Miksi annat lapsen/nuoren pelata rajattomasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tässä pitkään ihmetellyt, miksi ihmiset antaa lasten/nuorten pelata rajattomasti?
Omalla on media-aika maks.2h/ pv
Mutta moni muu saa pelaa lähes tai täysin niin paljon ku haluaa. Miksi? Muksu sanoo että äiti tuu pelaa sulkapalloa, jos sanon että kysy jotain kaveria vastaus on yleensä ne pelaa fortnite- peliä. Eikö vanhemmat ollenkaan ajattele mitä itse tekivät tuossa iässä ja mistä oma jälkikasvu jää paitsi.
*Lisäksi rajaton pelaaminen voi aiheuttaa riippuvuuden joka voi pahimmillaan johtaa masennukseen (ja tämän sanonut henkilö on koulutukseltaan psykiatri (lasten/nuorten). Eikö vanhemmat välitä

Ihmettelen samaa.
Ulkonakin lasten aika menee kännykällä pelaamiseen.

Monet vanhemmat tyhmänä kuvittelevat, että oma jälkikasvu on ulkona kavereiden kanssa leikkimässä/pelaamassa, mutta tuijottaakin puhelinta puistonpenkillä.

Ihmettelen samaa.
Ulkonakin lasten aika menee kännykällä pelaamiseen.

Monet vanhemmat tyhmänä kuvittelevat, että oma jälkikasvu on ulkona kavereiden kanssa leikkimässä/pelaamassa, mutta tuijottaakin puhelinta puistonpenkillä.
Oi, meillä kymppivee on ihan perinteisten leikkien lumoissa vielä ainakin toistaiseksi. Kyllä tyttö kotona käyttää jonkun verran nettiä, mutta rymyää pitkin metsiä, pallokenttiä ja leikkipuistoja kaverien kanssa. Jalat on sen näköisetkin, että on liikunnallinen tapaus. :) Poika tahtoo lipsua siihen koneelle sitten useammin, sekin on työn alla. Nyt kesäloman ekan viikon ovat saaneet olla vapaammin netissä.

Oi, meillä kymppivee on ihan perinteisten leikkien lumoissa vielä ainakin toistaiseksi. Kyllä tyttö kotona käyttää jonkun verran nettiä, mutta rymyää pitkin metsiä, pallokenttiä ja leikkipuistoja kaverien kanssa. Jalat on sen näköisetkin, että on liikunnallinen tapaus. :) Poika tahtoo lipsua siihen koneelle sitten useammin, sekin on työn alla. Nyt kesäloman ekan viikon ovat saaneet olla vapaammin netissä.
Niin meilläkin, mutta valtaosalla ei tunnu olevan elämässä muuta kuin pelit.

Annan pelata rajattomasti tällä hetkellä koska lasten omat rajat tulee vastaan niin pian, ettei mun tarvitse kontrolloida. Useimpina päivinä eivät pelaa lainkaan.

Veikkaisin, että koska se on helppoa. Ei tarvitse kuunnella purnausta ja viettää aikaa oman lapsensa kanssa. Surullista.
Lisäksi tuntuu, etenkin vanhemmalle väestölle olevan ylpeyden aihe miten hienosti lapset oppivat ja käyttävät teknologiaa. Itse en missään nimessä edes halua, että lapsi saisi esim tabletin kovin pienenä.

Yhteistyössä