Miksi 7,5v pojalla alkanut yhtäkkiä tulla verta nenästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ekan kerran tuli noin neljä viikkoa sitten. Sen jälkeen viikon päästä, kun joku oli koulussa tintannut vahingossa nenään. Sitten taas viikon päästä kun kaivoi nenäänsä. Ja nyt eilen tuli kun kaivoi nenää ja tänään taas aamulla.

Nyt ollut flunssassa perjantaista asti. Kuumetta oli pe ja la, sen jälkeen ollut vain kova nuha joka nyt alkaa helppaamaan.

Onko tuo nenänkaivelu vain saanut sen nenän nyt noin herkäksi vai pitääkö tässä pelätä jo jotain vakavaa?

Minä olen niin vauhko, että pelkään heti jotain leukemiaa, kun on tälläistä. :( Sitten kun poika vielä sanoi, että parina päivänä on toista jalkaa hiukan särkenyt niin pohdin jo tiäs mitä ihan vauhkona. :(

[QUOTE="vieras";23508031]niin meidän 3 vuotiaallakin nyt parin viikon ajan, eikä ennen ole tullut. Minä en ainakaan ole tippaakaan huolissani.[/QUOTE]

No minä olenkin aika vauhko. :(

Jos sil ois leukemia ni kyl sil ois muitaki oireita ku verenvuotoa nenästä nenänkaivelun seurauksena.. kun nenän limakalvot on herkät ni ei ne paljoa tartte et vuotavat

[QUOTE="Kaisa";23508049]Jos sil ois leukemia ni kyl sil ois muitaki oireita ku verenvuotoa nenästä nenänkaivelun seurauksena.. kun nenän limakalvot on herkät ni ei ne paljoa tartte et vuotavat[/QUOTE]

Niin mullakin järki sanoo, että ois. Poika on kuitenkin aina menossa ja kova touhuamaan ja urheilemaan. Nukkuu normaalit yöunet eikä ole väsynyt, aamuisinkin herää aina ilman erikseen herättelyä suunnilleen seitsemän aikoihin. Kasvot on terveen väriset, posket saaneet jo väriäkin kevätauringosta.

Meillä oli vähän nuoremmalla pojalla puolisen vuotta nenäverenvuotoa lähes päivittäin. Eskaristakin jo sitä ihmeteltiin. Vuoto loppui kyllä aina aikas äkkiä. Jossain vaiheessa vuoto vaan loppui. Ja nyt 8v. en muista koska olisi viimeksi vuotanut.

[QUOTE="alkup";23508045]No minä olenkin aika vauhko. :([/QUOTE]

Mä tiedän kyllä sen vauhkoutumisen tunteen, olen siitä itsekin kärsinyt yhden vuoden, mutta silloin olin muutenkin hieman masentunut ja ahdistunut yleisesti. Kaikki oireet lapsilla oli heti merkki jostain kasvaimesta , milloin pelkäsin kaatumisten jälkeen heidän kuolevan aivoverenvuotoon aivan varmasti ja milloin mustelma polvessa sai sydämen lyömään tuhatta ja sataa ainakin siihen asti, että se hävisi. Kuitenkin jokainen kerta oli väärä hälyytys, se kannattaa muistella.

Tuollaisille pienille oireille kuten mustelmat jalassa tai nenäverenvuoto on niin tuhat luonnollista syytä olemassa, että on erittäin kaukaahaettua ensiksi pelätä jotain todella vakavaa. Sellainen alkaa pidemmälti vaikuttaa jo lapsiinkin jos ahdistut jokaisesta luonnollisesta asiasta niin kovasti, mielestäni jos pitkään kestää menisin sinuna puhumaan lääkärille asiasta ja omasta psyykkisestä tasapainosta =/

Kiitos vastauksista!

Minä olen ollut lasten kanssa kuusi vuotta kotona ja palaan nyt työelämään. Uskon siis, että tämä iso elämänmuutos saa aikaan sen ahdistuksen, joka purkautuu tälläisenä. :(

Eipä tartte huolestua!
Sorkkii vaan nenäänsä ja sillonhan se todistettavasti
alkaa verta vuotamaan! :D

Tottakai jos vaan jatkuu ILMAN nenän kaivelua niin sitten jo kysäsisin lääkäristä...

[QUOTE="öö";23508218]Eipä tartte huolestua!
Sorkkii vaan nenäänsä ja sillonhan se todistettavasti
alkaa verta vuotamaan! :D

Tottakai jos vaan jatkuu ILMAN nenän kaivelua niin sitten jo kysäsisin lääkäristä...[/QUOTE]

Joo ja tietysti toi nuha haittaa parantumista nyt. :)

Nostelen vielä iltaporukalle...

Olenko ihan tyhmä vauhko? Ja eikö tämä paniikki tosiaan johdu tästä elämäntilanteen muuttumisesta, kun kerran kuuden vuoden kotiäitiyden jälkeen menen takaisin töihin? Yritän hokea, että poika on ihan tavallisessa flunssassa ollut ja nenäverenvuodot ei ole sen kummempia ja jalkaakin voi särkeä miljoonsta syystä. Lisäksi tuntuu, että poika kiusallaan sanoo asioista, kun tietää että minä säikyn. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23511813:
Kuivia limakalvoja veikataan täälläkin.

Ja tottahan nenä vuotaa helpostikin jos joku siihen survaisee :O

Joo niin vuotaakin ja silloin oli vielä pakkasiakin eli kuivaa. Mies haki apteekista tota sumutetta tai mitä tuossa mainostettiin. Poika sitä jo kerran laittoi.

Niin ja siis toi flunssakin on ihan normaalia...

Yhteistyössä