Miksei miehen nähden saa pissiä?

  • Viestiketjun aloittaja Pissis:)
  • Ensimmäinen viesti
-greg-
Miehillä ei varmastikaan olisi mitään sitä vastaan, jos nainen pissisi heidän läsnäollessaan, mutta näin kuitenkin sillä edellytyksellä, että nainen pitäisi kasvonsa peruslukemilla. Useinhan nainen pyrkii tällaisissa tapauksissa ilmehtimään mitä erikoisemmilla tavoilla, joista mainittakoon mm. kieroon katsominen ja kielen ulostyöntäminen toisesta suupielestään!

Koska tutkimuksen mukaan terve ihminen tuottaa suolistokaasua n. 7 dl vuorokaudessa ja pieraisee näinollen n. 15 kertaa samassa ajassa ja koska epäilin suuresti tutkimuksen paikkansapitävyyttä, päätin suorittaa kokeen, jossa kirjaisin ylös "tukkimiehen kirjanpidolla" sen, kuinka monta kertaa tulisin pieraisemaan vuorokauden aikana. Valitettavasti jouduin turhautuneena keskeyttämään kokeen, sillä jo pelkästään aamupäivän aikana klo 12:een mennessä olin pieraissut jo 10 kertaa johtuen todennäköisesti edellisenä päivänä nauttimastani päivällisestä, johon kuului pääruokana kaalikääryleet sekä jälkiruokana hernekeitto.
 
oma ajatus?
Pissiminen, piereminen ja kakkaaminen toisten nähden on kehittynyt hävettäväksi sivistyneen ja hygienisoituneen yhteiskunnan myötä. Kun tajuttiin, että virtsassa ja ulosteissa on bakteereja ja tauteja, siirryttiin hoitamaan asiat privaatisti ja toimitus eristettiin omaan tilaansa ulkohuoneeksi, myöhemmin vessaksi ja vesipostiksi ja sittemmin naistenhuoneeksi tai vastaavaksi, pois muusta asumisesta. Savupirtithän olivat ilmeisesti melkoisia lääviä, jossa oli kusta ja paskaa joka puolella, kuten Irwinkin lauloi Ryysyrannasta.

Pissiminen ja ulostaminen on siis sosiaalinen ilmiö kuten muukin käyttäytyminen ja ns. hyvät tavat. Suomessa on opittu hoitamaan "asioilla käymiset" ehkä hieman eri tavalla kuin muualla maailmassa. Mielenkiitoinen sosiologis-antropologinen tutkimusaihe :)?
Ihmisten primitiiviset toiminnotkin myötäilevät kulttuuria. Oliko jopa niin, että sivistyneessä ja kulturellissa Ranskassa Aurinkokuninkaan aikana lisääntyi piereskely (jopa ruokapöydässä), koska se oli kuninkaallinen tapa. Jotkut ranskalaisen keittiön gourmetit mm. maaartisokka tuottavat ennenäkemättömän paljon suolistokaasua. Tosin lääketiedekin on todennut piereskelyn puhdistavan suolistoa, mikä lisää ihmisen terveyttä ja elinvoimaa.

Edelleenkin ja kaikesta huolimatta on kuitenkin ihan nykypäivän sivistyksen mukista käydä päästämässä paha henki pois ihan privaatisti, jos vain mahdollista. Parisuhteessa intiimit rajat kuitenkin voivat väljentyä, jopa hämärtyä joten, jos puoliso ei häpeile seksissä, niin pissaaminen toisen läsnä ollessa ei myöskään liene tabu.
 
eräsperäs
Pissimisen toisen nähden ja estottomuuden seksissä voi toki rinnastaa jos on tapana pissiä seksin aikana kuten saattaa tapahtua ihan tarkoituksella tai vahingossa iän myötä..

Muuten aika vaikea nähdä näillä toiminnoilla mitään yhteistä. Kuten en näy myöskään mitään yhtenevää rinnastuksella jos on nähnyt naisensa synnyttävän, niin ei haittaa jos näkee toisen pissivänkin.

Eiköhän sitä pitkän parisuhteen aikana nähdä ja koeta yhtä sun toista. Oman parisuhteeni aikana olemme mm. oksentaneet ja paskantaneet vatsataudissa sänkyyn. Siitä huolimatta olemme pyrkineet jatkossa hoitamaan molemmat toiminnot mikäli mahdollista ihan omassa rauhassa :)

Tuloksista olemme saattaneet toki antaa raporttia.
 
Vanha Noita
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
Pissimisen toisen nähden ja estottomuuden seksissä voi toki rinnastaa jos on tapana pissiä seksin aikana kuten saattaa tapahtua ihan tarkoituksella tai vahingossa iän myötä..

Muuten aika vaikea nähdä näillä toiminnoilla mitään yhteistä. Kuten en näy myöskään mitään yhtenevää rinnastuksella jos on nähnyt naisensa synnyttävän, niin ei haittaa jos näkee toisen pissivänkin.

Eiköhän sitä pitkän parisuhteen aikana nähdä ja koeta yhtä sun toista. Oman parisuhteeni aikana olemme mm. oksentaneet ja paskantaneet vatsataudissa sänkyyn. Siitä huolimatta olemme pyrkineet jatkossa hoitamaan molemmat toiminnot mikäli mahdollista ihan omassa rauhassa :)

Tuloksista olemme saattaneet toki antaa raporttia.
Sellaisia asioita, joita ei ole kokenut, on vaikeaa ymmärtää - edes rinnastuksina.

Minä en ole koskaan oksentanut enkä paskantanut sänkyyn. En yksin enkä kaksin, missään tilanteessa (ellei oteta lukuun ensimmäisiä ikävuosiani), joten en kykene asettumaan sellaisen ihmisen asemaan, joka niin on tehnyt. Enkä kykene pitämään sitä asiana, joka vapauttaisi minut olemaan avoin ja vapautunut seksissä ja pissimisessä toisen nähden. Synnyttämiseni kykenen pitämään asiana, joka on vapauttanut minut olemaan avoin ja vapautunut seksissäkin.

 
eräsperäs
Kaikkea ei tarvitsekaan itse kokea pystyäkseen ymmärtämään sen asian läpikäyneitä. Empatia ja myötäelämisen kyky on kehittynyt ihmiselle juuri sitä varten, että pystyisimme asettumaan toisen ihmisen asemaan ja ymmärtämään hänen tunteitaan.

Pystyn hyvin ymmärtämään että synnyttäminen vapauttaa seksuaaliestikin. Siitä ei tässä ketjussa kuitenkaan ollutkaan missään kommentissa kyse. Muistaakseni kyse oli synnytyksen ja pissaamisen rinnastamisesta ja pissaamisen ja seksuaalisen vapauden rinnastamisesta.

Mitään pissakakkaoksu-toimintoja en koe seksuaalisuuteen liittyvinä, kuten olen varmasti edellisessä viestissäni antanut ymmärtää.

Pointtini, joka taisi mennä ohi lujaa ja korkeálta oli, että vaikka onkin nähnyt puolisonsa paikat avoimena jos jonkinlaisessa tilanteessa, ei välttämättä poista myöhempää yksityisyydden kaipuuta intiimejä asioita hoidellessaan. Eli vaikka kuinka olisi fistailtu menemään, niin tarve saada pissiä rauhassa ilman yleisöä on aivan ymmärrettävä.

Ollakseen seksuaalisesti vapautunut, ei tarvitse pissata kenekään nähden, eikä synnyttää. Se lienee myöskin ymmärrettävissä, vaikka oma kokemusmaailma olisikn toinen.

 
Vanha Noita
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
Pystyn hyvin ymmärtämään että synnyttäminen vapauttaa seksuaaliestikin. Siitä ei tässä ketjussa kuitenkaan ollutkaan missään kommentissa kyse. Muistaakseni kyse oli synnytyksen ja pissaamisen rinnastamisesta ja pissaamisen ja seksuaalisen vapauden rinnastamisesta.
Jankkaan taas, anteeksi se.

Synnytyksen ja pissaamisen rinnastamisestahan ei ole kyse, vaan miehen kanssa synnytyksen kokemisen myötä tullut vapautunut asenne omaan seksuaalisuuteen ja seksuaaliseen vapautuneisuuteen. Voihan todella olla niin, että vain juuri minä olen tarvinnut synnyttämisen, jotta olen seksuaalisesti vapautunut (pissaan ja kakkaankin ovet selällään, kuljen alastomana mökkirannalla vuorokauden ympäri, istumme ulkovessan pönttörei,illä vierekkäinkin, jos hätä on kova...). Yleensä ajattelen, etten ole niin erikoislaatuinen, etteikö vertaiiani olisi muitakin.



 
Lillukka.
Minäkin pidän vessan ovea auki, mutta vain mökillä. Ainakin minun paska haisee ja minusta on mukava että hajut jäävät vessaan, eivätkä leviä ympäri taloa. Myös vessaraikasteen hajun paikka on mielestäni wc. Ei ole myöskään minkäänlaista tarvetta ängetä samaan aikaan toisen kanssa veskiin. Epämiellyttävksi suorastaan kokisin tilanteen jossa olisin pesemässä hampaitani tai muuta ja mieheni tulisi samaaan aikaan pytylle. Onneksi meillä on kaksi vessaa ja vaikka ei olisikaan, pystyy aikuinen ihminen pidättelemään hetken tarpeitaan.
 
Vanha Noita
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka.:
Onneksi meillä on kaksi vessaa ja vaikka ei olisikaan, pystyy aikuinen ihminen pidättelemään hetken tarpeitaan.
Pystymisestä ei olekaan kyse, vaan siitä, ettei ole tarvetta.

Minä nyt vaan olen sellainen - en kiinnitä tuollaiseen huomiota. Se on minulle täysin luonnollista. Ymmärrän, jos teille ei ole. Ihmisiä on monenlaisia.

 
eräsperäs
No jokainen tavallaan, ei siinä mitään. Jos ketjun alkukysymys oli "Saako miehen nähden pissiä" vai miten se meni, niin tottakai saa.

Muistan sitten itse vissiin väärin, pahoittelen. Muistan ensimmäisessä Vanhan Noidan kommentissa olleen kyse nimenomaan synnytyksen vapauttavasta vaikutuksesta pissaamiseen.

Itse vaan (ja mieheni myös) hoidamme nämä asiat mieluummin erikseen. Haluan että minulla on joku paikka tässä maailmassa jossa saan varmasti tehdä mitä tykkään, ilman että kukaan on availemassa ovia. Lukkoa meillä ei wc:n ovessa ole.

Alastomana kulkemisella ei ole mielestäni mitään tekemistä tämän asian kanssa.
 
Vanha Noita
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka.:
Mites se hajuhaitta? Vai eikö se ole haitta?
Meillä on oikeasti niin pieni se vessa, ettei sinne kahta mahdu. Minä käyn selittelemässä asioitani ovella, kun mies on asioillaan, jos on tärkeää asiaa, kuten jo aiemmin mainitsin. Voihan kyllä olla, että tämä oven auki pitäminenkin (kun itse istun pytyllä) juontaa juurensa lasten kanssa yksin elämisestä. Aina on piätnyt olla saatavilla, joten tämä on ikään kuin jäänyt päälle. Ja mökkihuussissahan haisee aina joka tapauksessa.

Vessan hajuhaitta tässä elämän tiimellyksessä on minulle (huom: minulle) toisarvoinen asia.
 
Lillukka.
Itse asiassa, meidän huussi ei haise sen enempää kuin kotivessakaan -tai ehkä vähän. Mutta ne hajuthan menevät metsään.
Mietin tilannetta, että paskan haju sekoittuisi lihapullien tuoksuun -ei hyvä.

Minäkin olen ollut lasten kanssa yksin. Perhekohtaistahan tämä on, mutta meillä lapsetkin pitävät oven kiinni ja ymmärsivät myös minun haluni yksitysyyteen. Mutta kukin tavallaan.
 
been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
Mitään pissakakkaoksu-toimintoja en koe seksuaalisuuteen liittyvinä, kuten olen varmasti edellisessä viestissäni antanut ymmärtää.
Ne kuitenkin voivat olla sitä, vaikka juuri sinulle eivät olisikaan. Fetissejä on niin monenlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
Pointtini, joka taisi mennä ohi lujaa ja korkeálta oli, että vaikka onkin nähnyt puolisonsa paikat avoimena jos jonkinlaisessa tilanteessa, ei välttämättä poista myöhempää yksityisyydden kaipuuta intiimejä asioita hoidellessaan. Eli vaikka kuinka olisi fistailtu menemään, niin tarve saada pissiä rauhassa ilman yleisöä on aivan ymmärrettävä.

Ollakseen seksuaalisesti vapautunut, ei tarvitse pissata kenekään nähden, eikä synnyttää. Se lienee myöskin ymmärrettävissä, vaikka oma kokemusmaailma olisikn toinen.
Aika erikoisia rinnastuksia täällä saadaan aikaan niinkin yksinkertaisesta asiasta ja arkipäiväisestä asiasta kuin virtsaaminen on. Ja tietenkin on tuttua ennestään, kun puheet edes liippaavat naisen genitaalialueella olevia toimintoja, saadaan siihen synnytys sotkettua jollain tavalla mukaan. Olipa se sitten aiheeseen kuuluvaa tai ei.

Jokainen nainen virtsaa, mutta kaikki eivät synnytä, joten niiden sotkeminen keskenään on aivan älytöntä ja vastaa samaa, kuin yksi puhuisi aidasta, toinen aidanseipäästä ja kolmas onkin jo aivan ulapalla...

Ei kai virtsaamisesta tarvitse tehdä sen suurempaa ongelmaa, jos haluaa liritellä yksin, laittaa oven perässään kiinni ja lukitsee sen, jos taas suhauttelu on iloinen perhetapahtuma, jätetään ovi auki ja vaikka jatketaan keskustelua sieltä posliini-istuimelta. Hyvä tietenkin tarkistaa, että kaikki perheenjäsenet ovat samaa mieltä menettelytavoista virtsaamisen suhteen, ettei tarvitse jatkoneuvoja elleistä kysellä.

Ja mitä tulee synnyttämiseen ja nykyiseen automaattiolettamaan, että kaikki naiset haluavat jakaa sen jonkun muun kuin avustavan henkilökunnan kanssa, on syytä tarkistaa asenteitaan. Kaikki naiset eivät halua sinne mukaan miestä tai edes lapsen isää... Ja toiset sitten haluavat puolisukua ja kaikki ihanaakin ihanammat bestikset. Ja lemmikitkin, jos mahdollista.

Ei myöskään ole mitään syytä olettaa, että mies, tai kukaan muukaan jolle ei siitä makseta, automaattisesti haluaa olla todistamassa kun nainen synnyttää.

Sen enempää virtsaamalla kuin synnyttämällä ei pätevöidytä seksuaalisuuden saralla mitenkään.
 
mies joka ei halua nähdä
Romantiikka karisee, niin että ropisee tai sihisee.
Voi jopa kuulua plumps plumps.

Tietty yksityisiis täytyy sailyttää. Miehet tykkäävät naisista jotka eivät vaatetuksellakaan näytä aivan kaikkea, vaan jättävät vähän arvailujen varaan. Ja kun on naisen nähnyt ja kokenyt ilman vaatteita täytyy jotain silti jäädä tietoisuuden ulkopuolelle, nimittäin pissaamiset ja kakkaamiset ainakin.
 
Piereskellään ja paskotaan luonnollisesti
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteeni:):
Oli lapsia tai ei, niin ei siinä ole mitään ihmeellistä, jos käy pissalla ja toinen on kylppärissä vaikka harjaamassa hampaitaan. Ei tienkään suhteen alussa, mutta kun on ollut naimisissa vuosia, niin arkiset asiat eivät ole mitään hävettäviä eikä romantiikantappajia. Minusta suhde vapautuu siinä vaiheessa, kun uskaltaa pieraista kumppanin kuullen. Silloin tietää, että suhde on vakiintunut.
Taitaa tässäkin ketjussa kirjoitella suuri joukko ihmisiä joille ei ole käytöstapoja kotona opetettu.
 
karismaako.
Seksiä voi ostaa, kohdun voi vuokrata, niin olisi se hienoa jos paskomisenkin voisi ostaa urakoitsijalta. Sopimukseen vaan ehdot mieltymysten mukaan, rymistelläänkö ovi auki ruoka-aikaan jne.
 
eräsperäs
Alkuperäinen kirjoittaja mietin tässä:
Tosiaankin. HYVÄT TAVAT KUNNIAAN!

Koetaanko nykypäivänä ns. luonnollisuus juuri tuollaisena porsasteluna.
No aika kauas tässä on luonnosta etäännytty. Kuten Aapeli Muttinen toteaa (suurinpiirtein näin) Lyygialle Putkinotkoa ylpeänä esitellessään : " Enää ei tarvitse pelätä astuvansa mihinkään pehmeään. Kymmenen vuotta meni, mutta oppivat Käkriäisetkin viimein sen yhden paikan asioitaan varten."
 
Vanha Noita
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka.:
Minäkin olen ollut lasten kanssa yksin. Perhekohtaistahan tämä on, mutta meillä lapsetkin pitävät oven kiinni ja ymmärsivät myös minun haluni yksitysyyteen. Mutta kukin tavallaan.
Ok. Pakko taas myöntää vajavaisuuteni. En ole saanut konttaavia puolivuotiaita oppimaan tajuamaan, että olen yksin vessassa/suihkussa/saunassa/missään ovi lukittuna.
 
eräsperäs
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka.:
Minäkin olen ollut lasten kanssa yksin. Perhekohtaistahan tämä on, mutta meillä lapsetkin pitävät oven kiinni ja ymmärsivät myös minun haluni yksitysyyteen. Mutta kukin tavallaan.
Ok. Pakko taas myöntää vajavaisuuteni. En ole saanut konttaavia puolivuotiaita oppimaan tajuamaan, että olen yksin vessassa/suihkussa/saunassa/missään ovi lukittuna.
No pienten lasten kanssa asia lienee eri kuin jo vähän isompien. Kö? Sujuvasti on laulettu nalle luppakorvaa monta vuotta pöntöllä. Nyt viisivuotias vetää oven kiinni nenun edestä ja ilmoittaa asioivansa yksin.

Hyvä, sillä niin mieluiten minäkin.
 
aina ei voi pidättää
Aloitus oli sellainen tavan moraalia ja totuttuja käyttäytymismalleja kyseenalaistava kysymys tahikka heitto. Aikuiset on opetettu tekemään intiimit tarpeet lukkojen takana. Tarkemmin ajatellen on melko rajaavaa, että kodeissakin on vessoissa sisältä lukittavat ovet. Mutta kun on sisäsiistiksi opetettu ja kehuttu jo lapsena. Sehän on lemmikinkin tärkeimpiä ominaisuuksia :).

Aloitus siis tavallaan kysyy ja testaa ihmisten vapaamielisyyttä ja suhtautumista normeihin, joita ei liiemmin ajatella. Itsestään selvyys on, että nainen ei kehtaa pissata kenen tahansa miehen nähden, mutta intiimisuhteessa voi olla eri juttu, vaikkei olisikaan kyse mistään seksuaalifetisseistä pissa- tai kakkaleikkeihin. Yleensä käyttäytymisen vapautuminen kuitenkin seuraa seksuaalista vapautumista ja omaan ja toisen alastomuuteen tottumista.

Tuntuisi varsinaiselta normiestoisuudelta, että pidättelisi ja pidättelisi aina pissaamista miehen nähden myös kotona parisuhteessa, vaikka ilman muuta luonnollista on pidättely ja yksin pissaaminen vessassa tai puskan takana vieraassa miesseurassa. Julkisilla paikoilla ei voi olla liian vapaamielinen. Voidaan sakottaa sopimattoman käytöksen vuoksi. Vai miten lie rikoslakiin tuokin kirjattu?
 
sairaanhoitajan arkea
Näen ulostetta ja eritteitä ihan tarpeeksi työssäni joten kotona en niitä viitsi enää nähdä enkä haistella. Mieheni ei pissi eikä ulosta minun nähden, ovet pidetään kiinni. Enkä itsekään pidä vessan ovia aukia kun käyn tarpeillani ja vauhtiraidat siistitään pöntöstä heti, sen olen opettanut lapsillenikin.

Tietty jännite puolisoiden välillä on vain hyväksi. En nyt hirveästi jää paitsi mistään jos en satu tietämään minkälaisen pötkylän mies päästää rectumistaan. Joskus on wc paperi loppunut ja silloin on ollut pakko kutsua mies paikalle. Mutta se on hätätapaus.
 

Yhteistyössä