Hae Anna.fi-sivustolta

Miksei ihminen saa olla erakko?

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Naiserakko, 18.08.2008.

1. my way Vierailija

Piti vielä jusjusilta kysyä, että oletkohan nähnyt Victor Ericen elokuvan Unelma valosta, jossa taiteilijapariskunta puuhailee välillä yksin ja välillä yhdessä. Ei paljon tapahdu, lentokoneet lentävät ylitse ja radion kautta tulvahtelevat maailman kriisit. Jonkun kerran ystävät tulevat kylään. Nautitaan lasillinen, lauletaan laulu, keskustellaan. Tavallisia asioita, mutta ah niin kiinnostavaa. Suosittelen!!!

2. Totaalierakko Vierailija

Vietän viikot yksin paikassa jossa ei ole muita ihmisiä lähimaillakaan, ei ole katuja, ei kunnallistekniikkaa eivätkä tietoyhteydet toimi koska oraville tai muille metsän eläimille ei ole nähty tarpeelliseksi rakentaa tukiasemia. Radioa en jaksa tai viitsi kuunnella ja televisiosta katson vain yhdet päivän uutiset sekä tulevan sään jos niitäkään. Olen totaalisesti omasta vapaasta halustani yksin ja niin erakko metsänpeikko keskellä korpea ja hiljaisuutta. Rakastan piilopaikkaani ja yököttää viikonloppuisin kun joudun käymään ruokatavara ym hankintoja tekemässä. Saan olla erakko enkä todellakaan kaipaa seuraa.

3. Rauha ja hiljaisuus Vierailija

Hektisen työn vastapainoksi rakastan kotielämää. Kirjoja, elokuvan katselua miehen kanssa, hyvä illallinen rauhassa syötynä muutaman viinilasin kera, rauhallista kotoilua. Näin olen onnellinen, tämä riittää minulle.[/QUOTE]

Veit sanat suustani:)
    Koti on maailman paras paikka ja turvasatama.
    Hiljaisuus ja rauha, siinäpä se kompakti kokoonpano.

Sukulaisiamme emme voi valita, ystävämme kylläkin.

4. nojatuolimatkailija Vierailija

Katsoin yhtenä iltana jonkin aikaa Foxilta Alaskan poliiseja. Siinä oli metsikössä havaittu joku maassa makaava mytty, jota ohikulkija epäili mahdollisesti ruumiiksi. Poliisi sanoi ohimennen, että Alaskaan hakeutuu erakkoja (myös ulkomailta ja muualta USA:sta). Ei ollut kuitenkaan metsään paleltunut ihminen, vaan pelkkä vaatemytty. Onneksi.

5. Lähempää Vierailija

Suomen lappiinkin on muuttanut ulkomaalaisia erakoksi.

6. nojatuolimatkailija Vierailija

Vuonna 2012 esitettiin eräästä skotlantilaisesta erakosta dokumenttielokuva Two Years at Sea elokuvafestivaali DocPointissa.

7. Naiserakko Vierailija

Eipä vainkaan hallitse, kun huolehditaan siitä, että meillä on suoramarkkinointikielto.

Ehkä kerran puolessa vuodessa ketju kaivetaan esiin. Luen mielenkiinnolla, miten erakkous kiinnostaa -ainakin teeveeruudun kautta. Itse en katso televisiota. Kun on reakko, ei ole tarvetta siihen, että jokin purkki pölisee nurkassa.

8. puolivuosittain Vierailija

Piti oikein tarkistaa päivämäärä milloin sain noita omituisia puheluita. Tänään minulle kaupattiin
    edullista sähköä. En viitsi hommata puhelinmarkkinointikieltoa. Ei noita puheluita niin usein tule.

Huvittaa seurata tämän palstan reunalla olevia mainoksia. Kun luin tuota 60-vuotisketjua reunaan pomppasi senssimainokset. Jotain logiikkaa kai lienee ohjelmoinnissa, mutta minä en vain hitaalla järjenjuoksulla sitä käsitä.

Eihän erakkoketjuun senssimainoksia laiteta. Näköjään sentään Pietarin junareissumainos.
    Kai erakotkin matkustelevat maailmalla. Ei siellä korvessa pitkospuiden takan loputtomiin jaksa olla.

9. Naiserakko Vierailija

---Kai erakotkin matkustelevat maailmalla. Ei siellä korvessa pitkospuiden takan loputtomiin jaksa olla. ---

Tottakai matkustan maailmalla sen, mitä rahavarat antavat periksi. Enkä asu korvessa pitkospuiden takana ja käyn päivittäin ihan normaalisti työssä.

Mutta silti olen erakko. Minään ei voita yksin olemista. Se on laatuaikaa. Maailmalla voi matkustaa erakkona niin, ettei tarvitse puhua kenenkään kanssa muutoin kuin hoitaakseen asioita. Ja jos maan äidinkieli vielä on outo, eí tarvitse edes kuunnella turhaa puheenpölinää.

10. Erakko Vierailija

Pettymysten ja kiusaamisten seurauksena vaihdoin paikkakuntaa ja muutuin erakoksi. Toki käyn töissä, mutta vain keikkatöissä silloin tällöin, kun tarve vaatii. Onhan minulla tietenkin ihana mies, joka on myös varakas ja samanlainen erakko kuin minäkin. Käy töissä, mutta muuten elämme ihanaa piilo elämää. On todella ihana, että ei enää tarvitse ola missään tekemisissä ihmisten kanssa. Kaikenlainen yhteydenpito ihmisiin on loppunut. Enkä niitä enää kaipaakaan. Maineeni pilattiin pienellä paikkakunnalla ja vaihdoin maisemaa. Mikä onkaan ihanampaa kuin olla rauhassa ja hiljaisuudessa. Lukea, nukkua, syödä, juoda, lepäillä, rentoutua, käydä kävelemässä, matkustella, harrastaa, viettää laatu aikaa miehensä kanssa. Katsella telkkaria jne. Ei kukaan häiritse. Elän nyt elämäni onnellisinta aikaa. Kaiken kauheuden jälkeen saa elää tällaista elämää. Kaunis koti ja ihana mies! Tämä on upeata!

11. Erakko minäkin Vierailija

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut! Aivan samanlainen tarina! Kaikkea hyvää erakko elämääsi<3 Nautitaan täysillä ja ollaan onnellisia<3

12. tänä aamuna Vierailija

Tuskin minusta koskaan tulee täysiverinen erakko. Niin paljon kuitenkin tulee juteltua ihmisten kanssa.

Kävin eilen kampaajalla ja reissusta on vieläkin hyvä mieli.
    Ihailin kampaamon seinällä olevaa Pariisi-taulua ja siitä se juttu lähti polveilemaan.
    Keskustelu oli erittäin vuorovaikutteista. Omat vaikeudet eivät enää tuntuneet miltään verrattuna siihen millaisen tarinan kuulin.

Loma on edessä ja saas nähdä miten osaan nauttia ajastani.

Ulkona on kuulema joissakin paikoin sumua ja liikenne takkuilee. Ihmiset ovat autoissaan varovaisia.

Niin kai se elämässäkin on. Pitää varoa ettei aja toisen perälautaan.
    Olenkin hieman oppinut varomaan etten ole liian avoin.

Mutta avoimuutta tarvitaan. Ylen ex-johtaja on siitä hyvä esimerkki. Kun osaa olla taitava somessa ja live-elämässä elämä on rikasta henkisesti.

Eipä tässä sen kummempaa. Katsoin eilen netistä areenalta Bettina ohjelman.
    Eläkkeelle jäänyt ballerina esitti soolotanssin yksiössä. Sellaisia tansseja minäkin kotonani tanssin.

Nyt tietokone kiinni ja juna-asemalle. Miten ihanaa olisikaan jäädä tänne kotiin hiljaisuuteen.
    Kuulen vain kellon raksutuksen ja näppäisten ropinan.

13. Naiserakko Vierailija

Ei erakkouteen tarvitse liittyä mitään kiusaamista tai kielteisiä kokemuksia muista ihmisistä. Minulla ei ainakaan. Me ihmiset ollaa erilaisia ja tämä taipumus yksinoloon lienee minulla perusluonteessa: vuosikymmenten yrittämiselläkään en ole sille pystynyt mitään tekemään. nyt en enää edes yritä, olen tehnyt muutoin niin paljon itseni ja kehittymiseni eteen.

Jos työssä olen riittävän sosiaalinen, teen mielelläni töitä toisten kanssa ja minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia saada suutani auki pienemmässä tai isommassa joukossa, kun siihen on tarvetta, niin lienee yhdentekevää, miten vietän vapaa-aikanani.

Miksi ihmeessä muka kaikki toiminta onnistuu paremmin, kun sen tekee yhdessä muiden kanssa? Kuten lenkkeily: "ota kaveri mukaan niin voitte jutella". Tai ihan mikä tahansa muu. Ja sitten ne sanovat, että sosiaalinen yhdessäolo aina ja kaikkialla parantaa elämänlaatua ja pitää aivot vireänä. Eikö riitä, että tekee kokopäivätyötä, jossa saa koko ajan pinnistellä aivojen sa kanssa? Eikö vapaa-aikana voi olla ihan vain itskseen ja niin että ympärillä ei ole ihmisääniä eikä muutakaan turhaa virikettä?

14. virikkeet Vierailija

Istuskelen tässä sohvalla läppäri toisella poivella ja aurinko paistaa täysillä.
    Pitäisi käyttää työpaikkani virikeseteli. Ajattelin maksaa sillä kuntosalireissun.

Mikä mahtaa olla turha virike. Selailin läheisen kulttuuritalon kevätesitteen ja ajattelin jättää
    ko. talon virikkeet väliin tältä keväältä. En ajatellut edes lainata kirjoja tai lukea lehtiä lehtisalissa.

Eppu Normaali vuosi 85. Taas tuo biisi tuli radiosta enkä viitsinyt nousta sulkemaan radiota.
    Taitaa olla miljoonas kerta kun sen kuulin elämäni aikana.

Mikä lienee erakon virallinen prototyyppi. Meitä erakoita taitaa olla joka lähtöön.

15. Erakko Vierailija

Minä en pidä lapsista, eläimistä enkä ihmisistä. Minusta lapset, eläimet ja ihmiset ovat kaikki jollakin tavalla ärsyttäviä. Ovat pahansuopia, ilkeitä, simputtajia, pomputtajia, hyväksikäyttäviä, omahyväisiä, valehtelevia, selkäänpuukottavia jne. Minulle ei lapset, eläimet ja ihmiset tuo iloja, vaan suruja. Ne ottavat, mutta eivät anna mitään. Ne tekevät minut onnettomaksi, aiheuttavat pahimmillaan mielenterveysongelmia. En kaipaa elämääni enkä ympärilleni lapsia, eläimiä enkä ihmisiä. En kerta kaikkiaan tarvitse ihmis- enkä ystävyyssuhteita, lukuun ottamatta ihanaa miestäni. Rakastan rauhaa, järjestystä ja omaa aikaa sekä vapautta. Rakastan myös rahaa, tavaraa ja mammonaa. Raha, tavara ja mammona ei tee mitään pahaa. Se tuo turvaa, onnea ja iloa. On ihanaa olla kauniissa kodissani kauniiden huonekalujen ja kauniiden esineideni kanssa. Kaapit täynnä matkoilta tuotuja vaatteita, koruja, laukkuja ja kenkiä. Viihdyn niiden seurassa. Rakastan yli kaiken mieheni ostamia kalliita lahjoja ja turkkeja. Mieheni kanssa matkustaa, harrastaa ja shoppailla. Katsella telkkaria, lueskella, nauttia ihanista koti-illoista ja jutella. Minua ei kännykkäviestit, puhelimet, kirjeet, kortit, kyläilyt häirits, koska minulla ei kerta kaikkiaan ole ystäviä. Minulle on sattunut ihmissuhteissa niin paljon pettymyksiä ja kaikkea ikävää, että olen nyt onnellisimmillani, kun olen totaalisesti päässyt kaikista ihmisistä eroon. Ehkö olen aina ollut jotenkin outo, epäsosiaalinen, materialistinen jne. että olen aian joutunut kiusatuksi, niin kouluissa kuin työelämässäkin ja joap ihan omien sisarustenikin keskuudessa. En jollakin tavalla kuulu ihmisten joukkoon enkä osaa olla ihmisten kanssa. Suoraan sanottuna olen nykyisin ihan ahdistunut ja pelokas ihmisten keskuudessa. Tällainen erakko elämäni on parasta, mitä olen koskaan elänyt. Mieheni riittää minulle vallan hyvin. Mieheni on myös erakko, mutta töiden takia joutuu olemaan sosialinen. Vapaa,ajalla erakko. Onneksi kaksi tällaista on tavannut toisensa. Minulle on aina lapsesta saakka sanottu, että olen outo, kummallinen, viallinen jne. Muut ihmiset sanoneet kouluissa, opiskellessa, työpaikoilla jne. Pahaltahan se on aina tuntunut. Minusta tuntuu ihmeelliseltä, jos joku on minulle ystävällinen. Olen onnellinen nyt ja ihmisiä en todellakaan kaipaa. Tänäänkin olen vain syönyt hyvin ja nukkunut hyvin ja ollut koko päivän yöpaita päällä. On ollut mukavaa. Olen nauttinut.

16. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Tuo on sinulle sopivaa elämää - elä sinä sitä vaan täysillä... ei ole mitään syytä olla huolissaan omista tuntemuksistaan - ne on aina oikein.
    Kun et aiheuta kenellekään mitään pahaa - niin sinun ei tarvitse olla ollenkaan huolissasi omasta elämäntavastasi - itsehän sen kaiken olet ansainnut... et ole keneltäkään sitä varastanut ..

17. Terminologia Vierailija

Aika moni tituuleeraa itsensä erakoksi vaikka asuu miehensä kanssa. Eivät sellaiset ole erakkoja, mieluummin sosiaalisesti sulkeutuneita, jonka elämäntavan sosiaalinen status luo. Ihminen on vasta sitten erakko kun ei ole mitään menettävää. Joku Alaskaan/Lappiin/erämaahan muuttanut on erakko, selviytyä aivan yksin elämästä ilman muita ihmisiä, sairauksista, loukkaantumisista, ruokataloudesta, käytännössä se on kuolema. Veikkaan, ettei erakoituneet pikkurouvat kykene sellaiseen elämään edes kahta päivää.

18. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
  19. gekkoH Vierailija

Erakko olen minäkin: en välitä muista ihmisistä enkä (kiljuvista) lapsista, kammoan suuria ihmisjoukkoja enkä missään nimessä halua asua kenenkään miehen (tai yleensä toisen ihmisen) kanssa. Mutta eläimiä rakastan! Minulla on kaksi ihanaa koiraa ja kaksi ihanaa kissaa.

20. cityeakkoko? Vierailija

Kävin tänään shoppailemassa ja menomatkalla odottelin tosi kauan bussia.
    Vaihdoin monta ajatusta töihin menomatkalla olevan kanssa.
    Kaupassa oli kivaa. Sain nyt vihdoinkin kauan kaipaamiani Ikean lihapullia. Niitä ei
    kuitenkaan vielä myydä Delissä.

Tulomatkakin onnistui hyvin. Sain erittäin hyvää palvelua HKL:n bussikuskeilta.
    Matkan puolivälissä oli kuskin vaihto ja naiskuski tervehti matkustajat.

Sama juttu kun menin viikonloppuna kaupungille syömään ravintolassa. Sain junassa
    erittäin ystävällisen tervetulotoivotuksen naiskonduktööriltä.

Olen tässä miettinyt mistä kaikki johtuu. Onko ihmisillä kevättä rinnassa vain olenko
    jotenkin erityisen positiivisen oloinen tapaus.

Löysin kaupasta ihanat verhot. Olin vähällä astua taloustikkailla tyhjän päälle.
    Jos niin olisi käynyt niin tämän erakkoelämä olisi loppunut lyhyeen.

Nyt pyykkikone linkoaa. Kirjoitin pari sähköpostia ja Ikean suklaa maistuu hyvälle.
    Kuulema Suomen paras työpaikka luin ulkona olevasta kyltistä. Jos olisin nuorempi ehkä laittaisin netissä työpaikkahakemuksen.

Mutta tulipa tämä reissun jälkeen ajatus, että voisin joskus viedä jonkun ryhmän ostoksille Ikeaan.

21. muotia Vierailija

Höpö höpö, en ajattele ainakaan itse noin, kuvittelua. Ihmisethän, varsinkin naiset tykkäävät olla nykyään yksin ja yksineläjiä. Muotiahan se on, ettei asunnot piisaa ainakaan suuremmissa kaupungeissa.

22. Miksi kliseitä Vierailija

...höpö höpö kuulostaa lapselliselta kliseeltä. Ja sillä tyrmätään se, mitä joku toinen on sanonut.

Jos SINÄ et ajattele jollain tavalla, se ei tee muiden näkemyksistä ja kokemuksista mitättömiä.

23. Tietenkin Vierailija

tämähän on keskutelupalsta ja saa kyseinalaistaa myös toisen mielipiteen. Muutenhan ei ainakaan mielenkiintoista keskustelua synny jos kaikki ovat samaa mieltä. Minusta hopö höpö on toisaan lapsellinen sana, mutta ei tarkoitettu tyrmättäväksi toisen mielipiteitä. Ei pidä takertua pikkuseikkoihin.

24. ihmislapsi Vierailija

Ei tykkää lapsista, eläimistä ja ihmisistä. Eivätkö lapset ole ihmisiä? Vai ovatko ne joku oma omalaatuinen ryhmänsä jossain kasvien ja eläinten välissä? D)

25. Ihailijasi Vierailija

Hienoa, että olet onnellinen ja tyytyväinen omaan elämääsi ja kerrot sen rehellisesti. Elämäsi on omasi ja olet tehnyt elämästäsi oman näköisesi ja olet onnellinen. Uskallat elää ja kulkea omia polkujasi. Eivät lapset ja mies todellakaan tuo elämään onnea. Ihmisen onnellisuus lähtee ihmisestä itsestään. Ihailen ihmisiä, jotka elävät jollakin tavalla erilailla kuin odotetaan. Löytävät oman onnensa. Eivät piittaa toisten ihmisten mielipiteistä ja elä niin kuin odotetaan elävän. Nauti eläimistäsi ja omasta ihanasta laatu ajastasi ja ole onnellinen<3<3<3

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri