Miksi 2vuotias kiusaa äitiään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ihan älytöntä , hän tekee oikeasti ihan tarkoituksella asioita jotka saa mut ärsyyntymään. Eikä johdu huomion puutteesta. Tänäänkin hänellä oli huomio. Hän oli kainalossa . Ja alkoi härkkimään mua. Käskin lopettamaan. Sanoin lopulta vihaisesti että nyt lopetat. Ei kun vaa lisää härkki ja härkki. Sehän on hauskaa kun äitiä suututtaa. ..
Eihän tämä voi olla normaalia. Isälle ei ikinä tee niin. Ei oo kovin positiiviset tunteet tällä hetkellä. Alan ymmärtää entisajan kasvatusta, ei varmasti yksikään lapsi käyttäytynyt näin aikuisia kohtaan

Millä kitken tämän käytöksen? Luulin että huomion antaminen auttaisi ehkäisemään ton toiminnan mutta näköjään ei ole siitä kiinni..huomio hänellä oli jo. Sitä ennen kylvetty puoli tuntia sitä ennen muut iltatoimet, sitä ennen 1,5h ulkoilua. Luin kirjaakin lapsi kainalossa
Ei voi olla normaalia että hänestä on hauskaa jos äiti suuttuu. Minua ei ainakaa naurata 😔 huolestuttaa ja ärsyttää. Mikä sitä vaivaa?

2 vuotiaat osaa olla pirulaisia, niillä on eka itsenäistymisvaihe päällä. Testataan rajoja, onko oikeesti kiellettyä vai ei.. Yritä vetää henkeä ja ajatella että "se on vaan vaihe, menee ohi" ja nouse vaikka ja kävele eri huoneeseen kun alkaa ärsyttää ja palaa sitten lapsen luo. Älä anna periksi säännöistä vaikka rupeaisi kierimään lattialla ja kiukkuumaan miten.

Nojoo muistakaa nauttia niist hetkist ku piltti on pieni se on tosi hienoo aikaa ku köllötellään viekus ja halaillaan niit palleroi oli mukava poski vasten poskea ruttaa. Mut juuh onhan siinä huonotkin hetket. Mut aika menee nopiasti. Mut sen mä muistan erityisesti ku tyttö heräs joka aamu niin ilosena ja hihku iloa ja hymyili kun kurkki pinna sängystä. Toinen mikä sai sen riemunkiljahduksiin oli kylpyammeeseen meno heilutti niin innoissaan itteäännkun nojasi käsillään kylpyammeeseen ja ootti innolla. Mut koittakaa se ärsytyskin vaan niellä et turhaan tiuski lapsille ne vast opettelee eikä yleensä ole seppiä syntyessään😊

Nojoo muistakaa nauttia niist hetkist ku piltti on pieni se on tosi hienoo aikaa ku köllötellään viekus ja halaillaan niit palleroi oli mukava poski vasten poskea ruttaa. Mut juuh onhan siinä huonotkin hetket. Mut aika menee nopiasti. Mut sen mä muistan erityisesti ku tyttö heräs joka aamu niin ilosena ja hihku iloa ja hymyili kun kurkki pinna sängystä. Toinen mikä sai sen riemunkiljahduksiin oli kylpyammeeseen meno heilutti niin innoissaan itteäännkun nojasi käsillään kylpyammeeseen ja ootti innolla. Mut koittakaa se ärsytyskin vaan niellä et turhaan tiuski lapsille ne vast opettelee eikä yleensä ole seppiä syntyessään

❤️

Mitä sulle ja tytölle kuuluu? Joko olet rauhoittunut/asiat rauhoittuneet? Viittaan siihen huoleesi aikaisemmin.

Kyllä 2-vuotias osaa olla jo ihan tarkoituksella kuriton ja provosoida.

Ja se "vanhanaikainen kasvatus" on juuri se millä tuollainen kitketään. Eli seurauksilla joilla opetetaan, ettei esim. kiusaaminen kannata. Pelkällä puheella ei lasta saa tottelemaan.

❤️

Mitä sulle ja tytölle kuuluu? Joko olet rauhoittunut/asiat rauhoittuneet? Viittaan siihen huoleesi aikaisemmin.
Tytölle kuuluu ihan hyvääkin olivat pääsiäisen reissussa äitin kaa. Ja on suloinen noita kuva kun kävivät virpomassa ja näkyi paljon noitia jotka oli panostanut pukeutumiseen. Sanotaanko näin et tyttö on aika herkkä ja sit harmittaa kun se näki riitelyn ku me otettiin ukin kaa vähän yhteen sanallisesti. Tytölle en muista huutaneeni kuin kerran tässä vanhemmalla iällä. Tiuskaisin sille kun oltiin piknikillä sen kaa kahdestaan. Sit se itkua pidätti ni pyysin anteeksi ja tuntui pahalta. Tyttö on tosi sellanen myös rauhallinen tyyppi niinkuin mäkin olin pikkusena oli tosi helppohoitoinen ja uhma kiukkui ei juurikaan ollu kauppa reissut ja kaikki meni kyl hyvin. Mä oon sille aina toittonatut et uskaltaa olla oma ittensä ja et uskaltaa sanoo mitä mieltä itte on vaik muut miettis erilailla et sillain löytää ne aidot eikä vaan peesaile muita nää johtuu omista epävarmuuksista ku mä oon seilannu enkä löytäny niit omia juttui kun oon pysyny samoissa ni tytölle voinu antaa neuvoi ja siit on tullu hyvä kysymysten esittäjä. Et mun mielestä ihan hyvällä mallilla tytön elämä täl hetkel menos. Nooh itellä muutamia ongelmia mut ne täytyy selvittää

Tytölle kuuluu ihan hyvääkin olivat pääsiäisen reissussa äitin kaa. Ja on suloinen noita kuva kun kävivät virpomassa ja näkyi paljon noitia jotka oli panostanut pukeutumiseen. Sanotaanko näin et tyttö on aika herkkä ja sit harmittaa kun se näki riitelyn ku me otettiin ukin kaa vähän yhteen sanallisesti. Tytölle en muista huutaneeni kuin kerran tässä vanhemmalla iällä. Tiuskaisin sille kun oltiin piknikillä sen kaa kahdestaan. Sit se itkua pidätti ni pyysin anteeksi ja tuntui pahalta. Tyttö on tosi sellanen myös rauhallinen tyyppi niinkuin mäkin olin pikkusena oli tosi helppohoitoinen ja uhma kiukkui ei juurikaan ollu kauppa reissut ja kaikki meni kyl hyvin. Mä oon sille aina toittonatut et uskaltaa olla oma ittensä ja et uskaltaa sanoo mitä mieltä itte on vaik muut miettis erilailla et sillain löytää ne aidot eikä vaan peesaile muita nää johtuu omista epävarmuuksista ku mä oon seilannu enkä löytäny niit omia juttui kun oon pysyny samoissa ni tytölle voinu antaa neuvoi ja siit on tullu hyvä kysymysten esittäjä. Et mun mielestä ihan hyvällä mallilla tytön elämä täl hetkel menos. Nooh itellä muutamia ongelmia mut ne täytyy selvittää

Kiva kuulla ja ihanasti hänestä huolehdit, tuollainen avoin juttelu ja kannustus on tosi tärkeää, se kantaa pitkälle ❤️ Olet mahtava isä 😘

Mä huomaan myös, että mun pojassa on paljon samaa kuin itsessäni pienenä ja nuorena ja vastaavasti tytöllä on samoja piirteitä kuin isällään, mutta toki meiltä molemmilta perittyjä kummallakin ja sitten taas kuitenkin kasvavat ihan omaksi itsekseen ja sitä on huikeaa seurata.

Kaikkea hyvää teille :)

Kiva kuulla ja ihanasti hänestä huolehdit, tuollainen avoin juttelu ja kannustus on tosi tärkeää, se kantaa pitkälle ❤️ Olet mahtava isä 😘

Mä huomaan myös, että mun pojassa on paljon samaa kuin itsessäni pienenä ja nuorena ja vastaavasti tytöllä on samoja piirteitä kuin isällään, mutta toki meiltä molemmilta perittyjä kummallakin ja sitten taas kuitenkin kasvavat ihan omaksi itsekseen ja sitä on huikeaa seurata.

Kaikkea hyvää teille :)
Hei toi on muuten totta. Tytössä on myös munkin piirteitä. Esim se et tavarat saattaa hukkua ja ei muista missä ne on niinkuin mulkin😂 ja juttui unohtuu ja esim herkkyyttä ja sit et uskaltaa kokeilla asioita. Tunnollisuus koulussa taas äitiltä mä aina jo pikkusena haaveilin et mitäköhän tuolla autiotalossa on ja sit me saatettiin jo välkällä lähtee tutkimaan maastoi ja ne reissut venyi. Mut me kummatkin aika rauhallisia toki joskus sitä pinna palaa aikuisten seurassa. Mut sellane hyvä utelias luonne joka kyselee on kyl hyvä.
Samoin teille kaikkea hyvää päivään.
Muistatko tälläsiä pelei koulusta kuin pokit ja cocot?

Nojoo muistakaa nauttia niist hetkist ku piltti on pieni se on tosi hienoo aikaa ku köllötellään viekus ja halaillaan niit palleroi oli mukava poski vasten poskea ruttaa. Mut juuh onhan siinä huonotkin hetket. Mut aika menee nopiasti. Mut sen mä muistan erityisesti ku tyttö heräs joka aamu niin ilosena ja hihku iloa ja hymyili kun kurkki pinna sängystä. Toinen mikä sai sen riemunkiljahduksiin oli kylpyammeeseen meno heilutti niin innoissaan itteäännkun nojasi käsillään kylpyammeeseen ja ootti innolla. Mut koittakaa se ärsytyskin vaan niellä et turhaan tiuski lapsille ne vast opettelee eikä yleensä ole seppiä syntyessään

Kyllä, nautin tosi paljon kun illalla otan kainaloon nukkuu ja hän alkaa päällään mäyttää mua kylkeen tai olkapäähän 10 kertaa vaikka kiellän. Nostan omaan sänkyyn ei usko niin nauraa kun on niin hauskaa että äitiä ärsyttää.

Voisin nauttia jos olisi niinkuin edelliset nyt jo aikuiset lapset olivat, heidät kun otti kainaloon nukkuu iltasadun päätteeksi niin höpötteli ja hihitteli,ehkä hyppäsi sormilla hiuksia. Mutta tämä pieni päällään tömps töpseli tömps , ä:lopeta . Tömps tömps tömps Ä.nyt lopeta , mennään nukkumaan. Hahhahh tömps tömps tömps. Ä. Lopeta tai joudut omalle sängylle. Tömps tömps hahhahaa. -> omaan sänkyyn. Lapsi sanoo potkii potkii potkii ja samalla potkii ja nauraa.
.No ei naurata yhtään

Hei toi on muuten totta. Tytössä on myös munkin piirteitä. Esim se et tavarat saattaa hukkua ja ei muista missä ne on niinkuin mulkin ja juttui unohtuu ja esim herkkyyttä ja sit et uskaltaa kokeilla asioita. Tunnollisuus koulussa taas äitiltä mä aina jo pikkusena haaveilin et mitäköhän tuolla autiotalossa on ja sit me saatettiin jo välkällä lähtee tutkimaan maastoi ja ne reissut venyi. Mut me kummatkin aika rauhallisia toki joskus sitä pinna palaa aikuisten seurassa. Mut sellane hyvä utelias luonne joka kyselee on kyl hyvä.
Samoin teille kaikkea hyvää päivään.
Muistatko tälläsiä pelei koulusta kuin pokit ja cocot?

😁

Kiitos :)

En muista en, oon aika vanha..

Kyllä, nautin tosi paljon kun illalla otan kainaloon nukkuu ja hän alkaa päällään mäyttää mua kylkeen tai olkapäähän 10 kertaa vaikka kiellän. Nostan omaan sänkyyn ei usko niin nauraa kun on niin hauskaa että äitiä ärsyttää.

Voisin nauttia jos olisi niinkuin edelliset nyt jo aikuiset lapset olivat, heidät kun otti kainaloon nukkuu iltasadun päätteeksi niin höpötteli ja hihitteli,ehkä hyppäsi sormilla hiuksia. Mutta tämä pieni päällään tömps töpseli tömps , ä:lopeta . Tömps tömps tömps Ä.nyt lopeta , mennään nukkumaan. Hahhahh tömps tömps tömps. Ä. Lopeta tai joudut omalle sängylle. Tömps tömps hahhahaa. -> omaan sänkyyn. Lapsi sanoo potkii potkii potkii ja samalla potkii ja nauraa.
.No ei naurata yhtään
Hmm meillä oli niin et kun tyttö teki noin ni sanoin et miksi haluat tehdä toiselle pahaa et se sattuu ja tulee pahamieli et mitä jos sulle tehtäisiin noin ni miltä tuntuisi hyvin ymmärsi yskän ainakin meillä. Mut myönnän et tyttö oli pikkusena kova repiin hiuksii ni sit kerran otin kahdella sormella kii sen hiuksista ja nykäisin ja sanoin et tolta se tuntuu kun revit hiuksia ei enään repiny hiuksii. Ehkä kannattaa tohin tömistelyyn iltasella lenkittää sitä kunnolla et on väsy ja nukahtaa helposti

Yhteistyössä