Miksi 4D ultraan mennään? Vainko tiedustellakseen lapsen sukupuolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 16+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 16+5

Vieras
Niin siis miksi odottava menee 4D-ultraan? Onko se jotenkin kivaa vai jääkö siitä hyvä muisto vai vaan sen takia, että sais tietää lapsen sukupuolen?

Itse en halua tietää, mutta en halua missata mitään järkevää/kivaa tässä ainokaisessa odotuksessa, joka kohdallani vihdoin ja viimein onnistui.

Mies ei ymmärrä näistä mitään eikä halua 4D:hen kun ei halua tietää sukupuolta etukäteen, eli miksi sinne mentäisiin? Olisiko kellään perustelua?

Öö.. Mentiin rakenneultraan, samalla 4D ultraan, hintaeroa oli loppujen lopuks vähän verrattuna tavalliseen 2D ultran ja 4D ultran välillä, niin päätettiin että samallahan siinä näkee vähän paremmin lapsen kasvonpiirteitä jne. (siis toivottavasti näkee)

Sukupuolen selvittämisen takia ei menty!

Itse en käynyt, mutta luulenpa että varmaan siksi että halutaan nähdä onko lapsella kaikki kunnossa (kun 4D:llä voi nähdä käsittääkseni todella selvästi lähes kaiken..) Ja kaipa siitä ihan mukava muistokin jää mieleen. Ja eikös sieltä saa mukaan ison läjän kuvia ja jonkun dvd:nkin muistoksi.. Kyllä sitä sukupuoltakin siinä sivussa katsellaan myös, ja jotkut varmaan menee pelkästään sen takia sinne, mutta mitäs siitä. Kyllä mäkin olisin mennyt jos olisi ollut varaa moiseen ;)

Mä olin just ihan tavan rakenneultrassa. Mulle jä semmonen fiilis, että kyllä niitä paikkoja olisi voinut tutkia tarkemmin. RakenneUÄ kesti mulla jonkun 15 min, ja muutenkin siitä jäi vajavainen fiilis. 4D:ssä kuulemma katsotaan todella tarkkaan vauvan rakenne ja sukupuolikin siinä pitäisi näkyä selvästi. Tässä syitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Et ymmärrä miksi rakenneultraan mennään?

Kuules Kismett, ei se ole rakenneultra vaan yksityisen kautta mentävä. Kyllä mä rakenneultraan olen menossa keskussairaalaan. Toisaalta Lahdessa on kuulemma niin hyvä se laite, että vastaa melkein samaa.

Ja kyllä se 4D jo nykyään on.... Sen verran sentään olen ymmärtänyt.

Eli juu lähinnä kysymys koski juuri tätä yksityisellä käytävää "ylimääräistä" 4D ultraa. Kiitos kaikille kommentoijille!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja rv 16+5:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Et ymmärrä miksi rakenneultraan mennään?

Kuules Kismett, ei se ole rakenneultra vaan yksityisen kautta mentävä. Kyllä mä rakenneultraan olen menossa keskussairaalaan. Toisaalta Lahdessa on kuulemma niin hyvä se laite, että vastaa melkein samaa.

Ja kyllä se 4D jo nykyään on.... Sen verran sentään olen ymmärtänyt.

Eli juu lähinnä kysymys koski juuri tätä yksityisellä käytävää "ylimääräistä" 4D ultraa. Kiitos kaikille kommentoijille!! :)

Kuules Lahdesta minäkin olen. Täällä ei aiemmin (vielä viime vuonna, jolloin kuopukseni on syntynyt) ollut kunnan kustantamaa rakenneultraa.
Anyway oli käytävä yksityisellä ja maksettava itse, miksei olisi samalla käynyt 4D:ssä.

Laki määrittää jo tänä päivänä että kunnan on kustannettava vähintään se 2 ultraa odottajalle, alkuraskauden ultra (np-ultra) ja rakenneultra. Kyllä tuosssa 4D -ultrassa ne rakenteet näkyvät paremmin kuin tavan ultrassa, tosin se ja sama jos sinne mennään viikoilla 24+, koska keskeytystä ei enää siinä vaiheessa saa vaikka sikiöllä olisi kaksi päätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
tosin se ja sama jos sinne mennään viikoilla 24+, koska keskeytystä ei enää siinä vaiheessa saa vaikka sikiöllä olisi kaksi päätä.

Osataan (vanhemmat ja hoitohenkilökunta) ainakin varautua ja taata paras mahdollinen hoito jos sieltä on se kaksipäinen vauveli tulossa.
Tosiaan viime vuonna tuota lakia ei vielä tarvinut kuntien noudattaa (siirtymäaika), hienoa että nykyään kuuluu kaikille nuo kaksi ultraa.
:)

Itse kävin toisessa raskaudessa 4d:ssä rv 23+. Ihan siitä syystä, että vauvan päästä löytyivät rekenneultrassa kystät. Ja vaikka kätilö sanoi, että ovat harmittomia, niin halusin kuitenkin varmistaa asian. Lisäksi esikoisella oli ollut syntyessään aika iso pää ja kallosaumat todella leveesti auki (syytä ei löytynyt), halusin, että tutkivat jo siinä vaiheessa hiukan sitä vauvan päätä. Tutkimus oli erittäin kattava ja mielenrauhasta toi hintakaan ei ollut paha.

Nyt odotan kolmatta ja olen vähän kahden vaiheella, että lähtisinkö 4d:hen vai en. Rakenneultrassa oli kaikki hyvin, mutta nyt povataan aika isohkoa vauvaa (esikoinen oli 4kg). Toisessa painoarvio piti hyvin paikkaansa, joten sen takia houkuttelisi mennä 4d:hen. Myös se pään koko ja ne saumat mietityttävät. Katsotaan, mihin päätytään :)

Yhteistyössä