miksi "aina" ajatellaan että jos mies pettää niin takana on joko se että akka on rupsahtanut tai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
mies ei saa tyydytystä kotona,tms?

meillä ei ollut ainakaan exän kanssa niin, se pikemmin oli se joka pihtasi. ja minä olin nuori parikymppinen kaunis nainen, siis minua yritettiin iskeä välillä jopa huoltoasemalla likaiset työhaalarit päällä :) miehet katteli perään ja kävi ehdottelee mutta oma mies heti vauvamahan alettua vähän näkyä alkoi välttelee läheisyyttä lopulta petti ja jätti.

-en siis tarvitse sympatiaa enään tuon johdosta parempi mulla on nyt kun on hellä ja oikeesti rakastava mies rinnallani.

-mut ihmettelen vaan että mikä saa ihmiset ajattelee että aina ois vika joko siinä että mies ei saa tai naisen ulkonäössä?

No mä en ole koskaan kuullutkaan, että ajateltaisiin, et pettäminen on naisen vika. Mulla tulee aina petturimiehistä mieleen vastuuntunnoton ja sitoutumiskammoinen kakara, joka ajattelee vaan itseään.

Kyllä se vika on pettäjän itsetunnossa.

Jostain luin, että mies joka pettää naistaan koska tämä on raskaana, on jotenkin äidistään riippuvainen ja alkaa nähdä naisen äitinä ja sitten alkaa ahdistaa ja mennään pettämään. Hyväkin vaan jos pääsee semmoisesta luuserista eroon, jolla ei pysy housut jalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllä se vika on pettäjän itsetunnossa.

Jostain luin, että mies joka pettää naistaan koska tämä on raskaana, on jotenkin äidistään riippuvainen ja alkaa nähdä naisen äitinä ja sitten alkaa ahdistaa ja mennään pettämään. Hyväkin vaan jos pääsee semmoisesta luuserista eroon, jolla ei pysy housut jalassa.

tiedän pari miestä jotka pettäneet juuri raskausaikana ja sen jälkeen ovat "muuttuneet"
Uskon,ettäse isäksi tulo niin pelottava asia ja kai siinä jotenkin tulle käytyä se asia läpi että omasta naisesta tulee myös äiti. Mutta onneksi nämä tapaukset ovat tosiaan muuttuneet ja ovat tätä nykyä erinomaisia isejä ja miehiä(kaikki eivät toki ota oppia mistään vaan jatkavat samaa rataa ... ja sellaiset saavatkin sitten mielestäni lähteä)
Tämä heille joita on petetty raskausaikana että ei se silti tarkoita että mies pettää loppuelämän tai suhteessa olisi vikaa,voi olla henkilökohtainen kriisi miehellä johon hakee väärällä tavalla helpotusta)

Mä liikun aika paljon miesporukoissa ja suurin osa kavereista on miehiä. Joten on tota pettämisjuttuakin tullut kuunneltua myös miesten puolelta. Onhan siihen monenlaisia syitä, mutta osa jutuista tuntuu olevan vain ihan jännityksen hakemista ja oman vetovoiman testaamista. Ei siis oikeasti yhtään mitään ihmeellistä syytä tai varsinkaan syytä omassa vaimossa. Elämä vaan käy joskus tylsäksi tai itsellä on joku kriisi ja sitten petetään, ihan vain siksi että vieras tuntuu jännältä.

Miehien ajattelumaailmaa tuntevana en siis osaa syyttää pettämisestä aina naista. Tai välttämättä oikein ketään ja ottaa sitä niin hirveän raskaasti kuin naiset yleensä. Tottakai miehissä on eroja paljonkin, mutta tuntuu että ajattelumaailmat keskimäärin tässä eroaa jonkin verran.

No sellaiset ihmiset jotka eivät ole itse koskaan joutuneet asiaa ajattelemaan petetyn kantilta saattavat noin ajatellakin. Ynnä ne jotka eivät ole koskaan eläneet parisuhteessa arkea.

Pettäminen ei ole miehien yksityisaluetta myös naiset pettävät. Ja jollain tavalla on aina kyse pettäjän omasta elämänhallinnasta, ainakin osaksi. Tosin epäsopiva puoliso vauhdittaa asiaa mutta jos ihminen olisi täysin järkevä, hän lopettaisi liiton ja eläisi sen jälkeen miten haluaa.
Jotain vikaa täytyy olla pettäjässäkin jos hän pysyttelee huonossa liitossa ja käy vieraissa. Ei imartele ketään tuo tilanne.

Niin...jos kävisi niin että mieheni minua pettäisi niin olisin kahta lyödympi jos se nainen olisi ollut joku ns ruma ja kaikin puolin kuvottava. Sehän tarkoittaisi sitä, että mieheni näkisi hänet haluttavampana kuin minut...joten minun tulisi olla siinä mittapuussa jotain vielä kauheampaa.

Joten jos tuo ukkokultani minua joskus pettäisi niin toivon mukaan olisi sitten edes joku hemaiseva pakkaus...vaikka ei se lopputulosta muuttaisi mihinkään.

Mun mies vaihtoi mut aikanaan minua reilut 11 vuotta vanhempaan. Ja itse on mua nuorempi. Silloin ketutti, nyt ei kun sen vaimoke on jo ylittänyt 50 ja mulla se ikä ei vielä ole kovinkaan lähellä ja itselläni on suhde 36v mieheen...

Niin kuin joku jo tuossa kirjoitti syitä voi olla monia. Pettämistä on niin paljon. Jotkut hakee jännitystä ja vaihtelua, toiset ajattelee seksiä vain suoritteena, siis tunteettomana juttuna, ja kokee ettei petä vaimoaan, jota saattaa kokea ihan rakastavansakin. Henkilökohtainen kriisi voi ajauttaa pettämiseen, ikäkriisi on yks tyypillinen. Joskus sivusuhteesta haetaankin sitä mitä ei kotoa saada- eli esimerkiksi erilaista seksiä tai sitten positiivista huomiota tai vaikkapa hellyyttä ja ymmärrystä. Huono itsetunto ja sen kohentaminen, pelimiehet-ja naiset, joiden on testattava onko vielä viehätysvoimaa tai saatava tehdä valloituksia, joskus vain tilaisuus tekee varkaan, eli sopiva humalatila ja viehättävä ihminen, jonka kanssa juttu luistaa, ollaan kotoa poissa esim. matkalla...
Siis joskus omassa suhteessa on joku vialla tai suhde ei tyydytä kaikilla tasoilla. Joskus kyse on pelkästään pettäjän omista ongelmista, itsetunnosta tai pelkästään tilanteesta. Ei ole mitään pettäjän prototyyppiä, eikä ole ihmistyyppiä jonka voisi sanoa olevan 100% uskollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämää nähnyt:
Niin kuin joku jo tuossa kirjoitti syitä voi olla monia. Pettämistä on niin paljon. Jotkut hakee jännitystä ja vaihtelua, toiset ajattelee seksiä vain suoritteena, siis tunteettomana juttuna, ja kokee ettei petä vaimoaan, jota saattaa kokea ihan rakastavansakin. Henkilökohtainen kriisi voi ajauttaa pettämiseen, ikäkriisi on yks tyypillinen. Joskus sivusuhteesta haetaankin sitä mitä ei kotoa saada- eli esimerkiksi erilaista seksiä tai sitten positiivista huomiota tai vaikkapa hellyyttä ja ymmärrystä. Huono itsetunto ja sen kohentaminen, pelimiehet-ja naiset, joiden on testattava onko vielä viehätysvoimaa tai saatava tehdä valloituksia, joskus vain tilaisuus tekee varkaan, eli sopiva humalatila ja viehättävä ihminen, jonka kanssa juttu luistaa, ollaan kotoa poissa esim. matkalla...
Siis joskus omassa suhteessa on joku vialla tai suhde ei tyydytä kaikilla tasoilla. Joskus kyse on pelkästään pettäjän omista ongelmista, itsetunnosta tai pelkästään tilanteesta. Ei ole mitään pettäjän prototyyppiä, eikä ole ihmistyyppiä jonka voisi sanoa olevan 100% uskollinen.

No itse voin sanoa olevani 100% uskollinen

Meiän tuttavaperheen mies petti avokkiaan, koska se nalkutti sille kokoajan kaikesta. Kodin ulkopuolella sai edes inhimillistä kohtelua :(
Miehen kanssa oikeesti säälittiin tuota miestä kamalasti, kun se parhaansa aina yritti, elätti tän naisen ja haukut sai kaikesta palkakseen. Meni sit pettämään avokkiaan ja avokki lähti kävelemään niin ukko vaan totes, että ihanaa kun saa olla oma itsensä taas :)

Yhteistyössä