miks meidän 2,5v ei nuku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mulla menee 2-4h vuorokaudessa siihen että saan lapsen nukkumaan. Ei nuku päiväunia silloin kun pitäisi ja nukahtaa sitten jossain kohtaa iltaa ihan väkisin ja vakkei anna nukkua kun 5-10minuuttia niin iltanukahtaminen venyy helposti puolille öin. Aamulla herää 8-9 aikaan, yöt nukkuu vaihtelevasti. Arkisin on päiväkodissa ja nukkuu päikkärit mutta nukahtaminen on sielläkin vaikeaa ja illalla kotona menee se pari tuntia että nukahtaa ja sänkyy laittaessa on kuitenkin väsynyt... Luulin että nukkuminen helpottuu kun lapsi kasvaa mutta meillä vaan pahenee... :(

arki aamuisin herätään 6-7 aikaan ja jonkinlaiset päiväunet nukkuu pk:ssa. Iltanukahtamiseen menee silti helposti pari tuntia kun valmistautuminen aloitetaan n. klo 20.. Tätä on jatkunut jo monta kuukautta...

Apua en tuohon osaa antaa, kun meillä itsellä on sama ongelma 3v2kk ikäisen kanssa. Keksii kaikki mahdolliset jutut ja kun ne ei tehoa, niin sit aloittaa itkemisen yms. mölyn.

Ei nuku meilläkään. Alkaa jo pikkuhiljaa voimat loppua iteltäkin. Vauvana alkoi 2kk ikäsenä nukkua heräämättä 12h, ja 1v asti nukkui hienosti yöt, ja nukahti hyvin. Nyt ikää 2v4kk ja tosta 1v synttäreistä asti ei oo tainnut nukkua yhtäkään yötä heräämättä ainakin kerran. Ja nukahtamiseen menee se pari tuntia. Päiväunet nukkuu hoidossa (ja nukahtaa siellä hienosti!), kotona ei. Autoon saattaa nukahtaa, jos siihen aikaan ollaan liikkeellä, mutta ei siis nuku läheskään joka päivä... Kaikki keinot moneen kertaan koitettu, eikä mikään auta.

[QUOTE="nenna";25297696]Apua en tuohon osaa antaa, kun meillä itsellä on sama ongelma 3v2kk ikäisen kanssa. Keksii kaikki mahdolliset jutut ja kun ne ei tehoa, niin sit aloittaa itkemisen yms. mölyn.[/QUOTE]

Just näin. Kakkahätä on yks käytetyimmistä tällä hetkellä... Toinen vaihtoehto touhuta tyynyn tai peiton kanssa, pois, takas, pois, takas...

ehkä tää on sit vaan ikään kuuluvaa vetkuilua, mutta todellakin itse alkaa olla jo ihan poikki tähän.. Ihan sama vaikka jättäis päikkäritkin pois, kunhan nukkuis edes joskus.. Vauvana meilläkin nukuttiin tosi hyvin. Ja ihan selkeesti lapsi on väsynyt ja nukahtaa helposti esim. autoon, mutta sillonk un pitäis nukkua niin pitää itseään ihan väkisin hereillä..

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
[QUOTE="poks";25297954]Hei, meillä 2v tunkee sormet kurkkuun ja oksentaa, kun ei halua nukkua. Taivas. Mitä h*lvettiä mä olen tehnyt väärin, itse vielä alan ammattilainen.[/QUOTE]

Pahalta kuulostaa.

Yhteistyössä