Miks kerhot alkaa niin aikasin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miks ei vois olla jotain kerhoja jotka on iltapäivällä,kaikki kerhot alkaa 9 ja me kun nukutaan sinne yheksään nii tuntuu ärsyttävältä repiä lapsia ylös aikasin. Itekin inhoan aikasia aamuja ja mulle 8-9 on aikasta. Mut ihan vaan lapsen takia on pakko koska tykkää käydä kerhossa vaikka herääminen on sillekin vaikeeta. Ärsyttää myös repiä pieni vauva sängystä ja pukea ja lähtä kun toinen haluis nukkua. Ois niin kiva vaik 13-15 kerho kun poika ei enää nuku päikkäreitäkään.

Mun puolesta taas voisivat alkaa jo aikasemminkin.Meillä noustaan kuuden maissa joka aamu ja mun menis kyllä päivä pilalle jos makaisin yhdeksään asti.Me lähetään jo yhdeksältä ulos.No kaikki tyylillään.Kaippa suurin osa lapsista nousee aikaisin ni sen takia kerhotkin on aamupäivällä ja nukkuu vielä päikkärit sit iltapäivällä.Paikkakuntakohtaisia ovat yleensä.

Mun puolesta vois kanssa alkaa vaikka kahdeksalta. :D Meillä herätään kuudelta ja jos kerhot ois 13-15 välillä aina, jäisivät käymättä.

Millasta työtä sä teet, jos aamuherääminen on noin vaikeeta??

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mun puolesta vois kanssa alkaa vaikka kahdeksalta. :D Meillä herätään kuudelta ja jos kerhot ois 13-15 välillä aina, jäisivät käymättä.

Millasta työtä sä teet, jos aamuherääminen on noin vaikeeta??

Olen äitiyslomalla. Kotiäitinä olen ollut reilun 4 vuotta ja mitä työtä tulen tulevaisuudessa tekemään niin teen sen kotoa käsin eli saan itse päättää työajat. Ja mulle vaan ei sovi aikaset aamuherätykset,ei oo ikinä sopinu.

Millaisia kerhoja tarkoitat?
Meillä päin osa päiväkerhoista on iltapäivälläkin, mutta avoimet-ja perhekerhot on aamupäivällä sen takia, että suurin osa niiden käyttäjistä nukkuu vielä päiväunet ja toisekseen, lastenohjaajat ovat usein iltapäivisin koululaisten iltapäiväkerhossa hommissa.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin täällä ihan sen vuoksi, että koululaisilla on sitten iltapäiväkerhoja. Pienten päiväkerhot sen vuoksi aamupäivällä.

niin myös täällä.ja aloittajan on pakko opetella aamuheräämisiin viimestään kun lapsi/lapset menee kouluun.meillä ne kouluaamut ekaluokkalaisella alkaa 8:lta!

Kummallista, kun heti tuomitaan jos joku haluaa nukkua pitkään. Unentarve kun on ihmisillä yksilöllinen ja jotkut ovat aamu-unisia toiset taas aamuvirkkuja. Ihan tutkimustenkin mukaan, sitä omaa luontaista rytmiä voi hetkellisesti muokata, mutta vanhaan suuntaan se alkaa pikku hijaa kuitenkin palaamaan.

Meille kyllä myös klo 9 kerhot olisivat liian aikaisin, vauva kun herää yhdeksän pintaan nykyään. Ekat puoli vuotta hän heräsi yöuniltaan vasta klo 10-11, vaikka menikin illalla nukkumaan klo 21. Enpä häntä viitsi kerhojen tai minkään muunkaan takia uniltaan herättää, koen unen kyllä niin tärkeäksi. Ja kun ei siis ole pakko, vuosien päästä tietysti on eri tilanne kun tulee esim. hoitoon meno ajankohtaiseksi, mutta sitten aletaan rytmiä pikku hiljaa muokata siihen suuntaan.

Meillä sitäpaitsi alkaa äiti&vauva-kerho 10.30 ja jokainen äiti siellä aina tuskailee, että juuri ja juuri ehdittiin paikalle, että voisi mielellään alkaa myöhemminkin...

Alkaispa nuo kerhot edes 11, kaikkein paras, kun alkaisivat 12 jälkeen. Me ollaan päästy mukaan vain mll:n mamma kahvilaan joka on 14-16 ja loru-leikki-hässäkkä joka on siinä hilkulla, eli alkaa klo:10 . Meinaa olla jo tuo liian aikainen, mut kerran viikossa kun on niin selvitään (jotenkuten). Ei tosiaan ole kiva repiä nukkuvaa lasta ylös jonkun kerhon takia, kun voisi nukkua rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Alkaispa nuo kerhot edes 11, kaikkein paras, kun alkaisivat 12 jälkeen. Me ollaan päästy mukaan vain mll:n mamma kahvilaan joka on 14-16 ja loru-leikki-hässäkkä joka on siinä hilkulla, eli alkaa klo:10 . Meinaa olla jo tuo liian aikainen, mut kerran viikossa kun on niin selvitään (jotenkuten). Ei tosiaan ole kiva repiä nukkuvaa lasta ylös jonkun kerhon takia, kun voisi nukkua rauhassa.

Noh, kun se sun vaavi vähän kasvaa, tilanne on toinen. Sitten kun siirtyy yksiin uniin. Ja miksi ihmeessä sun pitää sitten sinne pakolla mennäkään noin pienen kanssa? Kun ei se seurasta vielä ymmärrä, toki äiti voi haluta seuraa, mutta jos sitä sitten hankkisi muuten.

mä en sen takia käy ekrhoissa kun ne alkavat niin aikasin. en viitsi toista repiä ylös kun ei ole pakko.
itse olen ihan aina inhonnut yli kaiken aikaisia herätyksiä enkä niihin koskaan ole tottunut,en edes koulu/työ aikana,aina ovat yhtä kamalia.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:

Noh, kun se sun vaavi vähän kasvaa, tilanne on toinen. Sitten kun siirtyy yksiin uniin. Ja miksi ihmeessä sun pitää sitten sinne pakolla mennäkään noin pienen kanssa? Kun ei se seurasta vielä ymmärrä, toki äiti voi haluta seuraa, mutta jos sitä sitten hankkisi muuten.

Mä kyllä tuppaan noihin kahteen ihan pojan takia. Tuntuu et kotona tylsistyy, lapsi siis. On paljon rauhallisempi, kun tekemistä ja katseltavaa riittää. Ja käyn kyllä joka päivä vaunujen/rattaiden kans lenkillä 1-2 kertaa vähintään tunnin lenkin. Ja yöt poika on nukkunut kokonaan 2kk ikäisestä. Päikkärit tosiaan ne, mitkä eivät ole säännölliset. Äitillä on naapurustossakin seuraa :)

Vauvauinti oli se minkä perään haikailin, mut jäi kun alkaa jo 8 maissa. En tosiaan raaski herättää lasta, et sinne ehdittäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Minäkin tykkäisin aamupäiväkerhosta. Nyt esikoisen kerho on klo 12.30-15.

vastaan vaikka tänä vuonna meillä ei ole kerholaista talossa.
mutta meillekkin sopis ensi vuonna aamukerho paremmin kuin iltapv:ä klo:9-12:30 sopii hyvin, meillä kun on aamuvirkku lapsia =)
ja esikoinen on koulussa aamupv:t niin ois sitten kuopuksellakin kiva olla kerhossa ja toden.näk. meillä on vauvakin ensi syksynä että aamusta ois kiva lähtee liikkeelle kun iltapv:llä nukutaan päikkäreitä...

Kaipa se on et oli mikä aika hyvänsä, ei se kaikille passaa. Kai ne jotenkin noiden ruoka-aikojen mukaan kuitenkin on laitettava. Iltapäivä olis muuten hyvä, mut sit on monilla päiväunet, tai muut lapset kotiutuu koulusta jne.

Meillä poika pääsi iltapäiväryhmään, kun kerholaisia oli niin paljon, että ryhmä piti jakaa. Iltapäiväryhmä sopii meille mainiosti. Meilläkin lapset nukkuu aamulla pitkään ja kun matkakin on vielä pitkä, niin oltiin aina myöhässä aamukerhosta.

Kahdessa erässä vois tosiaan olla kerhot ja muut mun mielestä myös.
Meillä kun on nämä nuorimmat yhtä aamu-unisia kun äitinsä ja ennen puolta päivää harvemmin päästään liikenteeseen... :whistle:
Neuvolalääkärillekin on aina pelkästään aamuaikoja ja inhottaa repiä pienet pystyyn kesken sikeiden unien :/

Täällä perhekerho alkaa 9.30 ja on liian aikainen mielestäni. Poika herää siinä 8.30 ja liian vähän jää aikaa aamutoimille.
Mä tykkäisin kans että olis iltapäivästä.

Siksi kun ne kerhotädit ottaa vastaan iltapäiväkerholaisia iltapäivällä aikaisin jo ja niillä on muutakin puuhaa sitten. Ja kun aamusta kerhot alkaa niin lapset pääsee lounaalle järkevään aikaan kotio äitiensä kanssa sitten. En mäkään tykkää herätä 3 kertaa viikossa normaalia aikasemmin kerhon takia mutta pakko ja syyt ihan järkevät ettei kerho ole myöhemmin. :wave:

Yhteistyössä