Miksei naapuri päästä 3-vuotiastani sisälle leikkimään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uppotukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uppotukki

Vieras
Siis ottaa päähän taas ihan kunnolla! Meillä ja naapurilla (asuu vähän niinkuin vastapäätä meitä) on molemmilla 6-vuotiaat lapset ja juuri 3-v täyttäneet lapset. En tajua, miksi 6-vuotiaani saa mennä naapuriin sisälle leikkimään, mutta 3-vuotias ei saa mennä sinne. Tai siis naapuri ei päästä tätä sisälle! Sitten 3-vuotiaani istuu rappusilla tai kiertelee pihalla odotellen isoveljeään. Ärsyttävää! Kun 3-v tahtoisi kulkea aina isoveljensä perässä ja kulkeekin kaikkialla muualla hänen perässään.

Mutta miksimiksiMIKSI?!?!?!? En ole vielä saanut tilaisuutta kysyä suoraan naapurilta, miksi 3-vuotias ei kelpaa sisälle.....

kieltäisin myös isompaa menemästä. jos ei toinen saa mennä niin ei mene kumpikaan mun lapsistani. pyytäisin toiset meille leikkimään ja jos naapuri ihmettelisi miksi isompikaan ei enään käy sanoisin että meillä lapset ovat tasa-arvoisia

Jos se haluaa päästää vain sen 6-vuotiaan sisälle sen takia, että sitä ei tarvitse vahtia eikä valvoa, mutta 3-vuotiasta tarvii. Ei se oikein eikä fiksua käytöstä tältä naapurilta ole, mutta se voi olla se syy.

Jospas se sun kolmivuotias on täystuho? Ja jos naapurilles yksi ylimääräinen kakara jo riittää?Ota ite ne kolmevuotiaat. Ja tutustu siihen naapuriisi ennen kun tyrkytät kakarasi niiden vaivoiksi.

sun 3-v lapsiko pörrää ympäriinsä sen 6-vuotiaan vahdittavana. Se on vielä tosi pieni lapsi, eikä meillä ainakaan sellaset yksin kyläile. Enkä ota niin pientä meille vahdittavakseni..

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
kieltäisin myös isompaa menemästä. jos ei toinen saa mennä niin ei mene kumpikaan mun lapsistani. pyytäisin toiset meille leikkimään ja jos naapuri ihmettelisi miksi isompikaan ei enään käy sanoisin että meillä lapset ovat tasa-arvoisia

Eli teidän lapsilla ei ole oikeutta omaan rauhaan ja omiin ystäviin? :o

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

on mutta ei niin että toista syrjitään jättämällä se rappusille istumaan

en minäkään välttämättä tykkäisi siitä, että naapurin lapset olisivat meillä hoidossa. tuon 6-v vielä ymmärtää, mutta 3-v ei kyllä vielä ole yksin vierailevassa iässä.

Kolmevuotiasta pitäää kuitenkin hoitaa, ja en aina jaksa hoitaa naapurien lapsia. 6-vuotiaallani ei ole paljon kavereita ja sitte kun se yksi tulee, niin en haluais sekaaan ainakaan paljon nuorempaa, joka tietysti veisi huomiota ja ei kuusivuotiaiden leikit niin onnistuisi. Eskari-ikä on kuitenkin jännää kasvun aikaa ja jotkin asiat melko herkkiäkin. Jos kerta 3-vuotiaasi tahtoisi aina kulkea mukana, ,niin en kyllä haluaisi aina ottaa hoitoon naapurin kolmevuotiasta, koska en osaisi olla ajattelematta, että hän on hoidossa. Omasta mielestä 3 on eri kun 6...Eikä meilläkäään 6-vuotiaan kaksosveljeä kutsuta toisen pojan kavereiden synttäreille, ,koska tilatkin ovat joskus rajoitettut ehkä budjettikin, niin ei kaikkien sisaruksia voi välttämättä kutsua?

No mä voisin ymmärtää niin että ellei selkeästä vastuunjaosta ole sovittu niin 3v on kumminkin vähän liian pieni (minusta) olemaan "leikkimässä kaverilla". Omaa 3v:tä en päästä naapuriin 6v: perässä ellen tiedä että joku siellä oikeesti ehtii ja tahtoo katsoa ton perään. Vaikka keskenään lapset leikkii ulkona ihan nätisti en viitsi laittaa tuota kenenkään niskoille tuosta vaan.
Siks lapset onkin aika paljon meillä kavereineen.

Minua ainakin rasittaa välillä, kun lapsien kaverit ovat meillä. Ei ne isommat häiritse, mutta pienemmät, juuri 3-vuotiaat kun eivät vielä osaa leikkiä rauhassa yhdessä. Saa sitten olla viihdyttäjänä eikä pysty esim leipomaan, laittamaan ruokaa, siivoamaan tms kuten olin suunnitellut.

Mun kaverini 3-vuotias on kyllä sellainen elohopea, etten todella ottaisi häntä "leikkimään" meille. En jaksaisi koko ajan olla vahtimassa, mitä tekee. Enkä myöskään antaisi oman 3 -vuotiaan mennä naapuriin leikkimään, kyllä mun mielestä tuon ikäisillä pitää olla vanhempi vahtimassa.

Häh. Ainakin mun mielestä tottakai 6v saa mennä oman kaverinsa luokse. 3v tulee sitten kotiin tai jää aikuisen kanssa pihalle.

Peesi Nellahille. Ja meidän 2 ja kohta 5 vuotiaat on ainakin kuin majakka ja perävaunu. Tosi kurjaa olisi, jos toinen ei pääsisi mukaan leikkimään kaverille.

En minäkään tajua, en tajua sitäkään miksei tuon kakkosluokkalaisen kaverille pääse KOSKAAN kotiin leikkimään, täällä kyllä ovat parhaimmillaan 10 tuntia päivässä :headwall:
Ei mene tasan kaikki asiat..ja tällä kaverilla kun ei ole edes sisaruksia että olisi kiinni mistään sellaisestakaan..

Yhteistyössä