Mikseivät ihmiset enää vastaa puhelimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttäääääääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttäääääääää

Vieras
Tajuan tavallaan, miksi ihmiset eivät vastaa vieraisiin ja tuntemattomiin numeroihin. (Tajuan, mutten ymmärrä - itse vastaan kyllä jos joku soittaa, enkä ole tähän mennessä kuollut siihen että täytyy joskus sanoa "sori, väärä numero" tai "sori, ei nyt kiinnosta" puhelinmyyjälle.)

Mutta en tajua, miksi ihmiset vastaavat tuttuihinkin numeroihin vain joskus ja jouluna. Paloi pinna yhteen tuttuun, joka aina tavattuamme ehdottaa, että mennään koirien kanssa lenkille niin koirat saavat leikkiä yhdessä. Kuitenkin kun soittelen sopiakseni tarkempaa aikaa, hän ei vastaa koskaan. Nyt on pari kertaa käynyt niin, että kyseinen tuttu sanoo "mennään huomenna/lauantaina/jonain sovittuna päivänä, soita mulle silloin" ja kappas vaan, kun soitan, hän ei tietenkään vastaa, eikä soita takaisin eikä lähetä tekstiviestiä (minulla ei ole salainen numero, joten näkee kyllä kuka soittaa).

En kyllä soittele enää. Mutta miksi ihmiset ovat nykyään tuollaisia? Tyyppi ei ole ainoa joka tekee niin, enkä ole ainoa joka tästä asiasta valittaa, joten vika ei voi olla pelkästään ärsyttävässä pärstässäni...

Luulen, että tämä on eräänlainen takapakkivaihe. Ennen vastattiin puhelimeen, jos oltiin sen tavallisen puhelimen äärellä, kuultiin että se soi. Sitten kun alkoi kotipuhelimestakin nähdä, kuka soittaa, saattoi alkaa valikoida mihin puheluun vastaa. Sitten kännykät tulivat ja ihmisille kehittyi muutamassa vuodessa tunne/tarve/luulo, että aina pitää olla tavoitettavissa. Nyt on krapulavaihe, ei halutakaan enää olla aina saatavilla.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Hmm... Mä en ainakaan päivystä puhelimen ääressä kokoaikaa. Esim jos oon pihalla, niin puhelin sisällä, lenkille en todellakaan ota puhelinta mukaan yms... Ja jos joku soittaa vaikka yhdeksältä illalla ja katon vaikka elokuvaa, niin en yleensä jaksa vastata.

en ole puhelimen tavoitettavissa 24/7 ja jos jollakin on tärkeätä asiaa niin lähettäköön viestin että soittelen takaisin.
moni mun kavereista ei ymmärrä että työpäivän aikana en voi vastata omaan puhelimeen tai soittaa edes takaisin kuin ruokatunnilla tai kahvitauolla.
Miksi pitäisi aina vastata ? Miksi pitäisi olla aina puhelin mukana ?

Mä taas olen saanut ihmetellä soittajia, jotka soittavat asiaa vieraista numeroista. Vastaan kyllä, jos kuulen puhelimen soivan ja ehdin vastata muilta hommilta. Mutta oletetaan, että aha, ei ollut tavoitettavissa ja esim. jätetään paketti tuomatta. Onko niin vaikea yrittää soittaa toisen kerran tai jättää viestiä. En mä kuitenkaan vieraisiin numeroihin ala takaisinkaan soittamaan, kun oletan niiden olevan puhelinmyyjiä tms.

Yhteistyössä