Miksi 5v. lapsi ei tunne ikävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oudoksuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oudoksuva

Vieras
Mikä voi olla vialla, kun 5-vuotias lapsi ei ikävöi poissa ollessaan äitiään ja vanhempaa siskoaan? Välit ovat kunnossa lapsen ja äidin välillä, samoin lapsen ja isosiskon välit on ok. Silti lapselle ei tuota lainkaan ongelmia olla pitkiäkin aikoja erossa äidistä ja siskostaan. Oikein sanoo, ettei ole ollut yhtään ikävä. Onko tämä normaalia? Ja onko normaalia, ettei äitikään ikävöi lastaan, vaikka rakastaa tätä ja välit lapseen ovat normaalit ja rakastavat? Voiko olla kyse jonkinlaisesta tunnevammasta?

Ei munkaan suunnilleen samanikäinen muksu ole mua kaivannut. :snotty:
Olen ottanut sen merkkinä siitä että lapsella on ollut poissaollessa hauskaa ja että hän on pärjännyt, mitä olen tietty toivonutkin.
Ja juu, lasta on kotona rakastettu ja hellitty ja paijattu jne jne...

Kiitos tosi paljon vastauksista. Minua alkoi todella huolettaa tämä. Jollain tapaa ymmärrän, että äitinä ei varsinaisesti kaipaa tai ikävöi, koska tietää, että lapsi on turvassa ja tietää, että lapsi tulee takaisin, mutta minusta tuntui niin oudolta, ettei lapsi ole kaivannut kotiin. Kyllä tuli heti hymyillen halaamaan ja on ollut hyvällä mielellä takaisin tultuaan, mutta silti... Hyvä jos on normaalia. Nyt tuntuu ihan tyhmältä, että edes epäilin tunnevammaa :D

Yhteistyössä