Miks mun ruoka ei kypsy? Kauanko perunasiivuja täytyy pitää uunissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lflföf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lflföf

Vieras
Tein siis perunoista viipaleita ja laitoin joukkoon jauhelihaa, kermaa ja lorauksen maitoa, juustoa ja tuorejuustoa. Perunat yhä raakoja vaikka tunnin ollut uunissa 175 asteessa. Kauanko vielä, että perunat kypsyvät?

Kermaa on mielestäni riittävästi, jatkoin sitä vielä hieman maidolla

Mä kypsennän jauheliha-perunaviipalelaatikkoa ensin puolisen tuntia 200 asteessa, sitten pienennän lämmön 150 asteeseen ja annan muhia siinä puolitoista tuntia :)

[QUOTE="vieras";26272443]Mä kypsennän jauheliha-perunaviipalelaatikkoa ensin puolisen tuntia 200 asteessa, sitten pienennän lämmön 150 asteeseen ja annan muhia siinä puolitoista tuntia :)[/QUOTE]

Lisään vielä että teen laatikkoni lihaliemellä.

Pari tuntia varaan kermapohjaiseen laatikkoruokaan 200c ensin, sit kun väriä on pinnassa, folio päälle, tai kansi riippuu astiasta, ja pienennän lämmön 175. Jos ruoka taas on lihaliemipohjainen, kypsyy perunat paljon nopeammin. Kerma pidentää kovasti kyspymisaikaa.

Pari tuntia varaan kermapohjaiseen laatikkoruokaan 200c ensin, sit kun väriä on pinnassa, folio päälle, tai kansi riippuu astiasta, ja pienennän lämmön 175. Jos ruoka taas on lihaliemipohjainen, kypsyy perunat paljon nopeammin. Kerma pidentää kovasti kyspymisaikaa.

Okei, eli ei taida ihan hetkeen olla vielä valmista. Vuoka on läpinäkyvä ja kerma on jo "hävinnyt" osittain. Jospa pienennän 150 asteeseen ja annan olla vielä puoli tuntia ainakin?? Huomista sapuskaa väsään joten ei kiirettä.

Ihmettelin vaan kun ei meinaa potut kypsyä mutta en tajunnut että kermaSaa kestää kauemmin

Yhteistyössä