Miks lasten täytyy aina sanoa kaikki ISOON ääneen?! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hekla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hekla

Aktiivinen jäsen
09.04.2009
3 147
0
36
Eilen oltiin just lähössä kaupasta, ku tyttö huomas maassa muurahaisia ja kiljas: "äiti kato täälä on isoja mulkkuja samanlaisia ku meijän pihalla." Ollaan kotipihalla joskus ihmetelty muurahaisia :D Joku mies lapsen kanssa käveli just ohi ja repes aivan täysin :laugh:
Tänään käytiin lasten kanssa hakemassa postia ja samalla juteltiin naapurin kanssa, tyttö kertoo naapurille: "isi antoi meille eilen pillumehua" mä korjaan nolona "nii isi osti teille pillimehua" johon tyttö "joo sitä pillumehua osti" oli naapurilla naurussa pitelemistä :D

Niinpä. Mussa herättää lähinnä ärsytystä eikä niinkään huvitusta, tuo omakin lapsi joka ei yksinkertaisesti osaa puhua vaan kaikki sanottava tulee huutamalla.

meidän 2v sanoo istu, niin kuulostaa ihan kuin sanoisi VITTU. Meillä on koira kylässä, niin arvatkaa vaan, kun hokee vittua koko ajan. :whistle:
tai kun mennään autoon, niin vittu autoon. :laugh: no, kai se ohi menee.. toivottavasti pian. :)

no hei noi on niitä kivoja pikku anekdootteja mitä kerrot sit ekalle poikaystävälle aikanaan :D

nimimerkillä "äiti näytti miehelleni 2v. minut kuvassa pyllyä kaivamassa"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä. Mussa herättää lähinnä ärsytystä eikä niinkään huvitusta, tuo omakin lapsi joka ei yksinkertaisesti osaa puhua vaan kaikki sanottava tulee huutamalla.

:o mua lähinnä huvittaa nuo eikä ärsytä.

Alkuperäinen kirjoittaja hekla:
Eilen oltiin just lähössä kaupasta, ku tyttö huomas maassa muurahaisia ja kiljas: "äiti kato täälä on isoja mulkkuja samanlaisia ku meijän pihalla." Ollaan kotipihalla joskus ihmetelty muurahaisia :D Joku mies lapsen kanssa käveli just ohi ja repes aivan täysin :laugh:
Tänään käytiin lasten kanssa hakemassa postia ja samalla juteltiin naapurin kanssa, tyttö kertoo naapurille: "isi antoi meille eilen pillumehua" mä korjaan nolona "nii isi osti teille pillimehua" johon tyttö "joo sitä pillumehua osti" oli naapurilla naurussa pitelemistä :D

hehee, aika hyvät =)

Meillä reilu 2v tyttö sanoi kanssa innoissaan ja kovalla äänellä kun haettiin pitsaa, että "isi hakee meille pimpsaa" kuulosti lähinnä tuolta...

Sitten aina hissistä sanoo kovaan ääneen, että "äiti kato, tuolla on TISSI"... että semmosta... =0

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
meidän 2v sanoo istu, niin kuulostaa ihan kuin sanoisi VITTU. Meillä on koira kylässä, niin arvatkaa vaan, kun hokee vittua koko ajan. :whistle:
tai kun mennään autoon, niin vittu autoon. :laugh: no, kai se ohi menee.. toivottavasti pian. :)

aika paha, tai hyvä =)

Ehkä tässä oli kyse vähän eri asiasta. Ainakin meiän 4-vuotiaan KAIKKI puhe tulee nykyään huutamalla. Vaiks istuis ruokapöydässä mun vieressä. Kun huomatuttaa ni ehkä yhden lauseen verran muistaa hiljentää ääntään, joten välillä se jo ärsyttääkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tjaah:

Ehkä tässä oli kyse vähän eri asiasta. Ainakin meiän 4-vuotiaan KAIKKI puhe tulee nykyään huutamalla. Vaiks istuis ruokapöydässä mun vieressä. Kun huomatuttaa ni ehkä yhden lauseen verran muistaa hiljentää ääntään, joten välillä se jo ärsyttääkin ;)

no meillä nuo ei onneks huuda. kaikki nolot asiat vaan tulee aina isoon ääneen julkisilla paikoilla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tjaah:

Just näin tarkoitin, samoin meillä - vaikka toisaalta mua ärsyttää myös se leikkien seassa tuleva "pamppi-pimppi-pumppi"-lällytys. Mä en vaan ymmärrä mitä hauskaa siinä on että lapsi latelee "tuhmia" sanoja.

Yhteistyössä