Miks PRKL mun vauva ei laskeudu???? Rv 37+1 ja vauvan pehva mun kurkussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herrrmot menettänyt paksukainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herrrmot menettänyt paksukainen

Vieras
Ihan tosi tää ei o enää mukavaa :( Neljäs lapsi, luulis nyt tajuavan suunnan kun sieltä on kolme ennestään jo tullut ulos mut ei! On viel jotenki poikittain, tai siis ultran mukaan rt mut pää tuntuu vasemmalla ja pylly oikealla (kurkussani). Aiemmat laskeutuneet jo 32-33 viikoilla vaan ei tää. Missä vika?? Onko kohtalotovereita?

No ei mulla noillla viikoilla ole koskaan vauvat laskeutuneet ja jäin miettimään, että ovat tainneet laskeutua vasta synnytyksen alkaessa. Neuvolassa ei ainakaan ole koskaan sanottu, että vauva olisi laskeutunut.
Ja neljäs vauva..jaa-a. Meillä 3 ekaa lasta syntyivät viikolla 39 ja neljäs syntyikin sitten víikolla 41+0 ja viides 40+1. Että ei se, että kolme on syntynyt sopuisasti ajallaan , tarkoita sitä, että neljäskin syntyisi...

Usean raskauden jälkeen kohtu + ympäristö niin venyneet että tilaa löytyy odotella ylhäällä laskeutumatta.
Siitä se johtuu, laskeutuu sitten kun synnytystä ennakoivat supistukset tai varsinaiset synnytyssupistukset pakottavat alaspäin.

Minulla ei ole kukaan neljästä laskeutunut etukäteen. Vielä sitä on jonkun kohdalla odoteltu synnytyssalissakin. Ja tosiaan se tuntuu siltä kun tulisi yläkautta pois... ei kivalta.

Yhteistyössä