Miksei liikunta ole mukavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En ymmärrä mikä mua vaivaa. Käyn jumpassa ja pumpissa, mutta nykyään se tuntuu lähinnä vastenmieliseltä. En saa liikunnasta mitään hyvänolontunnetta, päinvastoin olen helpottunut kun tunti on ohi. Kuitenkin haluaisin olla hyvässä kunnossa. Lenkille en jaksa mennä.

Nytkin paistaa aurinko ja mä istun sisällä. En jaksa mennä ulos, siellä pitäisi kitkeä kukkapenkkejä. Sisällä on kamala sotku, pitäisi siivota. Väsyttää vaan. Ja kyllä, kaikki verikokeet on ihan ok, ei johdu kilpirauhasesta tämä. Johtuiskin niin olisi joku syy. Mikä auttaa?

mulla sama.
olen sellaista suorittajasorttia. Liikunnasta on tullut ikävä kyllä pakkopullaa.
Depis iskee jos en "suorita".
Nyt opettelen löysäilyä. Annan itseni olla vaan tän kesän ajan. Syksyllä palaan liikkumaan ja alan taas...hm..suorittaa=liikkua ja laihduttaa !

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mitäs jos vaihtaisit lajia? Kokeile jotain uutta äläkä ajattele sitä liikuntana, vaan uuden taidon oppimisena. :)

Olen kokeillutkin, muttei mikään tunnu mukavalta. Ehkä se on se suorittaminen, mun mielestä liikunta on turhaa jos et liiku veren maku suussa. Mutta kun olen viime aikoina löysäillytkin, silti ei ole kivaa tauonkaan jälkeen. Ja taukoa voisin pitää vaikka pari vuotta...

Mä tykkään liikunnasta ainakin yhtä paljon kuin syömisestäkin :D

Ajattelen liikuntaa kehon kannalta, mietin kuinka lihakseni vievät eteenpäin ja tekevät työtään, kuinka sydän voimistuu ja pumppaa happea aivoihin. Ja kyllä musta on ihan mielettömän hienoo olla hyvässä kunnossa ja tietää, että vahva sydän lepää yöllä sykkimällä alle 60 kertaa minuutissa. Ja tietää, että kroppaansa voi luottaa tilanteessa kuin tilanteessa. Jaksan ylläpitää aktiivista elämää kun temppelini perusteet on kunnossa.

Rehkitkö liikaa kuntoosi nähden? Jos on verenmaku suussa, niin se kyllä on liikaa joka suorituskerralla. Kannattais tarkistaa, että on sopivansykkeistä liikuntaa sopivassa suhteessa. Eli enemmän niitä matalampisykkeisiä ja joihinki väliin sitte korkeasykkeisiä. Äh, onpa hankala kirjottaa... mut ehkä ymmärsit.

mulla selkä särkyi viime kesänä. selkä leikattiin syksyllä ja mulle jäi krooniset selkäkivut jotka säteilee jalkoihin. lenkillä pitäs käydä, mutta en vaan saa aikaiseksi lähteä mihinkään liikunta juttuihin kaikki ällöttää, mitään ei saa aikaiseksi

minulla sama. mä vihaan sitä läkähtymistä ja puuskuttamista kun kunnolla harrastaa liikuntaa. vihaan kaikkea ns raskasta. ainoa mitä tykkään tehdä on rauhallinen kävely koirien kanssa tai uinti. joskus pyöräily menee mutta ei kuumalla säällä eikä mikään 30km lenkki.

Yhteistyössä