Miksei aikuinen ihminen voi ilmoittaa jos ei ole tulossa lapsen synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
15 kutsuttua sukulaista joista 6 ilmoitti ettei pääse, muista ei ole kuulunut mitään, yhtä lukuunottamatta joka ilmoitti tulevansa. Paikalle oli siis tämän mukaan saapumassa vain 1 sukulainen jolle sitten soitin että ei tarvitse tulla (menemme mieluummin hänen luokseen sitten huomenna juhlimaan).

Muita ei sitten tosiaan näkynyt.

Kaverisynttäreille kutsuttiin 7 lasta joista 1 ilmoitti sairastumisesta tuntia ennen, toinen tuli ihanan reippaasti ilmoittamaan ettei pääse kun on kipeä ja toivotti hyvät syntymäpäivät...yhdestä lapsesta ei ole kuulunut mitään.

Jep, ihan putkeen siis meni :headwall:

Onneksi tyttö otti tilanteen ihan hyvin, mutta äiti ei ottanut sillä äitiä nyt ottaa pannuun enemmän kuin paljon tuon lapsen puolesta :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
itse juuri mietin laitanko synttäri kutsuun mitä?? eli laitanko pitääkö ilmoittaa tuleeko vai? meillä esikoululaisen synttärit

Kätevintä on jos pyytää jokaiselta vastausta kutsuun, mutta ei sekään aina näytä auttavan.

Olivatko nämä nyt sukulaisia, joiden kanssa olette muutenkin tekemisissä? Minä en ainakaan jaksa etäisempien sukulaislasten synttäreille kirmailla, enkä edes aina tajua miksi minua kutsutaan paikalle.
Jos kyseessä lähisuku, niin ovatpa inhottavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ims:
Olivatko nämä nyt sukulaisia, joiden kanssa olette muutenkin tekemisissä? Minä en ainakaan jaksa etäisempien sukulaislasten synttäreille kirmailla, enkä edes aina tajua miksi minua kutsutaan paikalle.

Oli lähisukua tai kaukaisia, niin fiksu aikuinen kyllä ilmoittaa jos ei pääse tulemaan.

Syitä tohon ilmottamattomuuten ovat varmasti ihan vaan typeryys, itsekkyys ja kaikinpuolinen ajattelemattomuus. Usein nuo on sitten niitä samoja tyyppejä jotka itse nostavat järkyttävän metelin jos joku jättää tulematta heidän lapsensa synttäreille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ims:

Kyllä ollaan muutoinkin tekemisissä suurimman osan kanssa ja kyllä noista jokainen on aina ennen tytön synttäreillä ollut.

Eli siis kyseessä oli mm. mieheni perhettä sekä minun perhettäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syitä tohon ilmottamattomuuten ovat varmasti ihan vaan typeryys, itsekkyys ja kaikinpuolinen ajattelemattomuus. Usein nuo on sitten niitä samoja tyyppejä jotka itse nostavat järkyttävän metelin jos joku jättää tulematta heidän lapsensa synttäreille.

Tai sittten ihan vain unohdus. TUNNUSTAN, en muistanut ilmoittaa ettei päästä sukulaislapsen synttäreille. Unohtuivat koko kemut, vaikka hieno kutsukin tuli postissa. Löytyi viikko synttäreiden jälkeen muistilappupinosta. En ole typerä, itsekäs enkä ajattelematon yhtään sen enempää kuin tämän ketjun aloittaja tai "vieras".

En myöskään nosta meteliä, jos joku jättää tulematta meille vaikka on kutsuttu. Usein kyllä soitan edellisenä päivänä ja varmistan, jos vieraista ei ole kuulunut mitään. Saattaahan olla, että joku muukin unohtelee asioita arkisen kiireen keskellä. Sukulaisten synttärit kun ei nyt satu olemaan tällä hetkellä meidän elämässä se number one, vaan se on meidän oman perheen kuviot ja lasten elämä.

Toi on niin pehvasta. |O Kun lapselle tärkeä aikuinen (isovanhempi) ei ilmoita, mutta ei myös tule. vaikka siis nimenomaan kutsussa lukee, että ilmoitathan, jos et ole tulossa. :/

Mua ärsyttää tuo vastaamatta jättäminen aivan kaikessa.. meillä oli tuparit viikko sitten ja yksikin sukulainen sanoi aiemmin ilmoittavansa perjantaihin mennessä tuleeko vai ei.. eikä mitään ole vieläkään kuulunut.. :kieh: |O

Mutta kyllä muakin ottais erityisen paljon päähän jos lasten synttäreiden kanssakin kävis noin.. lasta kun varmasti harmittaa vaikkei myöntäisikään..

Yhteistyössä