miks jotkut ihmiset ei ymmärrä että mustasukkaisuus on pohjimmiltaan pelkoa ja osittain ahdistusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla magia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
muutenkin oma äitini oli just tuollainen ku tuo mies kaikki mesen ja kaikkien salasanat piti vain omana tietonaan ja yllätteän äitini vetosi siihen että pitää olla yksityisyttä ja isäni kyttää ja on sairas yms.. mutta kappas äiti salas tunnukset ja keskustelut siksi että sillä oli siellä sutinaa.

minusta siis jos ei ole salattavaa pelataan avoimin kortein,niin että esimerkiksi ne mesen ja facen tunnukset on molemmilla tiedossa,näin annetaan ymmärtää että mitään salattavaa ei ole,joten ei olisi mitään tarvetta epäilläkkään!

Jos olisit minun puolisoni, niin tuollaisten vaatimusten jälkeen kiinnostus suhteeseen kanssasi, ja sinuun ylipäänsä, laskisi alle nollan.

[QUOTE="noo";28505397]Vaikka ei olisi salattavaa, niin onhan sitä ihmisellä oikeus yksityisyyteen. En minä ainakaan antaisi miehelleni salasanoja kaikkiin sähköposteihini ym. Käytännössä niihin pääseekin, mutta jos huomaisin käyvän tsekkailemassa, vaihtaisin hyvin äkkiä salasanat. En siksi, että olisi mitään salailtavaa, vaan siksi, että ahdistaisi sellainen kyttäävä mies. Mun mielestä luottamus on parisuhteen perusta. Jos ei voi luottaa toiseen (ilman että tarkkailee sen mesä ja mitä nyt sit ikinä), niin miksi olla yhdessä?[/QUOTE]

ai no mun salasanat tietää mun siskokin.. jos mun pitää pitää jotain omana yksityisenä asiana voin pitää sen päässäni!

mä en ymmärrä.. jos elää jonkun kanssa yhdessä miksi pitäis olla jotakin tiukasti rajattua? en mä ite tartte sellasta..ihan mielelläni jaan etenkin puolison kanssa asiat..

sillä tavalla ei synny turhia epäilyksiäkään,eikä kellään oo tarvetta urkkii mitään kun tietää että mitään ei yritetä salata.

mä luulen että mun mies olis tuntenut mun tilanteessa aikalailla samoin tai sitte se olis mun tilalla vaan lähteny ajat sitte!

nimittäin kun tuo mies on alusta asti salannut vaikka mitä!

mm.sairautensa.. mistä ei sen enempää.

ai no mun salasanat tietää mun siskokin.. jos mun pitää pitää jotain omana yksityisenä asiana voin pitää sen päässäni!

mä en ymmärrä.. jos elää jonkun kanssa yhdessä miksi pitäis olla jotakin tiukasti rajattua? en mä ite tartte sellasta..ihan mielelläni jaan etenkin puolison kanssa asiat..

sillä tavalla ei synny turhia epäilyksiäkään,eikä kellään oo tarvetta urkkii mitään kun tietää että mitään ei yritetä salata.

mä luulen että mun mies olis tuntenut mun tilanteessa aikalailla samoin tai sitte se olis mun tilalla vaan lähteny ajat sitte!

Sun pitää sitten vain etsiä sellainen ihminen joka ajattelee samoin. Muita et voi alkaa muuttamaan. Teet selväksi heti ensitapaamisella, että sinun tulee päästä kaikkiin toisen salasanojen takana oleviin tietoihin ja ettei yksityisyyttä sinun kanssasi ole olemassakaan. Onnea etsintään.

Me ollaan miehen kanssa oltu 10v yhdessä enkä ole kokenut epäilyksiä tai tarvetta urkkia sähköpostiaan, fb-profiiliaan tms vaikkei toistemme salasanoja tiedetäkään, myös kännyköiden viestit ovat yksityisiä jos toinen ei erikseen pyydä sieltä mitään katsomaan. Siitä huolimatta kummallakaan ei ole tarvetta piilotella puhelimiaan ja sähköpostit tai fb-sivut voivat jäädä auki ilman että tarvii pelätä toisen rupeavan niitä tutkimaan. Olisin muuten ihmeissäni jos siskoni rupeaisi tyrkyttämään minulle noita salasanojaan, mitä ihmettä niillä ylipäätään tekisin? Miehelläni ja siskollani - sekä heidän ystävillään - saa ihan vapaasti olla omia juttujaan jotka ei kuulu minun silmilleni/korvilleni enkä näe että minun ja ystävieni väliset keskustelut kuuluisivat miehelleni tai siskolleni.

Jos sinkkuna olisin tutustunut mieheen joka olisi vaatinut salasanani tietoonsa ja rajoittanut mustasukkaisuuttaan menojani olisi suhde jäänyt siihen. Jonkin aikaa olisin voinut yrittää ymmärtää jos taustalla on ollut pettämiskokemuksia ja ihminen yrittää päästä mustasukkaisuudestaan eroon, mutta en kovin kauaa. En koe että ex:n pettämiset olisivat oikeasti minun vastuullani ja minua pitäisi niistä rankaista ja niiden takia epäillä.

Kertonuksestasi en vieläkään ymmärrä miksi ylipäätään olisit halunnut pitää kuvailemasi kuuloisen miehen.

Toisaalta kuten jo aiemmin on kirjoitettu, kannattaa mennä jonnekin juttelemaan noista mustasukkaisuusjutuista, ettei niiden takia pilaisi ihan oikeasti hyvää suhdetta. Ja jos olet sitä mieltä että parisuhteessa kuuluu tuntea toisen salasanat niin etsi kumppani joka on jo valmiiksi samalla kannalla. Muussa tapauksessa tuo käy ahdistavaksi kumppanille.

No mun mielestä koko tilanne ja nyt tuo suru on ihan aloittajan omaa vikaa. Mies ei varmaan ole kahlinnut ap:ta itseensä, vaan hän on ollut siinä ihan vapaasta tahdostaan. Jos mies alusta asti on valehdellut ja kohdellut kuin kakkakasaa, niin tyhmempi se muija on siinä suhteessa, joka siihen jää.

Yhteistyössä