Hae Anna.fi-sivustolta

Miksei hääkimpussa voi olla mustaa?

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä Goottigirl, 08.09.2020.

1. Goottigirl Vierailija

Ollaan pitämässa melko pienet häät loppuvuodesta mutta haluan silti "-koko kattauksen-" alusta loppuun eli perinteitten mukaan mutta hiukka goottityylillä. Otin sitte yhteyttä Lumottuun puutarhaan kun sain suosituksia että taiteilija-puutarhuri Naomi tekee erityisiä kimppuja ja olen yhden jo nähnykki mikä oli tosi upea, sellanen valuva niinku kukkaputous.
    Pyysin että mun kimppuun tarvisi olla jotakin mustaa niinku mustaa ruusua tai jotain, että jos voisi vaikka jotenki värjätä kun tossa kukkaputous kimpussa oli erikoisen sinisävyisiä värjättyjä ruusuja mutta naomi ei suostunu!
    Sano että rakkaus on niin kaunis asia että ei lähde sitä eikä kukkia mustaamaan. Teki sitten mulle luonnoksen johon on laitettu sellasta syvänpunaista ruusua ja violettia orkideaa ja se näyttää kyllä ainakin luonnoksessa juuri mitä haenkin että laitoin tilaukseen mutta jäin vielä miettimään että olisko se tosiaan paha jos kimpussa olis ollu mustaa. Naomi sanoi mulle että myöhemmin voisin harmitella jos olisi niin synkkä kimppu kun asia on kuitenkin niin ilonen.

2. vierailija Vierailija

Minunkaan mielestä ei pidä olla mustaa vaikka olihan ennen vanhaan ja varmaan vielä nykyisinkin jopa mustia hääpukuja mutta voisi se ainkin häävieraiden mielestä tuntua aika hurjalta.

3. vierailija Vierailija

Miksi gootilla on kukkakimppu? Pitäsit vaikka pääkalloa kädessäsi.

4. vierailija Vierailija

Kyllä mielestäni asiakas päättää, millaisen kimpun haluaa. Vaihda kimpuntekijää. Sinnun häistäsi on kyse, ei myyjän mielipiteestä.

5. vierailija Vierailija

Toki voi olla mustaa. Itse haluaisin ainakin osaksi mustan hääpuvunkin, lempivärini. Jos naimisiin menisin. Enkä ole gootti, vaan melkolailla konservatiivinen uskis.

6. vierailija Vierailija

Minusta on hienoa että ko kimpuntekijä on kieltäytynyt maalaamasta kukkia mustaksi ja vielä perustellut miksi ei halua niin tehdä. Kyllä gootti-ideaa ja omaa persoonaa voi varmasti muutoinkin tuoda esiin.
    Taiteilijoilla on omat visionsa mutta varmasti ottavat asiakkaan toivomukset silti huomioon mutta itsekin kukkakaupassa työskennelleenä ymmärrän hyvin että sellainen joka rakastaa kukkia ei suostu moista tekemään ja erityisesti juuri hääkimpun kohdalla. Oikeastaan puistattaa jo ajatuksena itseänikin.

7. Goottigirl Vierailija

Kun hänen mielipiteeseen juuri luotan. Tarkemmin mietittyä tulin samaan päätelmään että myöhemmin voisi kaduttaa. Se hääkuva kun tulee olemaan meillä aina ja jos tämä gootti -vaihe ehkä jossain kohtaa on ohi menevää.
    Minulle on tärkeää että minun kimpun suunnittelee juuri taiteilija Naomi. Hän on sellainen ihana BohemeDiva:) kuin se puotinsakin mistä teen aina ihania löytöjä. Ja hän suunnitteli ystävänikin kimpun jota kaikki ihastelivat. Se oli kuin vesiputous. Ja jos tästä tulee yhtä kaunis mikä luonnoksessa niin olen ikionnellinen. Se on sikäli vielä enemmän minun näköinen kimppu koska orkideat on aina ollut suosikkejani.

8. vierailija Vierailija

Hän on kyllä ihanasti boheemi ja taiteellinen persoona! Minullakin häät tulossa, Maaliskuulla tarkoitus pitää ja aika pienet mutta haluan myös kauniit kuvat ja kävin Naomin juttusilla heti kun olin löytänyt tän mun satumaisen kauniin puvun. Se on kuin tilauksesta tehty, oli yksi ainoa koko enää jäljellä ja sopii kuin valettu (--toivottavasti en lihoo--)

Näytin hänelle kuvia mun hääpuvusta ja lehdestä kuvaa kimpusta jollasta ensin ajattelin ja Naomi kysyi että oikeasti? sanoi että näyttää siltä kuin kuvan morsiamella olisi tarjotin kädessään-. Se oli siis sellainen ihan pyöreä, lattana ja siinä lehdistä tehty vihreä ympärys. Sanoi että kultaseni, haluamme kai häävieraitten muistavan sinut eikä kimppusi joka näyttäisi siltä kuin avaruudesta olisi laskeutunut lentävä lautanen käsivarsillesi tai että olisi salaattilautanen kädessä. No ei siihen voinut kun nauraa. Ja sekin on varmaan totta kun totesi että sellainen kimppu peittäisi tosi paljon ja mun puvussa on juuri tosi korostetun kaunis ja kapeaa vyötärö, eli sellanen korsetti siinä puvun sisällä mikä tukee hyvin.

Hän näytti mulle paria kimpun kuvaa mitä oli toteuttanut ja luonnesteli siihen heti NIIN ihanan näkösen kimpun (---ihan mielettömän taitava piirtään--) mikä on sellanen romanttinen ja vaalea ja keveän ja siron näköinen, se tulee olemaan hiukan sydämen muotoinen, eli siitä laskeutuu sillain ihanasti kiehkuraa alaspäin eli pienin muutoksin aika samanlainen mistä hänellä oli kuva, eli jollekin oli toteutettu se sydänkimppu kirkkaan punaisin kukin mikä oli kyllä kanssa tosi ihana, vähän dramaattinen, voisin kuvitella sellaisen jollekin tummahiuksiselle.
    Kimppuuni tulee myös omia lempikukkiani ja samoja kukkia myös asetelmiin. Olen nytten jo NIIN hääfiiliksissä että nyt odotan vaan että olisipa pian jo kevät.

9. vierailija Vierailija

Hih:D tuo on kyllä osuva kuvaus. Olin kesähäissä ja nyt kun mietin morsiamen kimppua niin se oli kyllä juuriki kuin lautanen. Vielä suhteettoman suuri kun morsian oli pieni ja hento niin tuli sellainen tunne että joutui oikein kantaa sitä "lautasta"

10. vierastulitaloon Vierailija

Kyllä morsiuskimpusta voi tehdä hyvinkin tummasävyisen, mutta ihmettelen jos kerta puku on jo goottimainen ja dramaattinen. Silloin kukat pitää olla mielestäni yksinkertaisia ja isoja, vaikka pioneja.

11. vierailija Vierailija

Juurikin näin!

12. vierailija Vierailija

Aivan samaa mieltä!
    Varsinkin jos haluaa juuri kyseisen taiteilijan kimppua tekemään on annettava varmasti sitten vapaudet sitä taiteellisuuttaan toteuttaa ja tehdä siitä kimpusta nimenomaan taiteilijan työ sen työn tilaajalle suunniteltuna.
    Kyllä joka ammattikunnassa on omat etiikkansa ja säännöksensä joten ymmärrän hyvin jos puutarhuri ei suostu kukkia sottaamaan.
    Sellaiset "kimput" voi varmaan ihmiset itse toteuttaa omissa pirteissään.

Arvostan sitä että senkin uhalla että asiakkaallahan todella on se mahdollisuus sitten vaihtaa tekijää, ei suostu silti tekemään sitä vastaan, minkä tuntee oikeaksi.
    Minua ainakin kauhistuttaisi ajatus että kauniita kukkia alettaisiin sotata vaan siksi että saataisiin tarpeeksi mustaa.
    Kimppujahan tehdään varmasti joka kukkakaupassa mutta ymmärsin että tuossa haluttiin nyt juuri taiteilijan työ ja juuri Lumotustapuutarhasta.

Olen omiin juhliini taannoin tilannut kyseiseltä taiteilijalta kaulakorun ja siinä korussa näkyy kyllä taiteilijan kädenjälki! Missään ei tule vastavaa vastaan ja sitä on minulta jo pariinkin otteeseen koitettu ostaakin mutta en myy. Hän tiedusteli minulta tilausta tehdessäni pukuni materiaalia, kun se ei käynyt kuvasta ilmi. Ei tullut mieleenikään alkaa neuvoa miten korun valmistaa, Pyysin vain että se olisi minun näköiseni koru ja se ylitti kyllä kaikki odotukseni. Loistava taiteilija kertakaikkiaan.

13. Showtime Vierailija

Niin mäkin luotan. Käytiin mun esiintyjäparin kanssa BohemeDivassa shoppaamassa> harrastetaan siibs burleskia ja oli etsinnässä jotakin rohkeata ja sexyä syksyn esiintymisiin> nii Naomi sanoi että älkää katsoko häntä vaan hänen töitään. Tosin mun mielestä ne työt on tosi paljon häntä itseään> rohkeita, sexyjä ja erilaisia, hänestä ja jostain niistä koruistansakin, osassa oli sellasia suuria kukkia, tulee mieleen se sinkkuelämää- Carrie ja varsinki kun on viellä kirjailija....
    no mutta. Osasi heti koostaa hienoja asukokonaisuuksia ja niihin sopivat korut, todella varmalla tyylitajulla. Varmasti mennään uudestaan kun taas luodaan uutta ohjelmistoa.

14. vierailija Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri