E
"epätoivoinen"
Vieras
Kyse on pian 1,5 vuotiaasta tyttärestämme. Hän heräili vauvanakin paljon, mutta nykyisin heräilee jopa enemmän. Tätä on kestänyt jostain 1v2kk iästä saakka. Lapsi nukkuu öisin n. 10-11 tuntia ja päivisin nukkui aiemmin 2 h, nyt olemme rajoittaneet päiväuniajan johonkin 1h15min-1h30 min. Päiväunet nukkuu heräämättä tai herää vain kerran. Yöunilla saattaa herätä vaikka monta kymmentä kertaa ja heräämiset keskittyvät aamu kolmen ja seitsemän välille (nukkuu klo 22-08/09). Joinakin öinä en nuku itse ollenkaan 3-7 välillä, koska tyttö herää jatkuvasti. Missään omassa sängyssä nukuttamista ei voi harkitakaan, koska en jaksa ravata eestaas. Ja huudattaa emme halua naapureidenkaan vuoksi (eikä se huudatus kuulu käytäntöihini, en hyväksy sellaista eikä se auta asiaan). Lapsi joko kiljaisee, itkee tai muuten ynähtää ja herää ja nousee usein istumaankin. Otan kädestä kiinni, rauhoittelen ja uni jatkuu. Tutti on vielä käytössä ja sekin etsitään siinä samassa suuhun jos on tipahtanut. Mikä ihme aiheuttaa noin levottoman unen? En kuorsaa ja itse nukun niin paikoillani, että lapsi ei minun vuokseni ainakaan herää. Olen raskaana (la kesäkuussa)ja alkaa olla aika kuluttavaa nämä yöt
mitä kannattaisi tehdä? Tutista piti vieroittaa joulun jälkeen, mutta saattaa suunnitelmat muuttua jos yöt näin rankkoja muutenkin.
Lapselle on tehty vuoden ikäisenä allergiatestit ja hän ei ollut ainakaan ihotesteissä millekään allerginen. Tavallinen maito kuitenkin aiheutti vatsavaivaa ja se aloitettiin vasta pari kk sitten (eli joi korviketta, maitopohjaista sekin kyllä). Kokeilin välttää maitoakin taas, mutta ei se asiaan auttanut. Muuten lapsi on ollut ihan terve. Pari pikkuflunssaa vain koko aikana.
Lapselle on tehty vuoden ikäisenä allergiatestit ja hän ei ollut ainakaan ihotesteissä millekään allerginen. Tavallinen maito kuitenkin aiheutti vatsavaivaa ja se aloitettiin vasta pari kk sitten (eli joi korviketta, maitopohjaista sekin kyllä). Kokeilin välttää maitoakin taas, mutta ei se asiaan auttanut. Muuten lapsi on ollut ihan terve. Pari pikkuflunssaa vain koko aikana.