Äidillä ja isällä on tummat hiukset, isällä siniset silmät, äidillä ruskeat.
Minulla ja veljelläni on vaaleat hiukset, minulla siniset silmät, veljellä ruskeat.

Isojen lasteni bio isällä oli tummat hiukset ja tummemmat silmät (ei ihan ruskeat mutta ei sinisetkään), nuorimman isällä (tolla minun ukolla) on valeet hiukset ja siniset silmät.
Kaikki lapset on sinisilmäisiä blondeja ja siksi useammat vieraat ihmiset pitävät isoja lapsianikin ihan ukon omina, biologisina lapsina!!

Yhteistyössä