Miksei päiviksessä osata kurkata sen lapsen REPPUUN, jos tarvitaan vaihtovaatteita...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
?? Himpura!! Vähän väliä jotain muka puuttuu, ja aina saa sanoa, että ne on siellä repussa. Mitä ne ajattelee, että repussa kuskataan päivittäin, ellei vaatteita? Tuli noottia, että pitkät kalsongit puuttuu. No joo, puuttuu ne jalasta, ettei pikku-ukko paistu sisätiloissa, mutta ovat löytyneet repusta kyllä jo hyvän tovin... Sama sukkien kanssa. Sama housujen kanssa. Sama rukkasten kanssa.

Kun siellä ei mitään kaappiakaan lapselle ole, niin...mun mielestä on erittäin mielenkiintoista, ettei sinne reppuun tajua kukaan katsoa, jos jotain puuttuu. Koska mä olen ERITTÄIN tarkka siitä, että vaihtovaatteet ja tarpeellinen määrä lämmintä kerrastoa on mukana - aina.

|O :snotty:

Mun lasten päiväkotien tädit osaa kyllä kurkata reppuun :) ja mä sain muuten tänä aamuna kehuja siitä, että lasten vaatteet on aina niin selkeästi ja hyvin nimikoitu :saint:

(toivottavasti ne ei huomaa, että tytön tunikasta puuttuu nimi, eilen sen ostin enkä muistanut kirjoittaa heti nimeä :snotty: )

Tuo on kyllä kumma homma kun aamulla ite sanoo sinne et repussa on sit vaihtovaatetta ja sit lasta haettaessa tädit paasaa siitä kun lapsella ei ole ollut vaihtovaatetta mukana |O

Meillä on tarhassa naulakossa laatikko, jonne voi varavaatteita laitella. Mie kasaan sinne aina ison kasan vaatetta, jotta olisi tarpeeksi, kun poika kovasti koittaa olla päiväkuiva ja välillä niitä lirauksia päiväunian aikaan varsinkin tulee. Viime viikolla juuri miulle sanottiin, et voisin vähän päivitellä sitä varavaatelaatikkoa ja kun kurkkasin sinne, niin siellä oli 3 alushousut, 2 sukkahousut, 3 olohousut ja pari paitaa... eiköhän ne luulis riittävä :D Joitain vaatteita laitan sitten reppuun, joka roikkuu myös naulakossa, kuten fleece puvun ym. ja viime keväänä usein olin ihmeissäni, kun lapsen hain tarhasta ja hällä oli vain haalari, eikä fleecejä, niin hoitajat sanoivat, että kun eivät löytäneet naulakosta, ni eivät voineet laittaa. Ei edes riitä, että reppu oilsi avoinna naulakossa, ne vaan ei osaa sieltä katsoa. Ja kun ne ei mahdu laatikkoon, ni pitää pinota siihen naulakon päälle hirmuinen pino, että kaikki löydetään.

Joo tuttu tunne. Meillä päiväkodissa kaikilla on omat lokerot vaihtovaatteille, mutta hoitajat ei ymmärrä sinne katsoa! Sit kun menee lasta hakemaan niin sanotaan et pojalla on nyt päiväkodin housut jalassa kun kiisseli kaatu aamulla syliin ja vaihtovaatteita ei ollut... Just joo, ja vaihovaatelokerossa on kolmet housut mistä olis voinu valita.

Mä muistan vaan yhden tapauksen, jossa henkilökunta kämmäsi.

Tyttö (tuolloin melkein 3 v) oli pihassa ilman kurahousuja, täysin mutaisena. Täti (vastavalmistunut sosionomi, lastentarhanopettajan sijaisena pari kolme kuukautta, ei omia lapsia, hieman erikoinen tyyppi, mielestään toki hiton ammattitaitoinen), sanoi että lapsella ei ole kurahousuja: oli kuulemma katsottu lokero, reppu ja eteisen naulakko, kuivauskaappi ja viereisen ryhmän naulakotkin, mutta ei ollut Meliken kurahousuja missään. Oli tosi kurjaa tuhlata kallista pukeutumisaikaa niiden etsimiseen, ja on tosi ikävää että Meliken lokerokin on nyt ihan kurainen kun se kurainen puku on roikkunut siellä aamupäivän ulkoilun jälkeen, tulee siivoojallekin ihan turhaan lisätyötä, lapsikin sai pahan mielen kun kurahousuja ei ole, jne.

Olin ihan hiljaa, katsoin vaan tätä tätiä ja kuuntelin saarnaa. Sitten menin sisälle päiväkotiin, eteiseen, sille naulakolle missä sadevarusteet säilytetään. Menin sen naulakon kohdalle, jossa lukee että Melike. Otin siitä ne kurahousut, joissa luki Melike, ja menin takaisin ulos. Ojensin kurikset tädille, mitään sanomatta. Otin tyttäreni ja lähdin.

Yhteistyössä