miks tuhruveri haisee :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiivatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiivatti

Vieras
nyt siis tilanne se, että menkat loppui lauantaina ja siitä asti on tuhrutellut ruskeaa tuhrua.. tätä siis tulee vain pyyhittäessä, mut ei siteeseen asti.

tänään huomasin, että tuo tuhru haisee tosi voimakkaasti ja pahalle. pakko käydä muutenkin kuin vessassa käynnin yhteydessä pesemässä alapää, ettei ala löyhkäämään koko aikaa..

mistä tää voi johtua?

Subjektiivisesta kokemuksesta on kyse. Ap tietää itse parhaiten, miltä oma tuhero normaalisti haisee. Tämän avauksen myötä kävi lukijoille selväksi, että ap:n tuhero ei tällä kertaa haisen totutun kaltaiselle. Jokin on siis eri tavoin kuin ennen. Kyseessä täytyy olla uusi tilanne, joten itsekin ehdottaisin jotakin tulehdukseen viittaavaa, ehkä mahdollisesti sisälle unohtuneita kuukautisvärkkejä. Hiiva todennäköisimmin. Jos olet käyttänyt Always Ultria, älä ihmettele miksi olet saanut tulehduksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
Subjektiivisesta kokemuksesta on kyse. Ap tietää itse parhaiten, miltä oma tuhero normaalisti haisee. Tämän avauksen myötä kävi lukijoille selväksi, että ap:n tuhero ei tällä kertaa haisen totutun kaltaiselle. Jokin on siis eri tavoin kuin ennen. Kyseessä täytyy olla uusi tilanne, joten itsekin ehdottaisin jotakin tulehdukseen viittaavaa, ehkä mahdollisesti sisälle unohtuneita kuukautisvärkkejä. Hiiva todennäköisimmin. Jos olet käyttänyt Always Ultria, älä ihmettele miksi olet saanut tulehduksen.

siis mikä noissa always ultrissa on?

en käytä alwayseja, koska ne on ihan järkkyjä yhtälailla kaikki mallit..
itsekin kerkesin epäillä mahdollisesti tamponia, joka on jääny sisälle, mutta tutkailin asian ja kappas vaan, eipä ollut..

normaalit menkat kestäis pidempään ja eivät ois ihan noin runsaat kuin nyt. vaan ei kai se vuodon määrä voi vaikuttaa siihen, haiseeko värkki vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja sm:

siis mikä noissa always ultrissa on?

omakohtaisella kokemuksella ainakin se, että ne hiostaa ihan järkyttävästi, joten värkki pääsee hautumaan ihan kunnolla..
jotenkin niissä on niin muovimainen koko koostumus, että se varmaan tekee tuon hiostuksen..

Ei olis ehkä kandenu tampoonia käyttää jos menkat ovat olleet oudot,eikä muutenkaan vuodon ekoina päivinä olis hyvä niit käyttää.
Vaihdoithan sen tarpeeksi usein?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei olis ehkä kandenu tampoonia käyttää jos menkat ovat olleet oudot,eikä muutenkaan vuodon ekoina päivinä olis hyvä niit käyttää.

pakko oli vaihtaa n.1,5-2h välein, kun ei enää ois imut riittäneet.. ja normaalisti kun tuo tampooni voi olla kuitenkin tuonkin 2h ihan huoletta, eikä ole vielä läpimärkä.

ja miten jaat vuodon ekat päivät vikoiksi päiviksi, kun itse kunnon vuoto kesti vain 2 päivää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

pakko oli vaihtaa n.1,5-2h välein, kun ei enää ois imut riittäneet.. ja normaalisti kun tuo tampooni voi olla kuitenkin tuonkin 2h ihan huoletta, eikä ole vielä läpimärkä.

ja miten jaat vuodon ekat päivät vikoiksi päiviksi, kun itse kunnon vuoto kesti vain 2 päivää..

Tiesit siis ennn menkkoja et en ei kestä ku kaks päivää.
Sit ku alkaa vuotaan niin ei käytä niit 1-2 päivään,helppoa.Menkkojen kestosita viis.

Alkaa jo kuulstaa ihan joltain keskenmenolta.Senkään takii ei olisi hyvä käyttää tampooneja heti aluks,ku varhaisia km on niin paljon,ei niitä välttämättä edes huomaa,mutta kroppa tietää.

Jos hajut jatkuu ja tulee kipuja/kuumetta niin soittoa lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tiesit siis ennn menkkoja et en ei kestä ku kaks päivää.
Sit ku alkaa vuotaan niin ei käytä niit 1-2 päivään,helppoa.Menkkojen kestosita viis.

Alkaa jo kuulstaa ihan joltain keskenmenolta.Senkään takii ei olisi hyvä käyttää tampooneja heti aluks,ku varhaisia km on niin paljon,ei niitä välttämättä edes huomaa,mutta kroppa tietää.

Jos hajut jatkuu ja tulee kipuja/kuumetta niin soittoa lääkäriin.

en tiennyt. ylempänä ketjussa mainitsin, että normaalit menkat kestäis kauemmin. useimmiten vuoto kestää 4-5 päivää ja loppuu siihen, korkeintaan yhden illan hajuttomaan tuhruun.
ja yleensä oon aina käyttänyt menkkojen ekasta päivästä asti minitamponia ja vaihtanut kokoa tarpeen mukaan, mutta nyt oli pakko käyttää normalia ja superia heti ekana päivänä.

Yhteistyössä